Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
schoentje schreef:maar dat zeg ik ook niet Vienna. Ik vind het alleen onzin om daar iedereen voor te moeten waarschuwen. Zoals ik al zei, vind ik het bijvoorbeeld niet slim om aan een lange teugel achterstevoren niet op je hengst lettend met iemand anders te kletsen. En al zou je er om de een of andere reden af vallen, moet je er alles aan doen het beest vast te houden. Dat zijn allebei dingen waar ik met m'n niet-hengsten een stuk makkelijker in ben.
essie_blue schreef:, als er wel een keer een hengstige merrie langs je schiet weet je het maar nooit, en áls er wat gebeurd heb ook iedereen over je heen, wat ook logisch is.
Vienna2007 schreef:essie_blue schreef:, als er wel een keer een hengstige merrie langs je schiet weet je het maar nooit, en áls er wat gebeurd heb ook iedereen over je heen, wat ook logisch is.
Maar dit zeg ik al een pagina of twee. Of je nu je teugels strak hebt of los. Als hij gaat dan gaat hij, dus houd er zelf rekening mee, maar als extra bijzaak -en veiligheid- kun je er een ander ook op attenderen.
Barcelano schreef:Tja de eeuwige disscussies met hengsten....
Als je op een hengst rijd heb je een bepaalde verantwoording.
Je moet ogen in je achterhoofd hebben.
Hoe opgevoed je hengst ook is, je weet nooit in welke situatie je terecht komt.
En nu komt het:
Vaak is het nog geen eens het probleem dat de hengst niet opgevoed is, maar dat er vaak gewoon mensen rijden die schijt aan de regels en aan iedereen hebben, en dan als jou hengst brult of weet ik het wat worden alle vingers naar jou en je hengst gewezen omdat ze je voor de sokken rijden.
Ik heb vaak zat merries en ruinen gezien die vaak nog minder opgevoed waren....
Dus ik zeg altijd: Jij kan misschien wel met een hengst omgaan maar 9 van de 10 keer kan de omgeving dat niet.
Ongeacht op wat je rijd, respect voor elkaar en de regels in acht nemen zou fijn zijn
schoentje schreef:maar dat zeg ik ook niet Vienna. Ik vind het alleen onzin om daar iedereen voor te moeten waarschuwen. Zoals ik al zei, vind ik het bijvoorbeeld niet slim om aan een lange teugel achterstevoren niet op je hengst lettend met iemand anders te kletsen. En al zou je er om de een of andere reden af vallen, moet je er alles aan doen het beest vast te houden. Dat zijn allebei dingen waar ik met m'n niet-hengsten een stuk makkelijker in ben.
schoentje schreef:Ach ja, dan zal ik wel weer uit een goede regio komen. Heb zelden problemen op het voorterrein met andere ruiters of paarden. Gelukkig maar...
schoentje schreef:De jaloezie gevalletjes die jij noemt zijn imo gewoon gestoord en kunnen het een ruin of merrie idd ook erg lastig maken.
schoentje schreef:dan zal het wel aan de discipline liggen, want zoals ik al zei, ik heb daar nooit last van. Ook niet in Brabant.