Bij de paarden wil ik later ook graag Z2 rijden, omdat je dan het hoogste niveau van de basis hebt bereikt. vind ik toch wel iets om trots op te zijn aangezien je dan iets hebt gepresteerd wat niet heeel veel mensen doen.
En bovendien is het wel gaaf om samen met een paard naar zo'n klasse toe te groeien, je voelt dan echt verbeteringen en krijgt steeds meer handigheid die je nodig hebt om zo'n proef goed te kunnen rijden. Dus ik denk ook dat als je een Z2 proef goed kunt rijden, je daarmee kan laten zien dat je de basis goed in orde hebt.
Wat dat betreft is de Z een van de mijlpalen, omdat het (nu nog) het hoogste niveau van de basis is, en daarna de echt hogere klasses beginnen. Voor een basisruiter is de Z een streven net als voor de hogere ruiters bijv. Lichte Tour een streven is. Tenminste, zo zie ik het
Ik heb een zelfgefokte 3 jarige waar ik in januari mee zal gaan starten en ik hoop toch echt dat ik de Z ga halen. En dan hoop ik helemaal hard dat ik gewoon met trensje ga starten. Ik heb nu mijn oudere merrie van 16 in de B en dat gaat niet heel makkelijk, Ik ben dus nu aan het leren. Met haar zie ik wel hoever ik kom.