Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Waves schreef:@Aukelizzy
Je zegt alleen dat niet elk paard buiten kan.. euh,, jawel hoor, tenzij er dus iets mis is. Maar dat leg je verder niet uit. Pas nadat wij reageren zoals iedereen zou doen die wat van paardenhouden weet, kom je met argumenten (1 uitzonderlijk voorbeeld op medische gronden en niet omdat ie sportpaard is, wat wel de stelling van dit topic was) en doe je vervolgens alsof wij heel snel oordelen en niks begrijpen. Zo werkt dat niet...
Over dat brood verdienen in de paardensport (dus betaald krijgen om wedstrijden te rijden) daar begon je zelf over toen je ons amateuristisch noemde. Wat het ermee te maken heeft weet ik ook niet maar je kwam er dus zelf mee. Grappig dat je dus professioneel rijdt.
Aukelizzy schreef:Waves schreef:@Aukelizzy
Je zegt alleen dat niet elk paard buiten kan.. euh,, jawel hoor, tenzij er dus iets mis is. Maar dat leg je verder niet uit. Pas nadat wij reageren zoals iedereen zou doen die wat van paardenhouden weet, kom je met argumenten (1 uitzonderlijk voorbeeld op medische gronden en niet omdat ie sportpaard is, wat wel de stelling van dit topic was) en doe je vervolgens alsof wij heel snel oordelen en niks begrijpen. Zo werkt dat niet...
Over dat brood verdienen in de paardensport (dus betaald krijgen om wedstrijden te rijden) daar begon je zelf over toen je ons amateuristisch noemde. Wat het ermee te maken heeft weet ik ook niet maar je kwam er dus zelf mee. Grappig dat je dus professioneel rijdt.
Paard wat ik in mijn voorbeeld noem, laat ik idd oa om medische redenen op stal. Maar als dit paard wel rustig zou doen ( wat ie niet doet ), dan had ik haar nog niet buiten gezet. Omdat dit wel mijn beste paard is en ik heb dit paard nodig en wil dus geen risico nemen. Stel dat het een recreatiepaard geweest was, had ik wss de gok wel genomen om haar buiten te zetten. Dan is het niet erg als ze af en toe is een minder week zou hebben. Maar nu kan ik me dat niet veroorloven. :0

nicky_rilana schreef:aukelizzy: ik snap heel goed dat je je paard niet meer los in de wei zet. ik vindt zelf dat ieder paard in de wei moet, of het aan de hand is of los, wei is wei. als het paard maar de kans krijgt om zijn energie kwijt te kunnen, onder het zadel of aan de longeerlijn.
ik vind dat je ook geen grand prix paard kunt verglijken met een mangepony.
Mijn paard mag ook gewoon lekker grazen ( ook los ) alleen gewoon niet op een groter stuk als boxgrootte. Ik probeer er echt het beste van te maken voor haar. Ben blij dat jij het snapt, dacht al bijna dat ik gek was.

xApple schreef:Maar dat gaat echt niet voor alle paarden op
Zeker niet voor de 'echte' sportpaarden.
xconnie schreef:Dat heeft dan ook meer te maken met de mensen die iets van deze paarden verwachten, dan met die paarden zelf. Want die vinden het nu zalig op het land, hoor, geloof me!
Pion schreef:Hoe je dat indeelt? Ik zou een totilas ook niet lekker in de wei laten rennen... maar aan de hand grazen, longeren, stukje over de gallopeerbaan, doet ze ook goed.
Maar het lekkerst is natuurlijk vrij bewegen, en dat moet je zo lang mogelijk zo laten.
xApple schreef:xApple schreef:Maar dat gaat echt niet voor alle paarden op
Zeker niet voor de 'echte' sportpaarden.xconnie schreef:Dat heeft dan ook meer te maken met de mensen die iets van deze paarden verwachten, dan met die paarden zelf. Want die vinden het nu zalig op het land, hoor, geloof me!
Ja natuurlijk vinden de paarden zelf het geweldig. Dat ben ik wel met je eens hoor. Alleen kan dat
niet door hun eigen omstandigheden.
xApple schreef:Maar dat gaat echt niet voor alle paarden op
Zeker niet voor de 'echte' sportpaarden.
Twiggy2008 schreef:Dat heeft dan ook meer te maken met de mensen die iets van deze paarden verwachten, dan met die paarden zelf. Want die vinden het nu zalig op het land, hoor, geloof me!
Denise82 schreef:Mijn GP paard gaat ook gewoon iedere dag van 8 tot 3 naar buiten. (Net zoals de andere paarden op de pensionstalling waar hij staat) Hij draagt dan helemaal geen bescherming of iets... Ja een regendeken nu het de afgelopen dagen zoveel regende.