Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:02

ow ja dat wil ik ook wel weten. Wil wel protocol met commentaar terug eigenlijk

Kleinvosje: Tuurlijk wel maar dan bestel je coupons aan de hand van de frequentie dat je start zeg maar.
Dus ik zal dan minder coupons bestellen dan mijn vriendin > ander kosten plaatje.
Dus ben wel benieuwd hoe ze dat dan fixen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:02

Nexus schreef:
Vulina schreef:
...Ik ben zelf dus secretaris van een club, en heb er weinig behoefte aan om alle protocollen te moeten uitdraaien eerlijk gezegd, dus ik hoop dat daar een andere oplossing voor komt..

Wij maken wel al gebruik van de 'persoonlijke' protocollen met vooraf ingevulde startgegevens vanuit Concours 3.5.
Ben meer benieuwd naar het daarna... Dan krijg je dus de protocollen met punten en commentaar terug op het secretariaat en dan? Kopie maken / meteen digitaal invoeren???

Hoe bedoel je dat?? Wij voeren het idd ook in, in dat programma. Maar daarna draai ik het niet uit... Lijkt mij best veel werk (en duur) om bv 8 banen te moeten uitdraaien!

Ssterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:03

Het zou idd wel handig zijn geweest als ze dit wat eerder kenbaar hadden gemaakt!

blijkt achteraf wel weer een voordelige keus om 48 coupons te bestellen :n
gelukkig heb ik er nog maar 3 van gebruikt en starten we nog maar 1 wedstrijd dit jaar!
echt een werelds plan!

haha resterende coupons maar met een factuur (kosten van de coupons + administratie-en verzendkosten) naar de KNHS sturen :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:04

Hiermee worden de verenigingen ook weer meer op kosten gejaagd want zij moeten alle protocollen maar gaan uitprinten.

Ik vind het neit zo'n handige actie van de KNHS, ze hadden op zijn minst al een tijd terug aan moeten geven dat ze gaan stoppen met de coupons..

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:04

ja maargoed ik ben blij dat je nu per keer betaalt ik heb met deze wijzigingen altijd het idee dat het gewoon weer veel duurder wordt..

Suprice

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:07

Dat wordt dan een duur grapje voor de verenigingen om alles zelf uit te draaien..

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:08

Jammer dat we dit (weer eens) als eerste moeten horen op bokt ipv juiste communicatie vanuit de KNHS!

Zoals veel aangeven hier, heb ook ik nog stapels coupons liggen! Zonde..
Maar zoals prakkie aangeeft, bij de subtop is het idd wel duidelijk en overzichtelijk. Werkt prima! Na invullen van je combinatienummer bij de gewenste wedstrijd, krijg je een bevestiging. Ook kun je zien hoeveel startplaatsen er nog zijn.

Maar goed, we wachten wel weer af... :z

Nexus

@vulina: Als je de startlijst hebt ingevoerd en bepaald, kun je dmv mailmerge in Concours 3.5 de protocollen uitdraaien met daarop alle benodigde gegevens van ruiter, paard, wedstrijd en jury. Kost niet veel tijd, wel veel toner en papier. :) Scheelt wel een hoop schrijfwerk!

Hoe doen jullie (verenigingen) het nu dan? Grote stapel protocollen door de kopieermachine en dan de ruitergegevens ed. met de hand invullen?

Edit: Bij het verwerken van de uitslagen voer ik overigens alleen het totaal aantal punten in, niet de punten per individueel onderdeel.
Laatst bijgewerkt door Nexus op 06-09-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

prakkie

Ik nam eigenlijk gewoon aan dat de verenigingen gewoon de protocollen uitdraaien (net als altijd) en dat ze geen extra dingen hoeven uit te draaien. Wat moeten ze nu dan extra uitdraaien?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:09

Ssterre schreef:
haha resterende coupons maar met een factuur (kosten van de coupons + administratie-en verzendkosten) naar de KNHS sturen :D

Dit vind ik een zeer goede optie :D haha zou wat zijn zeg als heer NL dat doet, dan komen ze om in de post.

Ja of de protocollen moeten digitaal beschikbaar worden dat je ze zelf kan downloaden ofzo.
Dan hoeft de verenging ze niet uit te draaien en kan je dat eventueel zelf thuis doen als je dat prettig vind

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:09

Werkelijk, ze kunnen het eigenlijk niet maken.. wat nou als je zelf een ongeluk ofzo hebt gehad en je kan geen wedstrijd rijden een jaar, wel coupons besteld en dan nu?

Wedstrijdsecretariaat kan heel makkelijk zeggen, betaald is op de startlijst. Vol is vol en kom je op de wachtlijst dan sturen ze binnen 10 dagen het geld terug? Zo gefixt met internetbankieren dacht ik.
Mensen die niet komen opdagen, héél vervelend en bij niet afmelden een ban voor de volgende wedstrijd?

Pieteritus1 schreef:
Da's ook lekker makkelijk van de KNHS. Ik laat altijd 2x2 sets komen en heb nu dus een behoorlijke berg aan papier liggen. Ik zou het dan wel reëel vinden om een overgangsfase in te lassen. Laten we zeggen vanaf januari mogelijkheid tot digitaal en in april, begin buitenseizoen geheel overgaan.
Dit vind ik nogal kortdag en dat zouden ze beter moeten aangeven.

Ik heb net de voorzitter van onze vereniging even gesmst, misschien dat ze de leden een mail kunnen sturen.

lail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:10

wij printen compleet ingevulde protocollen uit via het concours programma, 1 druk op de knop en de protocollen worden aan de hand van de startlijst uitgeprint. super handig, je hoeft zelf niets meer in te vullen! tijdens de wedstrijd vullen we de punten van de protocollen in in het programma, daarna krijgen de starters hun protocollen terug. de ingevulde punten gaan dan in een mail naar de knhs.
wij hanteren ook 2 weken van tevoren geen coupons = niet starten. dat gaan we dan dus veranderen in 2 weken van tevoren geen geld overgemaakt = niet starten.

maar dit had inderdaad wel een paar maanden eerder bekendgemaakt kunnen worden!

Janine1990

Photography schreef:
Hoe gaan ze dat dan doen bij de jury? Neem aan dat ze niet allemaal een laptop mee krijgen, om de cijfers in te vullen...

Op sommige concoursen wordt dus al gebruik gemaakt van iPads met een programma hierop, speciaal ontwikkeld voor de paardensport. Dit wordt dan gehuurd van het bedrijf die dit heeft ontwikkeld. Echter kunnen hiermee enkel de cijfers worden verwerkt en niet het commentaar. Het commentaar wordt nog op de coupons geschreven, de cijfers ook en de uitslag van de coupon is leidend bij verschillen tussen uitslag coupon en iPad. Je krijgt dus nog wel je coupon, maar de uitslag is vrijwel meteen bij het secretariaat, waar je vaak op tv-schermen de uitslag kan aflezen.

kleinvosje schreef:
Dat kan ik me niet voorstelen Janine, er zullen ltijd nog wel papieren protocollen gebruikt worden. Dat digitaal invullen van de cijfers tijdens de proef gebeurt internationaal ook al, maar ook daar wordt er nog gewoon commentaar geschreven.

Maar als je als ruiter/amazone geen coupons meer hoeft aan te leveren, lijkt het me stug dat er nog bij op papier moet worden geschreven. Persoonlijk zou ik dan denken aan een programma waarin je de cijfers invult en daarnaast ook het commentaar kan invoeren. Kan het secretariaat een uitdraai maken met alles op één papier.

Overigens is een goede laserprinter tegenwoordig niet meer zo duur en kan je met één cartridge meer dan 1500 A4tjes vol tekst uitprinten.

lail

alle protocollen moeten toch geprint worden, of je dat dan met of zonder gegevens doet maakt ook niet uit!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:11

Goed dat ik dit topic vind! Barslechte communicatie van de KNHS..

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:12

ik ben hier ook benieuwd naar, heb net nieuwe besteld maar had ze dit jaar nog echt nodig en gelukkig maar 16 en niet meer.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:13

Reformer schreef:

Laat de KNHS nou echt een kei zijn in slecht communicatie }:0

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:13

_Jessie schreef:
Ja of de protocollen moeten digitaal beschikbaar worden dat je ze zelf kan downloaden ofzo.
Dan hoeft de verenging ze niet uit te draaien en kan je dat eventueel zelf thuis doen als je dat prettig vind

Maar dan moet de vereniging de protocollen ter plekke gaan inscannen en ergens veilig* en digitaal beschikbaar kunnen stellen...
Dat wordt lang wachten op de prijsuitreiking dan! :D

*Zou wel leuk zijn om andermans commentaar op het protocol te kunnen lezen!
Laatst bijgewerkt door Nexus op 06-09-11 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:14

Goh fijn dit zeg.. Ik heb een paar weken terug net 32 besteld..
En ook nog voor het andere paard. Enne, al die onnodige kosten daarvoor dan?

Janine1990

Nexus schreef:
_Jessie schreef:

Maar dan moet de vereniging de protocollen ter plekke gaan inscannen en ergens veilig en digitaal beschikbaar kunnen stellen...
Dat wordt lang wachten op de prijsuitreiking dan! :D

Als het toch digitaal aan het secretariaat wordt aangeleverd, kan het eventueel omgezet worden in een PDF bestand, lijkt mij... Maar ik ben geen kei in computers...

Elan_GV

Misschien moeten we idd met z'n allen, heel bokt, onze resterende coupons inclusief een factuur opsturen naar de knhs. Je houd gewoon de coupons die je moet gebruiken dit jaar en de rest sturen we terug..

Als IEDEREEN dit doet, krijgen we vast en zeker uitstel!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:15

malloesje schreef:
Reformer schreef:

:') :')

Hier bij mij heeft ook nog niemand ervan gehoord.. Ook een paar die net nieuwe hebben besteld. En er is niks vermeld dat het vanaf 2012 niet meer zal worden gebruikt. Belachelijk hoor!

prakkie

Je ziet trouwens steeds vaker dat je vooraf moet betalen (dus overmaken). Dat is denk ik ook veel handiger voor verenigingen:
-je zit niet te klooien met wisselgeld ('s ochtends komen ze altijd met 50 euro-briefjes aan :+ )
-je hoeft naderhand geen brieven te schrijven etc naar de mensen die niet zijn komen opdagen en achter je geld aan te gaan
-op de dag zelf zit je niet met al dat geld wat weer afgestort moet worden

_Jessie

maar met de niet op dagers vind ik het inderdaad wel een goede om vooraf te betalen en dat er binnen 5 dagen?? Nog afgemeld kan worden en dat het geld terug gestort word ofzo
Lastig om zoiets te bedenken. Maar ik ben ook heel benieuwd hoe de oudere zich in dit systeem gaan vinden

*Ik ga toch maar communicatie studeren en bij de KNHS solliciteren*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:16

malloesje schreef:
Reformer schreef:

:D :')