Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Ken wel paarden die dat hebben.
Dus zeuren kan, maar je kunt er niks mee.MamboBeach schreef:En toch vind ik het onterecht. En over de tijd die TS wel of niet had kunnen wij niet oordelen denk ik en gaat ons geen fluit aan.

Gulpje schreef:MamboBeach schreef:En toch vind ik het onterecht. En over de tijd die TS wel of niet had kunnen wij niet oordelen denk ik en gaat ons geen fluit aan.
Dit dus. Sommigen gaan er voor het gemak maar even vanuit dat TS er te beroerd voor is zonder dat ze weten hoe of wat. Verder verbaas ik me ook over de felheid van een aantal reacties. Mensen toch, het gaat om een paar knotjes of niet hoor
Wat mij verbaast is dat je een 5 krijgt en daar geen commentaar bij krijgt. Misschien vindt deze jury het niet in orde als je vlechtloos de ring in komt, maar zet het dan even bij het punt neer. Nu krijg je een hoop poep over je heen op Bokt en weet je verder nog niks
Voldoende maar daar houd het ook helemaal mee op. ManOee schreef:Wat heerlijk briljant onzinnig he?! Alsof je als paardeneigenaar invloed heb over de haargroei-richting van je paard....
Natuurlijk heb je geen invloed op de haargroei, maar je kunt makkelijk even een borstel door de manen heen halen. Als ze dan nog alle kanten op springen wil nat maken of (tijdelijk) vlechtjes maken ook nog wel eens helpen.[/quote]sporter schreef:MamboBeach schreef:En toch vind ik het onterecht. En over de tijd die TS wel of niet had kunnen wij niet oordelen denk ik en gaat ons geen fluit aan.
Fijn dat is al de 2 keer dat je je fantastisch onderbouwde mening hier neer zet
Marion71 schreef:TS heeft nl al eerder aangegeven dat het laksheid was. Geen tijd is ook een relatief begrip en slap excuus. Gebrek aan plannen is niet hetzelfde als geen tijd.
Die knotjes zullen me een zorg zijn, dat gemopper op de jury vind ik wel erg. Mss heeft de jury wel bewust geen commentaar vermeld onder het mom je weet heel goed wat er aan schort en uitgaande van de intelligentie van de amazone/ruiter.
Waarom een topic op bokt voor een 5 voor verzorging als het je niks kan schelen? Ik zie ook geen topic of het wel terecht is dat iemand een 6 krijgt voor de overgang stap-draf, of voor het aanspringen in de galop want het ging echt heel goed. Daar kun je niks mee.
Een jury beoordeelt hetgeen hij op dat moment in de ring ziet en of iemand tijd had, heel erg z'n best heeft gedaan, de rijbroek van haar zusje aan heeft, what ever. Daar hoeft en kan hij geen rekening mee houden. In geval van ts zag hij een niet ingevlochten paard en mss wel meer. Ts heeft nu in elk geval duidelijkheid dat een 5 mss wat streng is, maar dat lagere punten voor niet invlechten wel eerlijk zijn. Een 5 is voor het reglement nog altijd voldoende, voor ons gevoel niet. Haar kwaliteit voor verzorging is dus beoordeeld als 'voldoende' en niet meer dan dat. Als je het vanuit die redenering bekijkt, klopt het aardig en weet ts waar ze staat.
papagroom schreef:Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Als TS dan niet de moeite neemt...om wat voor reden dan ook.....om goed getoileteerd in de ring te verscheinen vind ik dat getuigen van disrespect
Ik hoor nog net geen vioolmuziek
Gulpje schreef:papagroom schreef:Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Als TS dan niet de moeite neemt...om wat voor reden dan ook.....om goed getoileteerd in de ring te verscheinen vind ik dat getuigen van disrespect
Sorry, maar overdrijven is ook een vak hoorIk hoor nog net geen vioolmuziek
![]()
Dat kan je pas zeggen als de ruiter geen enkele moeite heeft genomen om met een verzorgd paard en een verzorgd zichzelf de ring in te komen.
papagroom schreef:Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
Ir111 schreef:papagroom schreef:Ik zie het nog heel anders.....de jury neemt de moeite om voor een habbekrats de proef van TS te beoordelen en offert daar een zondag voor op om opgetut en wel...de oudere garde soms zelfs kompleet met dop hoed.....in het hokje plaats te nemen...
TS haar paard is goed getoiletteerd, in de reglementen staat dat loshangende manen naar 1 kant netjes op gelijke lengte toegestaan is....