Wat is jullie wedstrijdnaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:59

Het paard dat ik rijd heet op wedstrijd Make my day, vind het opsig wel een grappige naam alleen als hij zn dag niet heeft en je onderaan op de uitslag staat ben je niet zo blij met je paard die make my day heet ;)

Anon1mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:37

CM_ schreef:
Ik ga dit jaar een Desteny starten.... Vandaar dat ik de naam veranderd heb in Dynamic .

Zover ik weet komen er wel kosten bij kijken als je de sportnaam anders wilt hebben.
Mijn club had het over 85,- maar bij de startkaart zat daar niets van bij ?

Volgens mij moet je alleen betalen als je voor een bestaande startkaart de sportnaam wilt wijzigen. Bij de aanvraag van een startkaart kun je dus kosteloos de naam opgeven die je wilt :)
(en ik snap wel dat je de naam hebt veranderd...)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:16

Mijn wedstrijdpaarden hebben allemaal de paspoort/stamboeknaam als wedstrijdnaam. Een fokker geeft een paard met zorg een naam, en ik vind het niet leuk om de keuze van de fokker daarin te "overrulen".

Zo zou ik het ook niet leuk vinden als mijn fokproducten onder een andere naam gestart zouden worden.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:48

Mijn paard heet Velvetfee. Velvet is zijn gewone naam en fee een achtervoegsel van de fee-stam. De vorige eigenaar heeft zijn naam verandert in Velvetfee S. Ik zou het ook wel graag willen veranderen in Luchtenveld's Velvetfee omdat onze boerderij zo heet. Het kost alleen nog best wel veel, dus mss als ik later Z ben ofzo..

droomt lekker verder..

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:13

de sportnaam van mijn paard Five-Seasons is: ''Fuego''

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:13

30SecToMars schreef:
xBubbel schreef:
Mijn paardje heet Bubbel <3
Binnenkort ga ik ook wedstrijden starten, maar het blijft gewoon Bubbel :j
Moet je persé zo'n super lange officiele naam hebben ??

Nee zover ik weet niet, maar het is wel mooier ;)

Dat is smaak-afhankelijk hoor :D Ik vind juist iets grappigs als Bubbel weer erg leuk en van die mega namen vaak minder. Zeker als je daar het ver mee schopt, stoer toch met een Bubbel/Beertje/Oepsie of noem maar op met je hoedje rondkarren? :Y)

Mijn paard heet officieel Romy, maar dat past totaal niet bij haar. Stalnaam is Miep, en aangezien het een immense diva is zat ik te denken aan Miss Miep als wedstrijdnaam. Maar stel nou dat het bagger gaat, dan heb ik al humor genoeg nodig van de jury om onze pogingen te waarderen zónder dat paard een maffe wedstrijdnaam heeft, dan neemt niemand ons meer serieus :') Dus heb ik het op Romy gehouden, vind het zelf iig bij KWPN'ers ook altijd wel fijn als de beginletter klopt zodat je de leeftijd kunt weten als toeschouwer.

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 10:28

marsmars schreef:
Op papier heet mijn merrie Al 'Phynn TL. TL is van de fokker, maar hoe die het eerste gedeelte toch heeft bedacht :? :=

Op wedstrijd heet ze Avalyn en op stal Special (van special D) of pony (jaa, ze is wel 1.61 :)))

Haha ik noem mijn peerd ook altijd pony. Kom ik aanlopen in het land; ''Pooooooonyyyyy!'' :=

_Liez

Re: Wat is jullie wedstrijdnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:28

Pony heet op wedstrijd sprookjes balou.
Sprookjes is naam van de sponsor winkel.

mickey2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:37

mij haflinger heet haar officielle naam ;maret van de stend :D

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:54

Mijn paard heet gewoon Dirk := Zowel op concour als op zijn stamboom als in het echt :))

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:59

Joris heb ik altijd uitgebracht onder de naam 'Joris'.
Tim heet eigenlijk Timba H (of B dat weet ik geneens). Maar wil daar straks of gewoon Tim van maken of Daltons Timba i.v.m de sponsor.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:07

Neonlight schreef:
Mijn wedstrijdpaarden hebben allemaal de paspoort/stamboeknaam als wedstrijdnaam. Een fokker geeft een paard met zorg een naam, en ik vind het niet leuk om de keuze van de fokker daarin te "overrulen".

Zo zou ik het ook niet leuk vinden als mijn fokproducten onder een andere naam gestart zouden worden.

Zolang ik mijn eigen naam gebruik op concours. Noem ik mijn paarden ook naar hun eigen naam. Ik heb al heel veel startkaarten gehad, maar altijd op de naam, die in het paspoort staat. Ik zeg toch ook niet zomaar tegen een ruiter: jouw naam vind ik stom, dus vanaf nu noem ik je kees?
Mijn paarden heten cipollini, (zelf zo genoemd bij geboorte) en tendance.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:21

Die van mij heet officieel Ganador (=winnares in het spaans) deze gebruik ik ook gewoon op wedstrijd en thuis is het Gana.

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:18

onze schimmel heet gerben maar op t paspoort staat: incredible geert :Y)

en mijn bruine is gewoon Cavalia haha

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 16:18

Vreemd dat er in Nederland zoveel andere namen worden gebruikt. Hier in België gebruik je gewoon de naam die op het paspoort staat. Voor mij mocht mijn paard ook wel een kortere naam hebben, maar maakt mij niet uit.
Ze heet Coberlina Van De La Rosteehoeve.
Uiteraard is de achternaam de stal waar ze gefokt is, en haar voornaam is gewoon de beginletter van dat jaar + "oberlina", zoals de merriestam waaruit ze gefokt is.
Thuis zeg ik gewoon "Coby".

Anon1mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:06

Neonlight schreef:

Zo denk ik er ook over :j

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:12

Op stal Unique, maar officieel Unique Pleasure, en dat is dus ook de wedstrijd naam :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:17

mijn merrie heet op papier Dea, haar sportnaam word Donnatelli, en thuis noem ik haar Donnie

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 18:58

Mijn C-pony heet op papier Laarhoek's Ada, thuis heet ze Witje, maar op concours Laarhoek's Ada (werd te ingewikkeld om het aan te passen).
Mijn E-pony heet gewoon Foxfine en het paard heet op papier Anibur B, haar sportnaam is Akuna Matata (zo was ze al bekend bij de KNHS dus dat hebben we zo gelaten).

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 08:28

Mijn paard heet Simon, maar zn wedstrijd naam is: LM Pokerface

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 09:11

fatal_flower schreef:
Neonlight schreef:

Zo denk ik er ook over :j

Je hebt daar op zich wel een punt, maar mijn paard heet officieel Utricia, en ik vind het echt geen gehoor... :n

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:37

Ik gebruik meestal ook de naam die al in het paspoort/stamboek staat, alleen de letters van de fokker laat ik wel weg.

Voor het paard zijn eigen naam zet in de naam die ik zelf aan mijn stalletje gegeven heb en dan word het: Inner Circle Bon Bini :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 10:41

Shez nobodys fool ;) is haar volle naam (quarter) maar haar roepnaam sierra.

Pebbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:26

Mijn paard heet Xander, maar op wedstrijd Maestro X. ( de X komt dan weer van z'n echte naam :P ) :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:00

Lara Croft. :\
Naam om van te huilen.