lesgever mee nemen op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:18

Chaos schreef:
Sjef staat dan contstant aanwijzingen te geven. ;)

Op de basiswedstrijden heb ik er echt een hekel aan. Op de nationale en internationale concoursen werken ze allemaal met oortjes.

En daarbij, Tips & aanwijzingen zijn heel wat anders als les.
In mijn ogen althans.

Een enkele tip tussendoor krijg ik graag, contstant commentaar = dus lesgeven heb ik een hekel aan op concours. Vooral omdat de desbetreffende ruiters alleen nog maar rekening houden met zichzelf en hun instructeur. De rest van het losrijterrein wordt vaak compleet vergeten.

Voor mij ergernis nummer 1 op concours!

Kijk dar ben ik het zeker mee eens, Tips krijgen of zo nu en dan een aanwijzing is heel wat anders dan les krijgen tijdens het losrijden

zealotic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:55

nou ik ben het neit met je eens. Mijn moeder helpt mij altijd met het losrijden. Hierdoor krijg ik hem altijd wat losser en voorwaartser. En mijn moeder kijkt altijd naar het beeld, want dit is nooit! het zelfde als wat jij voelt!!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:15

nou en zolang jou moeder niet de helft van de bak in beslag neemt, in het rond staat te schreeuwen enz. enz. heeft niemand daar denk ik problemen mee. athans ik niet

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:20

Ik had pas geleden oefenpacour en toen ging mijn les geefster ook mee voor het helpen en stond midden in de bak en aan iedereen die zij les gaf hielp zij. ;)

_Pien_

Re: lesgever mee nemen op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:58

ja, maar met een oefen parcours is het wel wat anders dan bij een officiele wedstrijd.

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:10

Zowieso is het met springen anders, omdat er dan vaak al heel
wat mensen bij de hindernissen in het losrijterrein staan om te
verhogen ed. Naar mijn idee worden er dan makkelijker tips gegeven.
Overigens vind ik af en toe een tip of wat commentaar nog geen les.
Lesgeven op concours is wel ergeniswekkend.

Iris_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 17:43

Iedereen heeft toch zijn eigen mening? Als degene het fijn vindt om nog even geholpen te worden, mag hij dat zelf weten? Ik zie het probleem niet, je hebt namelijk zoveel asociale mensen die losrijden. Ik ben altijd druk met het uitkijken voor mensen, terwijl de meeste niet eens kijken of ze iemand in de weg rijden. Of ze nu les hebben of niet. :D

Ik neem mijn rij-instructrice niet mee op wedstrijd, maar ze komt uit zichzelf kijken. Ik vind dit hartstikke fijn. Ze geeft mij geen les, maar kijkt alleen. Voordat ik de proef in ga geeft ze mij dan nog een paar kleine tips waarop ik moet letten, dit vind ik persoonlijk altijd heel fijn. Na het proefje bespreken we het even kort en weten we ook waaraan we moeten werken.

Oreokoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:00

Iris_10 schreef:
Ik zie het probleem niet, je hebt namelijk zoveel asociale mensen die losrijden. Ik ben altijd druk met het uitkijken voor mensen, terwijl de meeste niet eens kijken of ze iemand in de weg rijden. Of ze nu les hebben of niet. :D

Daar zit ook wel weer wat in :o

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:29

Chaos schreef:
Ik heb er een gruwelijke hekel aan.
En bovendien vind ik het ook onzin.

Ik ga pas op concours als ik zeker weet dat mijn paarden en ik het niveau aankunnen. Anders heeft het geen zin om te starten. En omdat ik weet dat ik het niveau aankan ben ik dus al helemaal voorbereidt op concours en heb ik dus geen instructie meer nodig.

Als er mensen zijn die (en die zijn er! ) niet zonder hun instructeur op concours gaan dan kunnen ze mijn insziens beter thuisblijven. Je moet het namelijk al vóór elkaar hebben voordat je op concours gaat

goh echt?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:33

mo_van_dijk schreef:
Ik vind dit ook verschrikkelijk. Sommige mensen krijgen complete privélessen met losrijden voor CC. Dan ben je i.m.o. echt verkeerd bezig!

Nu is mijn springinstructeur wel vaak op de wedstrijd waar ik ook start. Hij zal hoopguit kijken naar mijn parcours en dit dan in mijn eerstvolgende les bespreken!

Heb precies hetzelfde... Mensen die staan te klikken aan de zijkant(met springen)... Echt vreselijk ! Op de wedstrijd moet je laten zien wat jij zelf!!! kan....

En natuurlijk is het handig, maar het lijkt me niet de bedoeling...

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:35

Chaos schreef:
Sjef staat dan contstant aanwijzingen te geven. ;)

Op de basiswedstrijden heb ik er echt een hekel aan. Op de nationale en internationale concoursen werken ze allemaal met oortjes.

En daarbij, Tips & aanwijzingen zijn heel wat anders als les.
In mijn ogen althans.

Een enkele tip tussendoor krijg ik graag, contstant commentaar = dus lesgeven heb ik een hekel aan op concours. Vooral omdat de desbetreffende ruiters alleen nog maar rekening houden met zichzelf en hun instructeur. De rest van het losrijterrein wordt vaak compleet vergeten.

Voor mij ergernis nummer 1 op concours!

Ben ik het ook mee eens...

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:08

Wat is daar in godsnaam het probleem van als ik vragen mag? :+ Ik heb er echt totaal geen last van, op de volte pakken doen veel mensen toch, of dat dan bij hun instructeur is of aan de andere kant van de bak?
Op 'gewone' wedstrijdjes gaat mijn moeder mee en geeft ze me wat tips, maar op kampioenschappen gaat mijn instructrice mee, die heeft dan wel haar head-set bij, wat wel fijn is, maar ik snap dat niet iedereen over een head-set beschikt. Er zijn dan toch wat dingen waar je nog even op gewezen word en die je anders zou vergeten. Net als wat ik heb bij de keertwending, zoveel kleine foutjes in de beenzetting kunnen daarin gemaakt worden, en dan voel ik in de kw vaak wel dat er iets fout gaat maar wat nou precies? Dan vind ik het wel fijn dat iemand aan de kant mij daar even op wijst, zodat ik ze in mijn proef wel kan. Natuurlijk gaan die ook niet altijd perfect, mede dankzij dat gevoel-probleempje, maar vaak kan ik ze dan toch wel ongeveer oplossen. Of als ik een appuyement oefen, dan vind ik het ook wel fijn om even bevestigd te hebben dat hij goed was, natuurlijk moet je dat zelf ook wel merken, maar een klein foutje is toch wel eens snel gemaakt.

Waar ik me trouwens aan erger is als iemand aan de kant staat te kijken en die niks zegt :+ Terwijl je toch wel fouten maakt, dan rijd je daar vervolgens langs en dan is het stil, dan is het toch wel fijn dat diegene even zegt, meer buitenhand eraan houden, meer linkerbeen of weetikveelwat. Dan heb je nog de kans het zelf te bedenken, maar heb je toch weer even dat steuntje in de rug.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:15

Eerlijk gezegd vind ik het altijd heel storend al iemand gewoon "les" staat te geven op het inrijterrein , maar als ze meegaan om hier en daar een aanwijzing of tip te geven prima en leuk toch ! Kunnen ze de proef zien, en kan je het er later nog eens over hebben.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:04

Zoals iemand eerder zei. Op concour moet je je paard gewoon voor elkaar hebben. Ik snap wel dat een kleine tip is van let hier even op. Maar gaan zeggen of de beenzetting goed is en of dat je meer je buitenhand bijv er bij moet houden dan is dit in mijn ogen geen tip meer maar les.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:07

Ik ben er ook mee eens,

Al moet ik er eerlijk bij zeggen dat op het NK mijn lesgever wel mee was om eigenlijk mij
bij het inrijden ff wakker te maken.

Maar ik vind wel dat je op wedstrijden jezelf kan wegen met de concurrentie en alles wat je geleerd
hebt moet zien op concours.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:43

ik blijf toch bij mijn mening en dat is gewoon:

je bent al te laat om op wedstrijd nog les te krijgen, je hebt thuis lang genoeg de tijd om de dingen van de proef te oefenen en dat moet je dus NIET pas op wedstrijd doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:23

Op wedstrijd probeer je je voor te bereiden op de best mogelijke manier voor jou en je paard. Als je instructeur kan zorgen dat je beter presteert door je te helpen met losrijden, en die beste mens is bereid om met je mee te gaan, zou ik niet weten waarom je geen gebruik zou maken van die hulp.

aniekutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:22

ik heb meestal wel mijn lesgever mee, want ik rijd meestal heel anders op wedstrijden door de zenuwen.. dus ik vind het wel fijn dat ik met in rijden er nog ff aan herinnerd word.

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:16

Ik neem niet zomaar iemand mee waar ik les van heb , meestal is die ene dan al aanwezing en komt kijken :D
En ik heb op Vrijdag les en vrijwel altijd op Zaterdag een wedstrijd , dus dat is ook weer mooi meegenomen ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:26

xTweetyx schreef:
ik blijf toch bij mijn mening en dat is gewoon:

je bent al te laat om op wedstrijd nog les te krijgen, je hebt thuis lang genoeg de tijd om de dingen van de proef te oefenen en dat moet je dus NIET pas op wedstrijd doen.

Dan zit je er toch helemaal naast. Vooral bij dresuur zijn enkele tips voor het binnen rijden van de ring van onschatbare waarden. Vanaf de kant zie je toch dingen die je als ruiter minder snel opmerkt en dat in combinatie met de wedstrijd spanning.

Dit blijkt ook maar weer als je bij de hogere proeven of internationale wedstrijden gaat kijken. Je denkt toch niet dat die mensen hun trainers die een paar 100E kosten voor de lol mee nemen he.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:33

paar 100 E sporter :D ik denk toch meer rond de 1000-1500.. seriously

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:37

Monnie_ schreef:
paar 100 E sporter :D ik denk toch meer rond de 1000-1500.. seriously

Ligt er natuurlijk maar net aan wie het is en waar de wedstrijd is en hoeveel dagen je mee rijd. Hoeft echt niet altijd zoveel geld te kosten.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:40

ik ga ook regelmatig met de dame mee die ik lesgeef..

Ze heeft dat extratje af en toe nodig.. In dressuur gaat het opzich wel goed
Maar met springen moet ze haar ritme nog vinden..
Ze zit meestal onder het tempo..
Dan kan ik voor het rijden.. zeggen welke galop ze nodig heeft..
En als ze terug valt tijdens het parcour :P "schreeuw" ik wel eens dat ze moet door moet galopperen

Vigo2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:12

Ik neem mijn instructeur ook vaak mee naar wedstrijd en hij helpt me dan om het beeld in orde te krijgen. Ik vind dit heel prettig omdat ik dan in ieder geval ga rijden en ook blijf rijden.
Vaak zegt hij helemaal niks maar ik krijg wel vertrouwen als hij er is.

Groeten Femke

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:13

pizza64 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het altijd heel storend al iemand gewoon "les" staat te geven op het inrijterrein , maar als ze meegaan om hier en daar een aanwijzing of tip te geven prima en leuk toch ! Kunnen ze de proef zien, en kan je het er later nog eens over hebben.

Hier sluit ik me bij aan. Lessen doe je thuis, maar een paar tips is wel fijn.
Mijn haflinger is nogal kijkerig en meestal vergeet ik dan te rijden en ben ik alleen aan het sturen.
En dan is het wel fijn als iemand even die schop onder mijn kont geeft om dat even duidelijk te maken met wat tips :D