Hoe komen jullie aan je sportnaam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aieshja

Re: Hoe komen jullie aan je sportnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:34

Volgens mij moet je gewoon naar het stamboek bellen, die wijzigen het dan en dan krijg je een nieuw paspoort opgestuurd.

Ons paard had nog geen naam omdat hij net van de hengstenkeuring was gekomen, hij had toen wel al een paspoort, maar naamloos, dus hebben wij die naam doorgegeven en kregen we een nieuw paspoort.
Dit is bij de Hannoveraan

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:52

JamieShanin schreef:
ohh moeilijk zeg...
dan zou ik iets speciaals doen met bv een betekenis. :P
bv the amo = liefde
maar dan iets met de letter van zij/haar eigennaam..

haha voor Bonotje iemand opties??

Bono Homo XD Bonotje het Homotje...nee das zielig...hoewel hij wel altijd zo genoemd wordXD

off Bono's U2
of U2's Bono
stamboek naam is Bono v/d Noorddijk

hij is vernoemd naar de zanger van U2

ps.. hoe gaat dat eigenlijk in zijn werking 'zo'n sport naam??

Haha, ik moet gelijk denken aan iets als love U2 :P

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:45

haha dat had ik ook iddXD
tja mijn tante heeft hem ook naar die zanger vernoemt :P

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:37

Wat een onzin wordt hier geschreven....
Een paard krijgt als veulen van zijn fokker een naam, dat wordt dan de stamboeknaam. Deze is niet te wijzigen!!!
Waar het hier over gaat is de sportnaam, of te wel de naam waaronder jij het paard in de sport uit wilt brengen.
Dit mag iedere nieuwe ruiter van het paard kosteloos wijzigen bij de KNHS ( de sport registratie voor je startkaart)
Er zijn wat uitzonderingen, een paard zonder stamboekpapieren , heeft dus pas een "stamboek"naam op het moment dat deze gechipt wordt en dus een paspoort ontvangt.
Er wordt in dit topic gesproken over Salinero , die volgens ...op zn stamboek IPS Salinero heet en daarom zo uitgebracht wordt...onzin.. dit betreft de sponsornaam, dan wordt de wedstrijdnaam veranderd met de sponsor ervoor of erachter, dit is dus niet kosteloos of er moet nog geen startkaart bij de betreffende combinatie zijn. Vandaar dat sommige bekende paarden soms wijzigen van naam omdat de sponsor wijzigd!
Dus bokkers wees gerust, je mag gewoon een nieuwe sportnaam verzinnen voor je nieuwe paard, ook al heeft de vorige wedstrijdruiter dat ook al gedaan. Dit mag zelfs wanneer de ruiter uit hetzelfde gezin komt, behalve wanneer ze er beide nog op willen starten, dan moet het paard wel dezelfde naam houden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:59

De stamboeknaam is idd niet te wijzigen, maar zoals hierboven beschreven heeft het paard nooit een naam gekregen bij de fokker, dan heten ze dus NN ofzo op het paspoort. Wellicht dat je dan wel kunt wijzigen.

Verder kun je NOOIT de stamboeknaam van je pony wijzigen, maar dus wel je sportnaam. Wat hierboven beschreven staat klopt!