Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 10:56

hangt bij ons af van welke organisatie je rijdt. LRV zijn medailles en in de winter soms ook bekers of naturaprijzen voor de winnaar en zelden rosetten
Federatie zijn dan weer rosetten en bekers, maar even goed enveloppen of naturaprijzen...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:27

Wij hebben wel altijd nog bekers en rozetten :))
heb ooit een halster gewonnen maar nooit geldprijzen :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:57

Ik wil ook wel envelopjes. Wij krijgen hier ook meestal bekers. Zij vaak lelijk en ik kan er niks mee.
Voor een grote wedstrijd of kampioenschap is het wel een mooi aandenken, maar voor een simpele wedstrijd waar ik vaak maar 3/4 tegenstanders heb heeft het geen enkele waarde voor mij.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:56

Ik heb ook bekers zat.. Doe mij maar een envelopje. Vooral als je met een paar meer paarden start, 2 parcoursen dan is het echt niet verkeerd om wat geld terug te krijgen..

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:37

Wat zou ik blij zijn als ik bij de paarden geldprijzen krijg ipv van die lelijke bekers die ik nu heb. :+ De eerste is leuk en dat komt omdat ik er toen zo blij mee was. Met een mooie ben ik nogsteeds bij, maar de meeste zet ik in de kast :') Want laten we eerlijk zijn, die van de kampioenschappen enzo zijn mooi maar die je op een gewone wedstrijd krijgt zijn over het algemeen superlelijk. Wat moet je met bekers, rozetten krijg je al en die vind ik net zo leuk en nemen minder plaats in beslag.

Oja, even als toevoeging: Ik heb heel veel in kleine klasses gereden (BM, CZ ed) dus ik heb veel bekers. 3 verhuisdozen zonder waarde en een halve leuke :') Dus dat scheelt ook wel tov mensen die 2 bekertjes hebben :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:48

Bij ons zijn er altijd bekers.
Op zich leuk, maar geld lijkt mij ook wel wat. Of iets wat je goed kunt gebruiken. Equishine, kadobon oid.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:16

Hier in Frankrijk is het wat dat betreft vrij goed geregeld, je schrijft je in via de site van de paardensport federatie en betaalt ook op die manier (je kan zelf geld overschrijven naar een "rekening" die je bij hun hebt.
Op wedstrijden win je altijd een stalplak als je prijs hebt, soms een rozet erbij, en altijd geld als je prijs hebt wat weer op "jouw rekening" gezet wordt. Op die manier heb je dus een heel leuk aandenken (de stalplak) en geld.
Op kampioenschappen vallen ook bekers, dekens en dekjes te winnen.

Ik heb mijn prijzen ook al ruim 3 jaar op zolder staan wegens tijdgebrek. Ik hoop ooit een echte zadelkamer of klein kantoortje en stallen te hebben (met een beetje extra grond) en zal dan zeker een kast kopen/maken voor de prijzen die ik nog in NL gewonnen heb.

Edit: wat betreft gebruiks artikelen, een dekje of een zweetdeken/uitrijdeken zou ik ook wel blij mee zijn, maar hoeven vet, halsters, snoepjes etc etc zou ik zelf minder vinden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 02:45

Hoe vaak ik wel niet gehoord heb: "Pfff ga je naar Zevenaar (bijv)?? Daar krijg je altijd bekers..." En dat zeggen alsof het iets vies is.
Ten eerste: ga ik niet naar een wedstrijd om hetgene wat je kunt winnen, ten tweede: als ik rijk wil worden van wedstrijden rijden, dan moet ik nog even, ten derde: wat is er mis met bekers?!
Oh, en Zevenaar is ook nog eens onwijs gezellig om wedstrijden te rijden!
Ik vind het ook best leuk hoor, ik ben best trots op de verzameling bekers en rozetten die ik heb, die staan allemaal uitgestald/opgehangen in onze huiskamer!

Prijzengeld is ook leuk, kan ik weer een keer naar de McDonalds ofzo (yum :P). En het is ook altijd wel welkom, zeker wel. Maar ik zou het ook niet erg vinden als er alleen maar eremetaal terug zou komen, bijvoorbeeld.

Vooral als ik dan dit soort foto's kan maken: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7200_n.jpg. Mijn nichtje is altijd nog 4x trotser op mij als er een beker meekomt :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:23

Ik heb eigenlijk tot nu toe geen wedstrijden gereden waarin er bekers uitgereikt werden. Wel één keer een medaille... Voor de rest heb ik spulletjes gekregen zoals bandages, hoevekrabber, ledervet. Vind ik ook wel prima, hoef ik het niet zelf te kopen! :j