Arwin6 schreef:nee maar k ken ook amper friezen die springen, dus daar kan ik ook niet over meepraten.
nee, ik ook niet. Maar misschien komen die er wel als er een aparte rubriek voor is
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Arwin6 schreef:nee maar k ken ook amper friezen die springen, dus daar kan ik ook niet over meepraten.
_Esther_87_ schreef:Ik heb nee gestemd. Simpelweg omdat het imo niet realiseerbaar is. Ik rijd veel wedstrijden, verschillende klassen in een zeer paardrijke omgeving (oftewel veel wedstrijden, grote rubrieken) En de pony's die ik tegenkom zijn echt op één hand te tellen.
Er zijn veel mensen die met een pony starten ja, als je hier op bokt kijkt. Maar doorgaans zitten er hier één, hooguit twee in een rubriek, vaak ook geen enkele.
Wat doe je nou liever met je pony, volwaardig tegen alle paarden starten, of wekelijks starten in een rubriekje van 3 of 4 pony's? Dat is toch niet leuk...
Hoewel ik het ook erg leuk vond om eens gewoon tussen de pony's te rijden tijdens de welshcup.
(Maar ik vind het ook gewoon leuk om pony's te kijken
Ik heb weinig tot niks met paarden.)
_Azar_ schreef:Ik wist zelfs niet dat jullie in Nederland tot 18 met de pony's mogen rijden, in België is het maar tot 16jaar.
Ik vind dat, als je 18 bent, dat de tijd dan wel gekomen is om tussen de paarden te starten.
Je weet als je met de pony's begint, dat het niet voor altijd zal zijn.
sorry maar moet erg even hard lachen om jouw kortzichtigheid 
Ik start haar, in de dressuur tussen de paarden, nu in de M1. We hebben nu 5 winstpunten en we gaan vrolijk verder. Mijn pony is een afstamminkje onbekend, dus voor zover ik weet ook niet stiekem paardgefokt of sport gefokt. Ook haar gangen zijn niet super ruim, ze heeft een echte pony gang. Toch heb ik in de dressuur niet zoveel problemen, ik zeg altijd maar iedereen heeft wel eens punten gekregen die ze niet verdienden, in de positieve of negatieve zin.
wouterpaard schreef:Vind het belachelijk hoe sommige over het feit praten dat we niet moeten zeuren we hebben zelf voor een pony gekozen. Euh ik heb gekozen voor een koudbloed, een eigenwijze haflinger en niet om zijn maat! Zou ik dan alleen een paard moeten kpen voor de maat?
En ja er zijn ook zat mensen die het belachelijk vinden om voor de wedstrijden een paard te kopen en hun pony te verkopen die jarenlang voor je heeft gewerkt!

alleen die startkaart blijft. Maar als je bij de paarden wil meecrossen vind ik het ook niet raar dat je aan de kwalificatie-eisen voor de paarden moet voldoen. Lielle schreef:En een BB parcours of oefenparcours?
Lielle schreef:of kijken of je een paard van iemand anders mag uitbrengenalleen die startkaart blijft. Maar als je bij de paarden wil meecrossen vind ik het ook niet raar dat je aan de kwalificatie-eisen voor de paarden moet voldoen.
inkepink schreef:Lielle schreef:En een BB parcours of oefenparcours?
Dat verandert niets aan de afstanden...
De hoogte is het probleem niet alleen is het wel zo fijn dat je ook in een goed basistempo kunt rondrijden. Tuurlijk kun je in een BB of oefenparcours wat 'rommelen' met de afstanden, pasje meer of pasje minder of zelfs niet helemaal lekker uitkomen en dan noodsprong maar daar ga je niet voor zeg maar.