Z-proef in 20 x 40 baan niet langer voor winstpunten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:17

Daar zit ook wel wat in Prakkie, maar er zijn ook genoeg mensen die niet de ambitie hebben om verder te gaan en die het prima vinden om in de basis te blijven. :)

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 14:20

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar het rijden van een Zproef in een 20x60 baan, dat laat niet weg dat ik het jammer zou vinden als de 20x40 proeven niet meer voor een winstpunt gereden zouden kunnen worden om dezelde redenen als hier al eerder in het topic worden aangehaald.

Prakkie ik snap jou redenering ook volledig, maar wil daar wel als kanttekening bijplaatsen dat het gros van de ruiters en amazones helemaal niet de ambitie heeft om richting ZZ-licht te gaan werken, laat staan dat alle paarden daar de kwaliteiten voor hebben.

prakkie

Re: Z-proef in 20 x 40 baan niet langer voor winstpunten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:04

Daarom heb ik het ook met een knipoog gezet (of ben ik die nou weer vergeten...wordt ook een dagje ouder ;-))

Ik denk dat de KNHS het argument wat ik net beschreef in het hoofd had, toen ze deze regel maakten.
Alles wordt steeds professioneler in de paardensport, maar soms vergeten ze in ermelo wel eens dat het gros recreatieruiters zijn (amateurs dus). Ik ben ook een amateur en ik kom soms ook rare dingen tegen.
Laatst (afgelopen dinsdag) was er een wedstrijd. Aangezien ik net weer aan het starten ben, had ik die wedstrijd ook graag meegereden. Maar ik werk gewoon 5 dagen per week dus dat is voor mij onmogelijk (of ik moet speciaal een vrije dag nemen). Maar ja, het is nou eenmaal zo.

Ik denk niet dat de KNHS er veel aan gaat doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:08

Ik ben het helemaal met je eens. Maar dat vind ik niet alleen in Ermelo. Moet je eens zien hoeveel selecties/regiokampioenschappen e.d. ook al op vrijdag worden gehouden. Net alsof iedereen vrij is op vrijdag??

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:58

He fitzroy. Hoe is het? Ik bedoelde eigenlijk met Ermelo de KNHS (aangezien zij in ermelo zitten...toch? of zijn ze alweer verhuisd :+ )

De wedstrijd die ik bedoelde was in Oirschot. Dez was op dinsdag 9 november. En aangezien er gewoon weinig subtopwedstrijden zijn, wil je dan wel optimaal gebruik maken van de wedstrijden. Maar ja.. Daar ging deze discussie ook niet over..ik draaf weer door en wel in volle galop...(sorry ben een beetje melig vandaag :D )

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:07

Ieder heeft wel een voor en nadeel ten opzichte van de stelling. Ik vraag me af waarom verandering? Hoewel ik toch nog lang niet in t Z ben vind ik t toch jammer. Heb wel in t verleden in t Z gereden hoor, maar dat zit er voorlopig ff niet meer in.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:10

Nou margriet, dat gaat snel zat straks hoor met Celva :j
Dus voor je het weet moet je echt in die 20*60 bak je proefje rijden.

De verandering is idd in principe niet nodig. Maar misschien heeft de KNHS er wel een hele logische verklaring voor... :))

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:17

Als ze net zo heet :):) is /wordt als dr halfzus Prak dan kan ik net zo goed B L en M overslaan.... Hi hi. :=

De KNHS zal er zn reden -:) voor hebben. Maar t stond dus in de Paard en Sport dat ze er over nadachten :roll: zeg maar, en nu lees je dus dat het volgend jaar defenitief is.
Verders had ik ook gelezen dat de proeven met name t Z ook wat moeilijker wordt. Maar das een ander topic :o

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:19

Haha, ja, die 20x40 bak met zo'n heet paard is echt geen doen....kunnen ze niet vanaf de B gewoon een 20x60 bak doedn...dat had voor mij veel makkelijker geweest...:+

Dat is idd raar...ik heb het niet bijgehouden moet ik eerlijk zeggen...heb het alleen op bokt gelezen. :D

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:25

Nou voor mij nog 'ver van mn bed' show.... Als die proefjes en rijbanen.
Tot zaterdag.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:26

Zaterdag?? Kom je kijken dan? Wat leuk!!!! zie je dat scheurijzer ook weer eens in volle actie ;-)

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:39

Ik kon t niet laten.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 17:44

Echt leuk!!! Zie je morgen dan he...kijken of het net zo lekker gaat als vorige week.

En nu weer ontopic, voordat we een ow aan onze broek hebben hangen :+

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:21

Maar hoe zit het met de kring wedstrijden (regio zie ik eigenlijk wel altijd in 20x60). Want waar ik toen reed, voor de kring kampioenschappen hadden ze enkel een bak van 20x40m beschikbaar.
Of wordt dit nog gehouden, punten gegeven, maar wordt niet mee geteld?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 08:00

Hier een slotje, er loopt al een topic over de nieuwe proeven waarin ook de aanpassing van de winstpuntenregeling bij 20x40 en 20x60 voor het Z besproken wordt.

[WD-V] Nieuwe KNHS dressuurproeven??