Klein dressuurpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daan00782134Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:39

160
het kan maarhet licht erook aan of hij heel dun gebouwt is of juist heel dik gebouwt want als hij dun gebouwt is denk ik niet dat je er later nog veel plezier aan hebt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:50

Heb mijn ukkie van het weekeind voor het eerst gestart.
Eigenlijk was hij nog niet wedstrijd klaar in mijn ogen en al helemaal geen L,
maar hij kwam met zijn KNHS debuutje in 3 proeven toch met 4 punten thuis.

En hij is denk ik ? 1.58 en ik 1.84, een combinatie vorm je niet alleen op uiterlijk, maar vooral op innerlijk ;)
Als een paard bij je "past" dan kan je zeggen "size does not matter!"
(foto's van proef zie onderschrift, met oeps einde, ja, ben er ook nog afgewaaid, echt stom, mijn
intr. heeft zich blauw gelachen om die val en vroeg zich af hoe ik dat voor elkaar kreeg, omdat ie in de lessen
echt gek kan doen (die b.p. draag ik niet voor niets) en dan wel blijf zitten :( )

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:53

Prisco het eerste paard van Anky van Grunsven was 1.62 mtr. Met hem heeft ze Grand Prix gelopen en is ze nederlands kampioen bij de senioren geworden. Ik weet niet hoe lang Anky is, maar die is volgens mij ook niet echt klein.

Waar een wil is, is een weg.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:17

Ik heb een heel klein dressuurpaard, ze is 1.50 en we winnen
heel vaak hoor ! Gewoon bij de paarden :j Dus is echt geen probleem.

knollentuin

Re: Klein dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:22

het moet passen, hoe lang is zijn rug? is daar ruimte voor een 17\ 17.5 inch zadel? dat heb jij minimaal nodig met jouw lengte als er genoeg ruimte is voor het zadel en het oogt ok ,geen uitstekende benen dan kan het best. enne benita anky is best een ukkepukkie hoor..ik denk eerder een vijfenzestig dan 175

prakkie

Re: Klein dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 13:39

Mijn paard is 1.62m en we rijden nu LT (ik ben zelf 1.71m). We mogen al wel MT starten, maar aangezien de piaffe nog niet helemaal bevestigd is, trainen we nog even door.

Als je alleen even puur naar de stokmaat kijkt (of het paard qua hoogte bij je past), dan moet je goed kijken of je jouw lengte kwijt kan op je (toekomstige) paard. Dus als het paard wat kleiner is, dan moet het wel iets meer body hebben om je lengte kwijt te kunnen.

Maar er zijn natuurijk veel meer aspecten waardoor een paard bij je past of niet. Ik denk ook niet dat alleen de hoogte de doorslag moet geven. Het moet een combinatie van eigenschappen zijn die de klik tussen jou en je paard bepalen.

Veel succes!