Monopolie positie KNHS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Monopolie positie KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:21

Dat heeft weinig met de KNHSte maken, dat heeft te maken met de wildbroei aan mensen die zich instructeur noemen, en de schuld van het niet halen van een winstpunt neerleggen bij de organisatie en diens structuur ipv hand in eogen boezem te steken en kritischer naar zichzelf te kijken.

Als jij of je leerling het apard goed voor elkaar heeft op wedstrijden zullen de punten en de klassering daar naar zijn.... en hoort eigenlijk de training thuis al een klasse hoger te liggen dan de klasse waarin je start.... haal je keer op keer geen winstpunten en beland je achter in hte klassement, dan heb je gewoonweg gefaald als instructeur (lees: bezit niet de bekwaamheid die je je als instrcteur hebt toegedicht, en dat kan zijn het missen van kunde en wetenschap of je kunt het niet overbrengen naar je pupil)

Ik heb het eerder al aangehaald, die situatie van mijn dochter toen er tijd....

Hier zijn wedstrijden min of meer controlepunten of we (instructeur/amazone) niet 'stalblind'worden en in Lalaland leven... en als dan de punten worden gereden, hoog in de klassering eindigen, dan is het weer even goed, trainen we thuis verder, en kijken dan eens een keer weer hoe het gaat (ik praat dan over jonge paarden)

En winstpunten zijn hier alleen van belang als we willen promoveren, en soms is het wel 'handig' om ze niet te krijgen zodat je niet MOET :D

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:33

Alane schreef:
Dat heeft weinig met de KNHSte maken, dat heeft te maken met de wildbroei aan mensen die zich instructeur noemen, en de schuld van het niet halen van een winstpunt neerleggen bij de organisatie en diens structuur ipv hand in eogen boezem te steken en kritischer naar zichzelf te kijken.

Als jij of je leerling het apard goed voor elkaar heeft op wedstrijden zullen de punten en de klassering daar naar zijn.... en hoort eigenlijk de training thuis al een klasse hoger te liggen dan de klasse waarin je start.... haal je keer op keer geen winstpunten en beland je achter in hte klassement, dan heb je gewoonweg gefaald als instructeur (lees: bezit niet de bekwaamheid die je je als instrcteur hebt toegedicht, en dat kan zijn het missen van kunde en wetenschap of je kunt het niet overbrengen naar je pupil)

Ik heb het eerder al aangehaald, die situatie van mijn dochter toen er tijd....

Hier zijn wedstrijden min of meer controlepunten of we (instructeur/amazone) niet 'stalblind'worden en in Lalaland leven... en als dan de punten worden gereden, hoog in de klassering eindigen, dan is het weer even goed, trainen we thuis verder, en kijken dan eens een keer weer hoe het gaat (ik praat dan over jonge paarden)

En winstpunten zijn hier alleen van belang als we willen promoveren, en soms is het wel 'handig' om ze niet te krijgen zodat je niet MOET :D

ik begin toch te geloven dat jij niet leest wat er staat.. om nu meteen maar iemand incompetent te gaan noemen vind ik nogal wat , waar baseer jij dat op? en hoe knap ben je zelf? je maakt mij niet wijs dat je het altijd eens bent net hoe mensen rijden thuis en op wedstrijd en hun resultaten?en misschien is het in munsterland anders dan hier maar ik kom het hier toch zeer geregeld tegen dat combinaties met op de kop getrokken paarden die zonder ruggebruik met een hoop beengezwaai hoog eindigen en mensen die met een veel beter afgericht paard wat minder spectakel laat zien eindigen niet op de plaats die ze mi verdienen. en dan nog maar een x dit gaat niet om mezelf maar om wat ik ook zie van basis tot subtop...en veel ruiters zullen denken ,deze manier van rijden beloont dus zo ga ik het ook doen ;( en dat vind ik nou om te huilen. maar dit zal wel weer een grenzeloze discussie worden waar niemand het met elkaar eens wordt ;)

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 03:34

Alane,
Zoals ik al eerder zei, zijn wij het niet met elkaar eens. Daar is nix mis mee, maar om mij onbekwaam te noemen vind ik nog al wat. Net als wat Knollentuin schrijft, waar baseer je dat op. Ik schreef namelijk eerder dat het er niet toe doet of ik zelf wel of geen winstpunten haal. Haal ze namelijk geregeld, en mijn leerlingen ook. Maar dat wil dan nog niet betekenen dat ik het eens hoef te zijn, met de manier waarop.
Dus jou opnieuw gaan proberen uit te leggen waarom deze topic, dat haalt weinig uit. Ik sta open voor veel dingen/gesprekken, maar niet op deze manier. Ik val jou als persoon namelijk ook niet aan.

Dank voor de steun knollentuin, volgens mij begrijpen wij elkaar. Maar zouden er nog meer zijn die mijn punt begrijpen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:02

Ik noem niemand onbekwaam... lees mijn bericht nogmaar eens, voel je je dan aangesproken, dat kan maar dat ligt niet aan mijn woorden.

Zeker ben ik het niet altijd eens met de punten, maar vaak wel met de klassering, en dan nog alleen dan wanneer ik die combinaties ook in de ring heb gezien, en niet alleen op het los rijterrein... kan ik beoordelen of oordelen of het terecht is of niet.

En als je het dan hebt over de juiste hulpen geven en het paard reageerd verkeerd (laat het gevraagde niet zien) is dus niet goed...

@Konolletuin: waar ik woon doet helemaal niet terzake...
En eerder in dit topic schreef ik al een voorbeeld, van toenertijd mijn dochter, haalde ook wel een winstpunt, maar nooit bovenaan in het klassement, instructeur wissel én voila continu wp en bovenaan in de klassementen ook later met andere pony en paard, dan lukt het wel, en zonder geruk/gepluk of andere rare capriolen, net even iets anders. En viel ze dus in dezelfde categorie als wat TS beschrijft... alleen heb ik dus besloten om van instructeur te wisselen, niet omdat die instructeur niet deugde.... de instructeur faalde dus, en daar is niets ergs aan, icm mijn dochter en diens pony, ipv als ik niet naar de zee kan, moet de zee maar naar mij komen.

maw niet 'de schuld' neergelegd bij de KNHS, dat er maar een dusdanige aanpassing moet komen dat het rijden van mijn dochter anders werd gewaardeerd zodat die ook eens bovenaan eindigde, nee hand in eigen boezem gestoken en iets veranderd.

vwb monoploie positie KNHS, is wettelijk geregeld... een onder vereniging is mogelijk, als je aan de voorwaarden voldoet, en die kunnen je vinden in de reglementen van de KNHS... en dan nog moet je je dan meten de rest als je bijv. internationaal wilt starten... meerwaarde is er mi niet.

en dan terug naar het doel.... wedstrijden is het in competitie verband laten zien waar je staat in de training van en met je paard, ben je niet bekwaam genoeg oftewel je voldoet niet aan de 'toetsingseisen' dan rijdt je geen winstpunt, hoor je eigenlijk te promoveren, dan krijg je ook winst... ben je de dag beste van je rubriek dan eindig je ook nog eens bovenaan...
de verkeerd gereden voorbeenzwaaiers die onterecht winst krijgen ... ooit kom je ze weer tegen als ze blijven 'hangen' de klasse Levenlang of Maar-eens-haal-ik-de-Z wel klasses....