Naja als t goed is ben ik voor die regeling toch al in´t L maar dan kan ik wel flexibel B blijven als dat zou moeten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MelanieB schreef:Jori, was t niet nu dan 46 1 punt en 54 dan 2? of hoe is dat?
Naja als t goed is ben ik voor die regeling toch al in´t L maar dan kan ik wel flexibel B blijven als dat zou moeten.
S_Halley schreef:Blijkbaar zien een heleboel ''springruiters'' de B toch als een hele zware rubriek.
MelanieB schreef:Nouja, voor nu voor de wp's, puur omdat mijn paard de opleiding dus wel kent vd BMaar met een jong paard zou ik puur voor de ervaring/opleiding gaan en dan kan ik me wel weer indenken met de regel.
maargoed, wie weet vind ik de regels wel heel fijn.![]()
En ja bedoelde idd omgerekend haha, weet niet welke jij bedoelde
kollee3 schreef:Ik hoop dat ze bij alle klasses ook stijl beoordeling gaan toepassen want als je ziet hoe hard het soms gaat, te gek voor woorden..
schoentje schreef:Degene die hier echt problemen mee hebben, moeten misschien een beetje meer gaan nadenken wat ze dan fout doen.
Bonita_Bon schreef:Las net dat iemand liever heeft dat iemand zn paard een keer dicht eronder laat komen, hand voor en een paard de fout laten maken en er een balk aftikken, maar hoor je dat thuis niet te doen? Dat het een keer gebeurd op wedstrijd is best logisch en kan gebeuren (gebeurt me vaak zat vooral thuis) maar daar hoor je op wedstrijd wel op afgestraft te worden toch?
jori_X schreef:Bonita_Bon schreef:Las net dat iemand liever heeft dat iemand zn paard een keer dicht eronder laat komen, hand voor en een paard de fout laten maken en er een balk aftikken, maar hoor je dat thuis niet te doen? Dat het een keer gebeurd op wedstrijd is best logisch en kan gebeuren (gebeurt me vaak zat vooral thuis) maar daar hoor je op wedstrijd wel op afgestraft te worden toch?
Dat was ik
Ik de B en L probeer ik dat eigenlijk bij elke sprong te doen. Ietsie dicht of gewoon (niet groot) en mn hand wat wegleggen. Dat doe ik natuurlijk ook thuis in de training! Op die manier wil ik hem naar mij toe laten springen ipv naar voren. Neem nou Capriville, die vindt het ontzettend moeilijk om terug te springen. Zijn hoogste punt lag meestal te ver naar achter. Met trainen werd dit in de training al veel beter, hij ontspande en sprong meer terug. Op concours echter kwam er natuurlijk meer spanning bij kijken en daardoor viel hij vaak weer in zn oude gewoontes. Moet ik hem dan helpen om hem van het hout af te houden?
Ik ben van mening van niet. Ik bleef mn hand wat wegleggen de laatste galopsprong ookal kwam hij wat dicht. Daardoor had hij heel vaak 1 of 2 flinke voorbeenfouten. Inmiddels zijn we een paar maanden verder en hij begint het goed te snappen! Hij begint heel mooi terug te springen en dat is wat ik graag wil
Bonita_Bon schreef:schoentje schreef:Degene die hier echt problemen mee hebben, moeten misschien een beetje meer gaan nadenken wat ze dan fout doen.
Mijn 'fout' is het behalen van scores rond de 60-65% en heel vaak foutloos... Ik heb een paard wat enorm basculeerd en een kanon is, daardoor staat er soms teveel power achter waardoor we er wel eens te dicht onder komen, als ik hem op tijd doorsluit en daarna lucht geef komen we er wel foutloos over, we redden elkaar, maar daar gaat je stijl weleens van terug, Snap je? Dat was in de B zo, in het L en nu ook in het M. Het gaat niet roekeloos, hard of wild maar door zijn gretigheid wel eens minder netjes. Ik vond de oude regeling prrrima. Althans heb hier in de regio altijd de stijltechnisch nette ruiters bovenin geplaatst zien worden, mits foutloos. Las net dat iemand liever heeft dat iemand zn paard een keer dicht eronder laat komen, hand voor en een paard de fout laten maken en er een balk aftikken, maar hoor je dat thuis niet te doen? Dat het een keer gebeurd op wedstrijd is best logisch en kan gebeuren (gebeurt me vaak zat vooral thuis) maar daar hoor je op wedstrijd wel op afgestraft te worden toch?
Bonita_Bon schreef:S_Halley schreef:Blijkbaar zien een heleboel ''springruiters'' de B toch als een hele zware rubriek.
En deze constructieve reactie draagt bij aan de discussie.. hoe? Omhooggevallen uitspraak, niet nodig. Vooral het 'springruiters' tussen haakjes zetten.
Ik spring zelf met mijn huidige paard in het M (ook geen wereldklasse maar voor mij als dressuurruiter nog best aan de maat)) maar heb wel een mening over de nieuwe regels, geen B? Bijna alle reacties waar jij je zin blijkbaar op baseert komen volgens jou allemaal van kneusjes van ruiters die de B niet uit komen? Kortzichtig.
Bonita_Bon schreef:schoentje schreef:Degene die hier echt problemen mee hebben, moeten misschien een beetje meer gaan nadenken wat ze dan fout doen.
Mijn 'fout' is het behalen van scores rond de 60-65% en heel vaak foutloos... Ik heb een paard wat enorm basculeerd en een kanon is, daardoor staat er soms teveel power achter waardoor we er wel eens te dicht onder komen, als ik hem op tijd doorsluit en daarna lucht geef komen we er wel foutloos over, we redden elkaar, maar daar gaat je stijl weleens van terug, Snap je? Dat was in de B zo, in het L en nu ook in het M. Het gaat niet roekeloos, hard of wild maar door zijn gretigheid wel eens minder netjes. Ik vond de oude regeling prrrima. Althans heb hier in de regio altijd de stijltechnisch nette ruiters bovenin geplaatst zien worden, mits foutloos. Las net dat iemand liever heeft dat iemand zn paard een keer dicht eronder laat komen, hand voor en een paard de fout laten maken en er een balk aftikken, maar hoor je dat thuis niet te doen? Dat het een keer gebeurd op wedstrijd is best logisch en kan gebeuren (gebeurt me vaak zat vooral thuis) maar daar hoor je op wedstrijd wel op afgestraft te worden toch?
germie schreef:B springen is heel wat lastiger dan B dressuur. B dressuur stelt niets voor, B springen doen zelfs diverse Z dressuurruiters niet. B springen vraagt al heel wat inzicht, balans en kunde van de ruiter.
Laat een foutloze rit gewoon 2 winstpunten waard zijn. In het springen is het paard ook belangrijk, en ja, met een goed paard is het gewoon makkelijker. Mijn paard heeft mij ook meer dan eens gered, dankzij het paard waren we foutloos. Maar wel mooi foutloos en dus in de prijzen en dus 2 winstpunten. Mag je als ruiter ook niet een keer geluk hebben? In de dressuur heb je 23 onderdelen, 1 fout is dus makkelijker te herstellen. Als jij 2 fouten maakt, tja, dan heb je 2 keer een 1 of een 3, maar zijn er nog 21 onderdelen om alles te herstellen (en er zijn nog die laatste onderdelen waar je ook gewoon voldoende op kunt scoren, al heb je hier geen invloed op). Doe je dit in het springen, dan haal je nooit meer voldoende, want je hebt maar 10 of 11 sprongen om te laten zien wat je kunt. En net die ene slechte sprong wordt onthouden. Ik vind het gewoon echt jammer dat springen een jurysport wordt. Het is niet dat je per sprong een cijfer krijgt, nee, het is een totaalbeeld, en het gaat ook niet om 30 cijfers die een totaal aan punten oplevert.
Mijn paard loopt bijvoorbeeld nooit aan de teugel in het parcours, krijg ik hierdoor straks al minder punten? Ik denk het wel. Maar dit is wel de houding waarin ze het best springt.
jori_X schreef:germie schreef:Ik vind het gewoon echt jammer dat springen een jurysport wordt.
B springen was al een jurysport en blijft een jurysport dus daar veranderd niks aan.
schoentje schreef:jori_X schreef:
B springen was al een jurysport en blijft een jurysport dus daar veranderd niks aan.
precies!
En mensen, we hebben het hier alleen over het B hè! Er komt een kleine wijziging waardoor het rijden serieuser beoordeeld gaat worden en winstpunten misschien iets minder snel behaald kunnen worden, meer niet.
Ik snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt als de knhs goed rijden in de springsport wil verbeteren...
manic schreef:Ik vind dat je nogal denigrerend praat over de gemiddelde B ruiter.
Mooi hoor, dat zeer gevorderde/beroeps springruiters de B gebruiken om hun jonge paard op te leiden, maar er zitten inderdaad ook nog gewoon mensen die voor het eerst met hun eigen paardje leuk een BEGINNERS wedstrijdje gaan rijden. Daar hoeft niet gelijk zo neerbuigend over gedaan te worden, omdat die dan toevallig nog niet zoveel oog, tempocontrole of fantastische zit hebben...