Paard&sport HET blad van de KNHS,wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:12

Ik kijk hem vaak wel bladzijde voor bladzijde door :)
Of er nog wat aanbiedingen of leuke dingen in te zien zijn.. Of een mooie foto die ik evt kan gebruiken voor een tekening.
Maar meestal staat er inderdaad niet veel boeiends of informatiefs in nee :+

Resfeber

Re: Paard&sport HET blad van de KNHS,wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:15

Hahaha, hier word er ook meer plaatjes gekeken dan dat het gelezen word. :+

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:14

Zo te zien zijn er veel mensen net als ik niet echt geboeid door P&S.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:16

Ik las dit net op een website:
''..Onlangs kreeg ik het bericht van de KNHS dat een abonnement op de Paard en Sport per 1 januari 2011 optioneel is. Je kunt nu dus zelf kiezen of je naast je lidmaatschap van de KNHS dit abonnement wil." http://www.moerveen.nl

Is dat waar? Ik kan er namelijk nergens wat van lezen op KNHS.nl
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 22-01-11 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:17

Ik vind het ook grote geldklopperij... Verplicht een abonnement op zo'n blad..Bij ons gaat hij ook snel bij het oud papier...

Als het abonnement echt optioneel is vanaf 2011 ga ik eens kijken of ik het af kan zeggen.. ;)

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:20

Op 18 januari nog contact gehad met de KNHS, het blad is zeker niet optioneel als je een startkaart hebt, het blijft VERPLICHT !!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:21

TinekeHorses schreef:
Ik las dit net op een website:
''..Onlangs kreeg ik het bericht van de KNHS dat een abonnement op de Paard en Sport per 1 januari 2011 optioneel is. Je kunt nu dus zelf kiezen of je naast je lidmaatschap van de KNHS dit abonnement wil." http://www.moerveen.nl

:j dat is waar, het is wel verplicht als je een startkaart hebt ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:37

stormpy schreef:
Op 18 januari nog contact gehad met de KNHS, het blad is zeker niet optioneel als je een startkaart hebt, het blijft VERPLICHT !!

Jammer....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:38

Ik heb vandaag jullie problemen aangekaart bij iemand van de redactie van BCM.
Echter hebben zij geen invloed op de inhoud, de kNHS bepaalt dit :\

Dus de enige manier is massaal met bokt klachtenbrieven sturen naar de KNHS over de inhoud :Y)

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:53

Ik vind het ook echt zonde van mijn geld. Ik blader hem door, maar kijk vooral de plaatjes.
Bij de afgelopen paardensport (jan 2011), staat er op de achterkant een reclame van havens. Hierdoor werd ik erg geboeid, omdat Adelinde haar paard heel eng met zijn voorbeen staat.
Hihi, voor de rest doe ik er weinig mee :+

sbbkr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:13

In een tijd van moderne media is het toch achterhaalt dat je iedere maand een blad zou moeten ontvangen voor je info.
Zeker omdat de knhs de startkaart houders verplicht om ook een inlogcode te hebben want anders kun je immers geen coupons meer bestellen!
Dus als je de site in de gaten houdt dan weet je elk nieuwtje!
Maar het meest ergelijke vind ik dus dat er met dure grondstoffen en een enorme hoeveelheid enerigie een blad wordt gemaakt waar dus oud nieuws in staat!
En oja ook nog ongeveer 25% reclame. (wat natuurlijk wel geld oplevert?)
Ik vind het vreemd dat je startkaart rechtstreeks betaald en het blad via je vereniging moet betalen,zijn het niet twee aparte aboos?
het antwoord weet ik al! NEE want in de statuten van de knhs staat(artikel20 lid 3) dat ieder lid verplicht is om de Paard&sport af te nemen.
De Nederlandse Wet zegt anders,elk afzonderlijk abonement is opzegbaar en het is toch eingelijk een apart abonement want je krijgt er toch ook een aparte rekening van?
Is er niet ergens iets of iemand die dit toetsen kan of dit wel mag zoals de KNHS dit doet????????

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:41

sbbr, ik sluit mij hier volledig bij aan, mijn vriend vroeg dit zich ook al af, is er ook een manier om er achter te komen of dit wel mag wat de KNHS doet....

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 23:58

Zou er niet een of andere overheidsinstantie zijn die dit toetst?
Als het wettelijk gezien niet mag, dan kunnen we het misschien wel ergens navragen, alleen zou ik niet weten waar.
Iemand een idee?

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 00:24

http://www.juridischloket.nl/

is dit misschien een optie? wie denkt het probleem goed te kunnen formuleren en te bespreken met het juridisch loket?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 01:20

Hier wordt ie heel vaak niet gelezen. Maar het deel van de bixie wel. Mijn dochter leest dat trouw. Ze heeft er zelf ook een keer ingestaan met haar poown. Ik vind hem vrij duur idd voor wat je krijgt.
De rest wordt idd doorgebladerd. Voor mijn idee zou hij waardevoller worden, als er weer meer advertenties in stonden. Die snuffel ik altijd wel door. De rest weet ik inmiddels al van bokt en de mail. ;)

Ik volg dit topic met interesse!

Barcarole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 10:34

Dat juridisch loket klinkt wel goed.
Wij zelf zouden het liever niet willen doen omdat we al in de clinch liggen met de KNHS over een ander voor ons erg belangrijk onderwerp.
Zolang we dat niet geregeld hebben (zou 15 december al uitspraak over zijn, maar ja, de KNHS hè) beginnen we liever niet aan een nieuwe discussie.

Paard82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 10:57

er staan soms best handige weetjes in inderdaad, maar vroeger had het meer informatieve waarde denk ik.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:31

Ik vind het een waardeloos blad. Veel achterhaald nieuws.
Je bent trouwens niet verplicht tot P&S. Je kan hem gewoon opzeggen. Ik heb hem zelfs een aantal jaren niet gehad. Ik hem hem alleen omdat ik jury ben maar dan nog staat er weinig nieuws in. Vaak gaat hij zo naar mijn ouders zonder dat ik hem heb gelezen. Moeders is de enige die hem leest. Ik lees alleen de official dingen en de tuchtzaken

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:34

Ik ben gelukkig niet de enige die alleen naar de reclames kijkt :D
vooral als de boekjes van de nieuwe collectie erbij zitten zie ik de P&S graag komen ;)

Verder lees ik 'm zelden/nooit...zonde van het papier...

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 18:40

caro29 schreef:
Je bent trouwens niet verplicht tot P&S. Je kan hem gewoon opzeggen. Ik heb hem zelfs een aantal jaren niet gehad. Ik hem hem alleen omdat ik jury ben maar dan nog staat er weinig nieuws in. Vaak gaat hij zo naar mijn ouders zonder dat ik hem heb gelezen. Moeders is de enige die hem leest. Ik lees alleen de official dingen en de tuchtzaken

natuurlijk ben je niet verplicht tot p&s.......maar helaas WEL als je een startkaart hebt! en dat is nou zo belachelijk!!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:31

criollolover schreef:
caro29 schreef:

natuurlijk ben je niet verplicht tot p&s.......maar helaas WEL als je een startkaart hebt! en dat is nou zo belachelijk!!

Je bent NIET verplicht. Ik heb al jaren startkaarten en heb hem een tijd niet gehad terwijl ik wel een startkaart had. KNHS kan en mag je niet verplichten tot een abonnement. Men denkt dat het een verplichting is omdat ze moeilijk doen als je hem niet wilt of opzegd. Je kan gewoon opzeggen en blijven starten op wedstrijden. Ben wel benieuwd waar het staat dat het verplicht is

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:36

Ik haal ook het plastic eraf en dan meteen de papierbak in. Het enige wat ik eventueel open wil slaan is die 'veroordelingen' etc

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:55

natuurlijk ben je niet verplicht tot p&s.......maar helaas WEL als je een startkaart hebt! en dat is nou zo belachelijk!![/quote]

Je bent NIET verplicht. Ik heb al jaren startkaarten en heb hem een tijd niet gehad terwijl ik wel een startkaart had. KNHS kan en mag je niet verplichten tot een abonnement. Men denkt dat het een verplichting is omdat ze moeilijk doen als je hem niet wilt of opzegd. Je kan gewoon opzeggen en blijven starten op wedstrijden. Ben wel benieuwd waar het staat dat het verplicht is[/quote]

vertel jij mij maar eens hoe ik dit blad kan opzeggen en blijven starten op wedstrijden! ik heb toch zelf gemaild met de knhs, en met de vereniging gebeld! als je deze topic ff doorleest dan kun je terugvinden waar het staat......je zegt ik heb al jaren startkaarten, ik heb vorig jaar weer een nieuw startkaart aangevraagd en kwam er toen achter dat dit blad verplicht is. ongeveer 3 jaar geleden was het blad nog niet verplicht, toen had ik een startkaart bij mijn nu afgekeurd paard, ik was ook ontzettend kwaad toen ik erachter kwam dat ik verplicht dit blad moest nemen...

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:19

Ik heb hem sinds een jaartje of zo weer. Ik start al 20 jaar wedstrijden en nog nooit is mijn startkaart geweigerd omdat ik geen P&S wilde. Ik betaalde er toen ook niet voor.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:22

caro29 schreef:
Ik heb hem sinds een jaartje of zo weer. Ik start al 20 jaar wedstrijden en nog nooit is mijn startkaart geweigerd omdat ik geen P&S wilde. Ik betaalde er toen ook niet voor.

dus jij hebt nu een startkaart en geen p & s?? welke vereniging bij jij? stap ik direct over....