Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leorah schreef:hoe bevestig je het lintje dan en hoe lang moet hij ongeveer zijn om wel goed zichtbaar te zijn?
Tody schreef:10. Het versieren van de staart of van enig ander deel van het paard door middel van voor het paard oneigenlijke dingen, zoals linten en bloemen of anderszins, is niet toegestaan.
Ik denk dat je dit bedoelt? Dat geldt gelukkig niet voor de niet als versiering maar functioneel bedoelde rode waarschuwing.
Een opgeschoren staart gaat lastig worden... Voor ieder ander: het is niet moeilijk hoor! Ik krijg veel positieve reacties. Mensen gaan er over praten, en zo leert men wat het ook al weer betekent. En met een beetje afstand is er niets aan de hand.

Tody schreef:Dan ben ik daar wel erg benieuwd naar!Waar kan ik die vinden? Want de reactie die ik kreeg was zoals hierboven...

Nathalie84 schreef:Ik heb even niet alles doorgelezen, maar mocht je er de proef mee inrijden dien je wel dispensatie bij de KNHS aan te vragen. Het is immers niet geoorloofd om de staart te "versieren". Ik ken jury's die hier moeilijk om doen, dus gewoon dispensatie aanvragen bij de KNHS (of even voor de proef eruit halen). Zoals ik begrepen heb van derden doen ze hier niet moeilijk over.