Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ukkiepuk schreef:Vraagje voor de juryleden;
Wat vinden jullie van pony's die tussen de paarden starten??
PintoNatal"]
Maar als bij jullie in een proef een paard echt alles eng vind.. En het loopt verder wel goed negeren jullie dan het verschieten of wat doen jullie, want volgens mij gaat het er toch om of je hem op zo'n moment aankan'?
[/quote]
Als ik een B paard/pony in de ring krijg die erg kijkerig is (niet alleen in de B trouwens hoor) geef ik hem/haar voor ik het startsein geef altijd wat extra tijd, om vertrouwen te kunnen laten winnen.
Maar als het te lang duurt, tja dan moet je toch een keer beginnen, en als je paard/pony in de proef zo kijkerig en schrikkerig blijft, moet je dat wel meenemen in de punten.
Zit je net midden in een grijze zone (waar dus eigenlijk geen punten voor zijn, dan neem je het mee in het volgende onderdeel), maar je volgende onderdeel gaat supernetjes wil ik nog wel eens 'vergeten' dat er een stukje minder ging in de grijze zone, maar dat doe ik alleen bij de B.
Voor de rest mag je verwachten dat je je paard/pony in de hand hebt en reken ik het wel mee.
En ik heb zelf een paard wat hier heel goed in is hoor, dus heb alle begrip voor de situatie, eng is eng, maar daar kan je niet je ogen voor sluiten als jury.
Is er nu echt iets onverwachts van buitenaf (bijv, paard los, hondjes door de baan, grote knal van iets) dan zie ik de schrikreactie wel door de vingers.
[quote="dr_jacksel"]
*grinnik* weet je om welk merk het hier gaat?
[/quote]
[quote="PintoNatal schreef:En vaak had ik wel goede punten maar sommige jury;s staat bont dan niet aan en je krijgt lagere punten ook al mag dat niet..