Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

DanielleTara schreef:vroeger reed ik altijd met sporen vooral bij het achttal midden dat was met galop en ik kreeg mijn pony niet zo snel achter de andere
ik reed met de langste sporen die mochten bij de lrv (niet zo heel lang) toen benik met kortere gaan rijden en nu rij ik zonder behalve et het springen want ik heb een dressuurpony die niet egt graag springt en anders krijg ik hem er niet over
en dan gebruik je dus de sporen waar ze niet voor bedoelt zijn 

suus_ schreef:Ik vind het stoerder als iemand een paard tot Z rijdt zonder spoor
criollolover schreef:suus_ schreef:Ik vind het stoerder als iemand een paard tot Z rijdt zonder spoor
heb het hele topic niet doorgelezen, maar vanaf de M ben je VERPLICHT om met sporen te rijden.
dat gaat voor mij nog een probleem worden. ik rij dus nooit met sporen en ben het ook niet van plan om te gaan doen. als ik M dressuur zou gaan starten dan ga ik het puntje van de spoor er af slijpen.....

comeback schreef:Een spoor moet een verfijning zijn van je hulp, maar helaas wordt een spoor te vaak gebruikt om een paard voorwaarts te rijden. Ik denk dat dat de reden is dat veel paarden afstompen :-(.