15carlijn15 schreef:Lithya schreef:Longeren kan soms helpen, maar je moet je wel realiseren dat het heel storend kan zijn voor anderen. Longeren kun je thuis ook doen. Door het reizen, als ze dat niet gewend, zijn verliezen ze ook al wat energie. Zelf vind ik het hoogst vervelend als ik met mijn jonge paard aan het losrijden bent en iemand is zijn stuiterbal op het losrijterrein een het longeren.
voor mense met vroijke paarden, zoals ik, is longeren toch iets handigs
Je hebt vrolijk en vrolijk. Ze mogen best wat kijkerig zijn. Maar je kunt ook zorgen dat je een ander niet stoort. Zoals eerder aangegeven een speciale longeercirkel opzoeken is een optie, maar van mij mogen ze longeren op het losrijterrein wel gaan verbieden. Dit is pas echt gevaarlijk. Leuk dat iemand een vrolijk paard heeft of soms zijn dag niet, maar dat een ander dat moet ongelden door met zo'n stuiterbal op het terrein te komen. Het valt echt onder wedstrijdvoorbereiding.

Heb het thuis ook altijd gedaan nog hoor, longeren voordat ik erop ging. Na een tijdje worden ze steeds braver en dan hoef je het niet eens meer te doen.