Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:38

Meestal heb ik geen lezer |( .
Ik zorg dat ik ze uit mijn hoofd ken, probleem is echter met 2 proeven dat ik ze door elkaar haal
en als paard niet zo loopt als ik wil ik totaal de weg kwijt raak (ben dan bezig met rijden, en vergeet proef).

Dus is het stalgenoten afbedelen of ze willen komen lezen :o .
Als die niet kunnen, dan op de wedstrijd zelf gaan lopen bedelen, is genant maar ja, anders weet ik het ook niet.
Eigenlijk altijd nog wel iemand gevonden, hoewel 2 minuten voor je proef niet echt denderend is voor je stress.
Het is mijn eigen probleem als ik toevallig een lezer tref die foutjes maakt of zachtjes roept
(ik ben oostindisch doof als ik rijd), maar doorgaans ken ik ze wel zo goed dat ik dan door kan rijden en de lezer super als geheugen steuntje kan gebruiken.

Overigens hebben de door mij meegebrachte lezers ook wel eens foutje gemaakt en ik bij hun net zo goed,
achteraf kunnen we daar dan wel weer hard om lachen, op het moment zelf is het flink balen.

Ben ook altijd erg blij als iemand zo lief is om me voor te lezen.
Lees zelf ook vaak genoeg iemand voor en ze mogen (als mijn lezer die ik soms heb het wil) ook best mijn lezer lenen.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 18:34

Sjolvir schreef:
Meestal heb ik geen lezer |( .
Ik zorg dat ik ze uit mijn hoofd ken, probleem is echter met 2 proeven dat ik ze door elkaar haal
en als paard niet zo loopt als ik wil ik totaal de weg kwijt raak (ben dan bezig met rijden, en vergeet proef).

Ah, heb ik net mijn tweede proef uit mijn hoofd geleerd.. ben ik de eerste vergeten. :S Ik kan er ook geen twee onthouden.

Urielle

Re: Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:46

Ik heb vorige keer expres de twee proeven uit mijn hoofd geleerd en dan echt zo dat als ik mijn vinger op onderdeel 14 zette, ik de rest van het verloop zo kon opnoemen etc.
Ik reed de baan in en wist helemaal NIKS meer, was zo blij dat er nog een lezer stond!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:00

Ik moest de proef van mijn voorlezer (paps) altijd uit mijn hoofd kunnen, nadat ik hem had beschuldigt dat ik door hem -2 had, omdat hij verkeerd gelezen had. Eigen schuld, dikke bult eigenlijk, maarja....
Daarna altijd de proeven uit mijn kop geleerd en mijn vader evengoed voorgelezen. Ik dacht dus dat ik de proeven kende, maar toen ik in het Z kwam ging dat toch mis... Op mijn allereerste nationale wedstrijd verreed ik me 2!! keer in één proef, toen kon ik wel door de grond heen zakken zeg. Daarna is het wel nooit meer voorgekomen dat ik me heb verreden (*klopt af*)

Als bekenden mij op wedstrijd vragen om voor te lezen en ik heb tijd, doe ik dit natuurlijk. Al verwacht ik bij voorkeur wel dat de ruiter de proef kent; als ik een voorleesfout maak is dat het risico van de ruiter! :o

Bontjee

Re: Wat doen jullie als jullie geen voorlezer hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 20:37

Mijn moeder of vriendin leest meestal voor, maar het lijkt me ook wel eens goed om de proef uit het hoofd te rijden volgens mij ben je dan veel meer geconcentreerd en rijd je dan beter. Stiekem ben ik dan toch bang wanneer ik begin, de proef niet meer weet.