Wat wil de jury van tegenwoordig nou eigenlijk zien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re: Wat wil de jury van tegenwoordig nou eigenlijk zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 10:31

ik heb op de regio met mijn pony exact hetzelfde aantal punten gereden :+ 2 jaar later in de M1 weer paar 4 puntjes verschil ofzo :P

Met het paard wel eens bij finale van de gemeentekampioenschappen meer verschil gehad. bij de ene jury net een wpje, bij de andere jury ruim 2 :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:01

Nou dan een leuk verhaaltje uit de oude doos. In ieder geval wij vonden het heel erg grappig. Mijn dochter reed met haar barokke merens in de B pony. We praten over 12 jaar terug en toen was merens nog niet zo bekend. In ieder geval niet in onze regio. Na het rijden moest ze naar de jury komen. Mams mee natuurlijk. De mijnheer zei dat het paard wel erg klein was voor een Fries. "Dat klopt", zei ik. Vervolgens dat hij wel weinig sokken had, andere staart inplant en zo ging hij nog een tijdje door. Alle verschillen had hij wel gezien :P ! Toen zei ik: "als ik het goed begrijp hebt u zich geërgerd want u hebt naar een mislukte fries zitten kijken". Hij knikte blij vanwege het begrip en ons vriendelijke gesprek. Toen zei ik: "wat jammer toch, want u hebt niet naar een mislukte fries zitten kijken maar naar een zeer gelukte eerste premie merens, en merens dat is een Frans Pyrenees bergpaard". :D Jury knalrood, schrijfster schoot in een bulderende lach en wij grijnzend terug gereden naar de ponyclub. De man was wel zo sportief om ons net geen verliespunt te geven. Nog jaren later klonk het in de ponyclub les als dochterlief iets fout deed: "wil je die mislukte Fries eens even goed aanpakken!".

MerelV

Re: Wat wil de jury van tegenwoordig nou eigenlijk zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:18

ik had op de regio ook 20 punten verschil, daarnaast denk ik wel dat het gebeurt dat jury's (niet allemaal) verder kijken dan alleen de gereden proef. Zo heb ik een keer geschreven bij een jury die had een lijstje van de gereden resultaten van de vorige wedstrijd van de klasse die hij nu moest jureren. Toen zei hij ook tegen mij, ow die was vorige week 1e dus dat zal wel goed zijn. Vervolgens reed diegene een slechte proef maar was wel eerste. Iedereen op de wedstrijd sprak er schande van!