Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nicky_rilana schreef:in de top houden ze van fatsoen nu mond dicht, en houden ze geen honden bij de ring. in de basis is dat anders
nicky_rilana schreef:dat maakt echt niet uit, als het dood stil is en er begint spontaan een hond te blaffen schrikt ieder paard, gewoon omdat dat paard ook in zijn concentratie zit. een paard blijft een vluchtdier.
heleen88 schreef:Urielle dan zal ik niet meer reageren in mijn aangemaakt topic over ergenissen aan honden die niet zijn aangelijnd, mijn paard is verder totaal niet kijkerig aangelegd en mauwd dan ook niet om paraplu's en krijsende kinderen, dus ik moet mijn hond die zich niet kan gedragen bij paarden (vandaar dat ik hem nooit mee neem) maar meenemen zodat mijn paard kan wennen aan gevlieg van honden om haar heen op wedstrijd? sorry maar dat gaat mij net een streep te ver
heleen88 schreef:dus ik moet mijn hond die zich niet kan gedragen bij paarden (vandaar dat ik hem nooit mee neem) maar meenemen zodat mijn paard kan wennen aan gevlieg van honden om haar heen op wedstrijd? sorry maar dat gaat mij net een streep te ver
heleen88 schreef:Urielle dan zal ik niet meer reageren in mijn aangemaakt topic over ergenissen aan honden die niet zijn aangelijnd, mijn paard is verder totaal niet kijkerig aangelegd en mauwd dan ook niet om paraplu's en krijsende kinderen, dus ik moet mijn hond die zich niet kan gedragen bij paarden (vandaar dat ik hem nooit mee neem) maar meenemen zodat mijn paard kan wennen aan gevlieg van honden om haar heen op wedstrijd? sorry maar dat gaat mij net een streep te ver
)
nicky_rilana schreef:dat maakt echt niet uit, als het dood stil is en er begint spontaan een hond te blaffen schrikt ieder paard, gewoon omdat dat paard ook in zijn concentratie zit. een paard blijft een vluchtdier.
Saffier schreef:nicky_rilana schreef:dat maakt echt niet uit, als het dood stil is en er begint spontaan een hond te blaffen schrikt ieder paard, gewoon omdat dat paard ook in zijn concentratie zit. een paard blijft een vluchtdier.
En wat als er ineens een straaljager over komt vliegen?
Als mijn paard ineens raar begint te doen op niets af wordt ze ook gecorrigeerd.
Las eerder in het topic ook iets over een voorlezer die harder voor moest lezen omdat er een hond blafte. In principe moet een ruiter de proef ook kennen, en dus zelfs goed rijden als de voorlezer verkeerd leest oid. Dus ook als de ruiter een voorlezer niet meer kan verstaan moet deze weten waar hij/zij heen moet.
Ben het er wel mee eens dat een hond aangelijnd hoort op wedstrijd terrein.
Loslopende honden en kinderen zijn gewoon gevaarlijk. Mijn hond wist thuis ook dat zij altijd op moest passen als ik reed omdat ik dat namelijk niet deed. Mijn merrie weet dus ook dat ze gewoon door hoort te lopen ook al staat er een hond.