Urielle schreef:Ik heb mijn schimmel al een week niet gepoetst, heeft alleen wat op de wei gestaan en is nog spierwit![]()
Geluk met een heel proper paard dusMijn donkerbruine is een absolute smeerkees, die heb ik gisteren nog uitgebreid gepoetst en stond er vandaag weer bij als een wandelende mesthoop. Maar op donkere paarden word ik vooral gek van het STOF in de vacht. Grrr, heb je ze uitgebreid gewassen en met oliedoekjes afgedaan, zet je ze op een trailer met houtkrullen en hallee, weg werk! Dat krijg je niet eens met dekens ondervangen
Knap, die van mij komt als een soort hulkje van het land. Het lukt hem werkelijk om onder de groen vlekken te zitten. En in de paddock is meneer ineens erg grijs (dat wat niet met deken afgedekt is).
Om op het topic terug te komen. Mijn jasje is zwart (wil op termijn wel heel graag een grijze, mogelijk met krijtstreepje). Tot voor kort had ik een wit dekje met donkere rand (voor contrast).
Laatste keer met door staleigenaresse gesponsord wit dekje gestart. De zwarten waren nog niet binnen. Stond niet verkeerd omdat mijn witje echt helemaal wit was en het dekje juist wat geliger toonde.
Heb zelf trouwens regelmatig 8-en voor de verzorging. Dus wassen en vlechten (voor tot achter) worden bij ons kennelijk erg gewaardeerd.
Nouvel schreef:de mijne ligt dus echt elke nacht wel op een of andere manier in de mest...
of met 'r hoofd, of met 'r hals, en bijna altijd met 'r benen...
De mijne ook. Staleigenaar heeft eens gezegd dat mijn paard de schoonste stal had, maar het vieste paard was