Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 19:24

Als ik na het wassen zoveel eer van m'n werk heb is het eigenlijk ook best leuk. :)
Alleen jammer dat het morgen weer gaat regenen en alles dan gelijk weer vies is. :D
Afbeelding

noahlady

Re: Waarom wilde ik ookal weer een schimmel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:45

wow!!!
Die is mooi!!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 09:59

Mooi Karin!
Ik maak er voor een wedstrijd altijd een vlecht in, nachtje laten zitten en als ze dan van de trailer afkomen er pas uit halen. Als je de juiste shampoo gebruikt heb je dan een hele mooie zilver-witte golvende staart. Trek hem dan alleen wel altijd op de rem zodra ik het gevoel krijg dat ie moet poepen :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:43

Wauw Karin! Die staart is écht heel mooi wit!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:39

Geen hele duidelijke foto, maar zo wit is de mijne na een wasbeurt :D

Afbeelding

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:02

Zo wit is de mijne na een wasbeurt :)

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:59

Mijn paard is vanochtend verhuisd, en ik wilde haar graag een beetje schoon afleveren. Uiteraard vond ik vanochtend dus dit in de wei:
Afbeelding
Hopeloos :))

Maarrr....wat biotex later 8-)
Afbeelding

Staart:
Afbeelding

Afbeelding

En 5 minuutjes na aankomst op nieuwe stal :D Zeg nou zelf, voor zo'n plaatje heb je 99% van de tijd zo'n vieze smeerkees toch wel over? :D
Afbeelding

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:01

Dit is mijn witte miniatuurpaard:
Afbeelding

Regelmatig wassen is voor witte/schimmel paarden wel belangrijk. Zeker de staart. En de stal goed schoonhouden. Ik heb mijn miniatures op zaagsel staan, krijgen ze minder gele pisplekken dan op stro.
Wassen met zilvershampoo of met Wola huishoudpasta. Dat werkt super, maar moet je alleen op staarten gebruiken, het ontvet als de ziekte.
Of idd biotex.
Heb mijn witte paardje wel veel onder deken staan, mede omdat hij regelmatig geschoren wordt.

Succes met je paardje op concours.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:42

Als jullie biotex gebruiken, hangen jullie de staart daar dan in? of "wassen" jullie de staart daar alleen mee?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:02

Ik hang de staart een paar minuutjes in de emmer. Als ie nog gelig is daarna herhalen, anders gewoon nog even met wat schoon spul goed inwrijven en uitspoelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 10:06

Oke, Dankje.

Ik zag me zelf daar al 30 min. staan met een loodzware emmer, en een jong paard dat niet stil kan staan :')

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:41

Je hebt van dat spul dat je de vacht prayt en dan moet je er met een handdoek overheen gaan en dan gaat de vlek weg! :)

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 15:42

Ja, dat spul hebben wij ook :)
dat werkt bij ons heel goed, maar dat gebruiken we alleen als we al op de wedstrijd zijn als er evt. vlekken ontstaan door het poepen op de vrachtwagen of iets dergelijks :P

Jackie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:26

Ja daar gebruiken wij het ook voor! werkt heel fijn en snel nog ff.
:)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:27

Hoe heet 'dat spul' ??

Heb ook een schimmel. Ik was hem de avond van te voren meestel als ik 's ochtends moet rijden en vlechten ook. Hij krijgt dan 's nachts een zweetdeken op en een berg stro erbij zodat hij (totaal niet meestal) schoon blijft.
Hij mag dan 's ochtends altijd wel even zonder deken in de buitenbak zodat als hij gaat rollen hij niet zwart wordt. Moet ik 's middags dan was ik hem 's ochtends en dan onder solarium en klaar.
Maar ik moet hem 's ochtends altijd noch wel ergens een vlek wegboenen... Gewoon warm water en zeep!

Alleen z'n staart en benen worden vies in trailer... Soms een staartbandage werkt wel! en transportbeschermers!!!

joyfortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:10

Ik was m'n skimmeltje altijd met biotex, werkt goed!

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:23

moonshine88 schreef:
Hoe heet 'dat spul' ??

Heb ook een schimmel. Ik was hem de avond van te voren meestel als ik 's ochtends moet rijden en vlechten ook. Hij krijgt dan 's nachts een zweetdeken op en een berg stro erbij zodat hij (totaal niet meestal) schoon blijft.
Hij mag dan 's ochtends altijd wel even zonder deken in de buitenbak zodat als hij gaat rollen hij niet zwart wordt. Moet ik 's middags dan was ik hem 's ochtends en dan onder solarium en klaar.
Maar ik moet hem 's ochtends altijd noch wel ergens een vlek wegboenen... Gewoon warm water en zeep!

Alleen z'n staart en benen worden vies in trailer... Soms een staartbandage werkt wel! en transportbeschermers!!!

hier een link naar het spul, werkt echt super :D
je moet het echter wel op het paard spuiten en dan boenen, niet op een doekje spuiten en dan boenen, want dan veeg je het alleen maar uit :+

http://www.mjruitersport.nl/shop/Equisk ... p-838.html

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:55

Ik gebruik 5 shampoos door elkaar :+
Heb blauwe shampoo speciaal voor schimmels en daarin nog 4 shampoos gemengd.

Mijn paard kwam rechtstreeks van het land en zijn staart was bruin/zwart.
Na 1 keer wassen was hij weer spierwit.

Heb geen betere foto dan dit:
De kleine foto rechts is de dag dat hij aankwam, links is na 1 keer wassen met mijn shampoo.
Afbeelding

Ook zijn voeten waren zwart, na wassen bleek hij 3 witte voetjes te hebben :+
Ik was hem meerdere keren per week en spoel hem altijd af. Hij staat nooit vies op stal :D

JustDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:58

^wauw wat een leuk ding.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:59

wow dat is een verschil!! :wow:
je hebt wel een erg knappe schimmel trouwens (heb even stiekem in je profiel gekeken) :D
die van mij word gewoon té makkelijk schoon, 1x warm water er over heen en hij is schoon, zelfs als ik hem 2 weken niet gewassen heb of zo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:03

Dankje :D
Je wil niet weten hoe hij eruit zag toen ik hem kocht, dan had je hem echt niet herkend haha.
Een schimmel is veel wassen maar vind het wel de mooiste kleur!

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:08

Geen dank :D
hahaha was hij nog viezer dan dat?? :wow:
ja het is veel wassen, maar dan heb je ook wat en ze vallen ook mooi op, zeker die van mij want die is bijna helemaal wit, behalve een beetje op zijn benen en als hij dan zo schoon is en hij staat in de zon dan word je zowat blind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:11

Even in je profiel gespiekt, jij hebt ook een gave schim!
Kan niet wachten tot de mijne zo wit is :D

Ja hij was nog viezer dan dat en enorm onbespierd, maar daar kan ik wel doorheen kijken bij P.R.E.'s.
Keek puur naar beweging en dat kon ie, heb hem maar gewoon meegenomen en heb er absoluut geen spijt van!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:14

Gaaf paard!

Ik val een beetje buiten de boot geloof ik, ik ben nl absoluut tégen zo veel wassen :P Wil de vacht van mijn paard een beetje fatsoenlijk (qua waterdicht- en warmhoud functie) houden en daar doet shampoo niks goeds aan.

Eens in de week met warm water afspoelen zonder zeep en dan de staart wel met zeep ter onderhoud omdat die anders geel uitbijt, met wedstrijden even korte intensieve was-sessie om me daar wel een beetje te kunnen vertonen zonder haar kleur op het paspoort eerst stiekem te moeten veranderen in bruinbont. Héél soms tussendoor wat gerei eraan, als het echt te erg wordt en ik bang ben voor blijvende gele vlekken. Maar verder geen zooi aan mijn paard hoor, dan ziet ze er maar uit als een bruine-vlekkenbol! Lekker boeiend, zij voelt zich heerlijk in haar grijsbruine laagje :D