Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:12

Fleurtje100 schreef:
Van andere sporten kreeg ik ook een blaadje maar daar hoefde ik geen abonnementsgeld voor te betalen

En dat is nou wat ik bedoel, Nederlanders laten zich graag in de maling nemen. Natuurlijk betaal je voor dat blaadje, alleen staat het niet als zodanig op je rekening gespecificeerd.
Als de KNHS altijd 1 lidmaatschapsbedrag had gerekend met 'een gratis ledenmagazine', zou iedereen toch gelukkig zijn joh! Want! Je krijgt iets gratis!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:42

Ik denk dat dat blaadje prima gefinancierd wordt door de adverteerders en zelfs winstgevend is voor de KNHS. Daar hoeven de leden helemaal niet voor te betalen.
Bij die andere sporten betalen leden over het algemeen ook helemaal niet indirect voor het blaadje, maar is dat gewoon een extra bron van inkomsten. Bij andere sporten betaal je een vergelijkbaar bedrag tot het dubbele van wat je aan de KNHS betaalt. Maar daar krijg je dan een jaar lang training, competitiewedstrijden met scheidsrechters en een accommodatie voor.
De KNHS levert alleen een startkaart en dat blaadje voor zo'n €140 euro per jaar. En als je dan daadwerkelijk wil starten of ergens gebruik van wil maken betaal je weer.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:27

Inderdaad Fleurtje.

En ik zou er wel mee kunnen leven als P&S stopt en het lidmaatschap iets omhoog gaat. (liever niet natuurlijk) Maar dan wordt er tenminste geen geld besteedt aan een blad dat ik niet hoef te hebben en doen ze er hopelijk iets nuttigs mee waar we allemaal wat aan hebben. Dan is het tenminste duidelijk waar het geld naartoe gaat. Ik vind het milieu echt een belangrijke factor hierbij.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 00:36

Motje11 schreef:
Motje11 schreef:
Sturen we dan van te voren een mail naar de KNHS met "Bij deze zeg ik mijn abonnement op de Paard en Sport op, ik volg de berichtgeving via het internet en vind het zonde van het milieu en het geld. Met vriendelijke groet, ...".

Kort maar krachtig lijkt me. Ik weet niet hoe je zo'n handtekeningenactie in gang wilt zetten? Is het niet handiger gewoon allemaal een email te sturen? Dan hoeven we niet te verzamelen, mensen die alleen meelezen hoeven zich niet te melden en iedereen is zelf verantwoordelijk voor de tekst in de mail (die je natuurlijk aan kunt passen waar je wilt). En veel emails maken misschien meer indruk dan één brief met veel namen eronder.

Loetie84 schreef:
@Motje11: idd goed uitgangspunt voor n mailtje. Misschien even een datum prikken om m te versturen als zijnde e-mail-bommetje?

Als we ze nou vóór 30 november sturen, dan hebben we netjes een maand "opzegtermijn". ;)

Ik stel voor dat we ze komende vrijdag 25 november versturen. Als je dit een goed idee vind, geef het dan ook door aan je paardenkennissen die niet op Bokt zitten. Ik heb er ook al een paar uit mijn omgeving die meedoen.

Marloessjee

Re: Paard&Sport niet meer van deze tijd,doe mee met onze actie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 08:40

Het lijkt me handig als iemand een ' voorbeeld mailtje ' maakt :)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:40

Gister had ik een mail over digitale nota's. Ik had daar nog een vraag over dus de mail beantwoord. Omdat ze het over digitaliseren, papier besparing en beter voor het mileu hadden heb ik het verhaal vande Paard & Sport ook nogmaal gedaan. Of het niet mogelijk is om deze te digitaliseren oid :)
Netjes reactie op de digitale nota vragen, voor de rest niks ... Beetje jammer ...

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:44

Jammer... -O-

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:44

Fenny schreef:
Gister had ik een mail over digitale nota's. Ik had daar nog een vraag over dus de mail beantwoord. Omdat ze het over digitaliseren, papier besparing en beter voor het mileu hadden heb ik het verhaal vande Paard & Sport ook nogmaal gedaan. Of het niet mogelijk is om deze te digitaliseren oid :)
Netjes reactie op de digitale nota vragen, voor de rest niks ... Beetje jammer ...

Dat heb ik ook gestuurd maar nog niks terug

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:05

Fenny schreef:

ze hebben echt al zoveel gezeur gehad over P & S dat ze daar niet meer op reageren. we kunnen wel met z'n allen gaan mailen maar ik vrees dat dit totaal geen zin heeft.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:10

Criollolover, als ze er toch zoveel gezeik over is, lijkt me dat toch duidelijk zat dat het tijd is er iets aan te doen, of niet dan :+

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 16:11

Als ze wéten dat, denk ik, de helft van de leden daar niet tevreden over is, waarom doen ze daar dan niks aan ... -O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:35

Wat een geklaag toch weer allemaal, je hóeft geen paardensport te bedrijven hoor!
En verder denk ik niet dat jullie actie van het terugsturen van de Paardensport enig effect zal hebben.
Ik denk toch dat je (als groep!) naar de ALV zult moeten gaan en het daar aankaarten.
En eventueel met handtekeningen-acties of wat dan ook, maar een actie zoals nu bedacht, geloof ik niet dat effect zal hebben.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:51

Marije_jiplover, ik vind het wel een erg vergaande conclusie hoor :+

Alsnog, als je niks laat horen dan verandert er nooit wat :j

KasparovX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:24

Ja, vind ik ook. Het meeste geklaag hier in dit topic komt van de mensen die niets willen doen.
Waarom hier melden dat je denkt dat het geen effect zal hebben? :o? Nou ja, je bent vrij om te posten wat je wilt...

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 19:29

Ik vraag me af waar vandaan komt dat de helft van de wedstrijdruiters (praat je over zo'n 30.000 geloof ik) de PS niet meer wil ontvangen.
Als dat echt zo was zouden er al heel wat mensen meer gereageerd hebben in dit topic denk ik zo.
Het zou mooi zijn als er idd de keuze was. Maar een aktie zou ik niet aan mee doen. Ik kan de PS altijd nog aan mensen kwijt die geen lid zijn en het blad toch graag lezen.

En waar niet over nagedacht wordt met het digitale tijdperk, is dat alles wat niet meer op papier komt maar digitaal ten koste gaat van bedrijven. Degenen die eerst al die startcoupons in zaten te geven, en dat zijn er nogal wat, wat gaan die doen.
Al het drukwerk dat verdwijnt gaat ten koste van de drukkerijen, de papierindustrie, de houtindustrie enz.
De mensen die daar werken dus.
Alles digitaal of laten verwerken in het buitenland, zoals India bij ons op het bedrijf. Gevolg: het kostte bij ons 2 banen, alleen al op de administratie.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:21

Ik ben het er wel mee eens dat iedereen een vrije keus moet krijgen, maar lees het blad zelf wel. Ook al staan er dingen in die je vaak al weet of wat dan ook, ik lees met name ook de reglementen ed en de hele ontwikkeling van flexibel springen ed heb ik er ook door gelezen.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:48

CoronaLime schreef:
Criollolover, als ze er toch zoveel gezeik over is, lijkt me dat toch duidelijk zat dat het tijd is er iets aan te doen, of niet dan :+

ik ben het absoluut met je eens! maar het draait allemaal om geld. nu ontvangen ze van iedereen die een startkaart heeft geld, als ze het gaan veranderen dan zijn ze dat stuk inkomsten kwijt en dat doen ze echt niet zomaar. ik weet zeker dat veel mensen het blad gaan opzeggen als het niet meer verplicht is.......alles wat er instaat is voor mij geen nieuws meer. ik kom exact dezelfde onderwerpen tegen wat ik al een week daarvoor op bokt gelezen heb......

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:51

Dat is zeker zo, maar de bond is er toch voor de leden ipv andersom, of niet dan?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:52

ik lees de p&s ook nooit en baal er dan ook gruwelijk van dat ik ervoor moet betalen terwijl de p&s vd afgelopen maanden nog in het platic zit en op mijn tafel ligt ; ongeopend en ongelezen ; erg zonde van mijn geld dus!
ik wil er ook van af!!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:28

misschien is het een idee om een advocaat in te huren en te laten uitzoeken of het wel mag dat ze dit blad verplicht hebben gesteld.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:39

Ik ben ook voor afschaffing, ik heb ze nog wel liggen van een jaar of 2, 3 in het plastic.

sauna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:48

Gewoon overstappen op een digitale nieuwsbrief, simpel kortbondig to the point, en geen "bla bla bla'
Kortom, ik ben ook voor afschaffing.
Maar hoe gaat het bij jullie vereniging? ook nog een clubblad op papier? of een mooi digitale editie in pdf formaat?
Bij de bosrand hebben ze nog steeds een papieren versie, heb er weleens naar gevraagd of het niet digitaal kon maar de persoon die er overging had als argument dat de sponsors dat niet wilden, het zou en moest op papier.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:56

Mijn vereniging (Flevoruiters) geeft geen clubblad uit. Alles staat op de website.

Ik ben trouwens voor keuzevrijheid wat betreft de P&S. Misschien kunnen ze een eenvoudige (goedkope) nieuwsbrief sturen naar de mensen die geen internet hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:00

Mensen die geen internet hebben kunnen niets bij de KNHS. Startkaarten afmelden en aanmelden, coupons bestellen, alles moet via internet, ook die startpas dadelijk. Op een andere manier is niet mogelijk. Kennis van ons (76 jaar) rijd in de aangespannen sport, heeft geen internet, is ook een digibeet, maar moet alles via internet doen. Wij doen dat dus maar voor hem.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 14:04

Jeetje, ja dat is waar. Zonder internet kun je eigenlijk al geen wedstrijden meer rijden. Fijn dat jullie hem helpen, wat moest die man anders?