(Wat zou de jury zeggen als ineens iedereen op ee witte de ring binnenkwam en ze allemaal superschoon zijn?)
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Silletje schreef:Ja okee, maar goed dan moeten ze niet in het boekje zetten dat je bij bijv. haflingers de regels van het stamboek aangehouden worden... ik vindt het geen probeem verder hoor, als je je winspunten moet hebben van de 8 voor de verzorging is het ook geen goed teken, maar het viel mij gewoon op.
Albert schreef:Ik denk dat je als jurylid juist, om het poetsen en de verzorging te stimuleren, wel een negen of tien mag geven. Vooral jonge ruiters zijn enorm gevoelig voor zo'n stimulans. Een zeven of bij hoge uitzondering een acht is nogal zuinig en een complimentje kost niets.
SunnyBL schreef:Albert schreef:Ik denk dat je als jurylid juist, om het poetsen en de verzorging te stimuleren, wel een negen of tien mag geven. Vooral jonge ruiters zijn enorm gevoelig voor zo'n stimulans. Een zeven of bij hoge uitzondering een acht is nogal zuinig en een complimentje kost niets.
Vroeger (als in toen ik nog starte met mijn pony bij NPC, 11 jarige penny) was er een jurylid heel vaak een 10 gaf voor de verzorging. Heb een keer gevraagd waarom hij dat deed en toen zie die: "ik ga er van uit dat jullie allemaal heel erg je best doen om er netjes uit te zien". Ik stond op zaterdag ook echt uren te pony te poetsen, te wassen, tuig te boenen etc etc etc dus dat vond ik toen heel leuk om te horen. En ik heb het er 15 jaar later dus nog steeds over.
Stimuleerde dus zeker als kleine guppekop
. Dus er inderdaad maar niet vanuit gaan dat moeders dat heeft gedaan

ook heel strak
kwam geen moeder van te pas hoor