Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesiszwart schreef:Ik versta onder een recreatiepaard een gezond, en nuchter paard met een goede conditie waarbij het geen probleem moet zijn meerdere dagen per week langere ritten te maken. Daarbij moet het paard super verkeersmak zijn en zonder problemen mee gaan met de trailer en braaf zijn op vreemd terrein.
AGarcia schreef:op zich.. misschien off-topic.. maar ik zou supergraag een recreatiepaard zijn... ikbedoel maar.. sportpaarden moeten alleen werken *lijkt 't wel* Ik denk dat als je zo mensen van straat plukt en vraagt wat is een recreatie paard dan zeggen ze meestal: "das toch een paard voor buitenritten enzo?"
.
)
. daffodil schreef:Dat vind ik dus echt onzin, ik ken erg veel paarden die juist wel behoorlijk in de sport gelopen hebben en als recreatiepaard gebruikt worden. Waarom? Omdat ze een gedegen opleiding achter de rug hebben, knoppen zitten erop en zijn bevestigd waardoor een recreatieruiter er bijzonder gemakkelijk mee kan rondsturen, zowel in de bak als buiten!
gekvanfleur schreef:dan wordt ie nog wel als recreatiepaard gebruikt. hij loop op dat moment niet hoog in de sport en is dus [url][/url]recratiepaard.
dat hij het wel kan is een andere discussie.
beantsje schreef:gekvanfleur schreef:dan wordt ie nog wel als recreatiepaard gebruikt. hij loop op dat moment niet hoog in de sport en is dus [url][/url]recratiepaard.
dat hij het wel kan is een andere discussie.
Ik vind het principieel onjuist om te zeggen dat alles wat niet hoog in de sport loopt DUS een recreatiepaard is. Niet iedere grasmaaier is geschikt als recreatiepaard!
beantsje schreef:sporter schreef:Jammer dat de recreatie ruiters nooit goud willen betalen.
Helemaal mee eens. Een goed recreatiepaard is zijn gewicht in goud waard!
(stond niet te koop) wel een bod gehad
)
Vorige eigenaar moest haar met veel pijn weg doen en vond een goed huis belangrijker dan de prijs
Voor mij is ze een gouden paardje, kan er alles mee. Daarom heb ik haar gekocht en niet omdat ze prijs niet hoog was, het klikte
nadjajump schreef:ik denk dat elk paard wel een recreatiepaard is eigelijk! 't ligt eraan wat je ermee wil doen.
maar het ultieme recreatiepaard kan vanalles wat, maar hoeft van mij echt niet tot L niveau wedstrijden te lopen!
mijn oude pony was ook echt een recreatiepony (goed aan de hulpen, goed om buiten te rijden en spelletjes mee te doen en kon toch ook wel wat springen), kan ermee lezen en schrijven maar echt geen wedstrijden lopen!