Plastron niet meer verplicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Re: Plastron niet meer verplicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:21

Als je daardoor je wintpunt moet halen is het wel erg triest. ;) En het mag niets maken in het punt voor verzorging.
Wel geinig dat toen er weer opgelet werd dat hij weer goed gedragen moest worden, 10 jaar terug, toen had ook iedereen commentaar.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:57

Ik zeg niet dat je daardoor je winstpunt moet halen,
Alleen zul je bij de klassieke juryleden beter scooren qua waardering.
En je moet zelf weten of je hem wel of niet om zult doen.
En trouwens, voor het punt van verzorging geeft het ook niet veel. Ik heb al meerdere jury leden gehad, ik had mijn paard op en top in de nopjes, en kreeg een 8. Een ander had geen vlechtjes en maar half om half gepoetst en kreeg een 7. Tjaa.. ik poets en vlecht een paard dan toch ook gewoon om de waardering? Ook niet omdat het zoveel punten scheelt met een slecht verzorgt paard.

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:15

yes, eindelijk dat achterlijke ding af ! *\o/*
heb nooit het nut ingezien van de plastron .
een gesloten blouse is ook netjes.

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:18

Ik heb ook altijd een hekel aan dat ding gehad. ben blij dat die nie tmeer verlplicht is! bah geen lastig ding meer om je nek! *\o/* *\o/*

shartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:22

ik vind het er met plastron eigenlijk beter uitzien

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:47

maradhja schreef:
Ik zeg niet dat je daardoor je winstpunt moet halen,
Alleen zul je bij de klassieke juryleden beter scooren qua waardering.
En je moet zelf weten of je hem wel of niet om zult doen.
En trouwens, voor het punt van verzorging geeft het ook niet veel. Ik heb al meerdere jury leden gehad, ik had mijn paard op en top in de nopjes, en kreeg een 8. Een ander had geen vlechtjes en maar half om half gepoetst en kreeg een 7. Tjaa.. ik poets en vlecht een paard dan toch ook gewoon om de waardering? Ook niet omdat het zoveel punten scheelt met een slecht verzorgt paard.

Sommige juryleden gebruiken het verzorgingspunt ook in het verschil wel/geen winstpunt ;)

Ik vind dat verzorging gewoon iets is wat je moet doen, klaar... Je komt toch ook niet in een overal naar je presentatie op het werk/school?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:17

Maar aangezien het nu gewoon toegestaan is, is je presentatie niet minder dan die van een ander. :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:53

_sparta_ schreef:
Maar aangezien het nu gewoon toegestaan is, is je presentatie niet minder dan die van een ander. :)

Presentatie wel, prestatie niet ;)

Ik heb een schimmel en voor de verzorging heb ik vaak een 7, maar meestal een 8. Er gaat gewoon veel werk in zitten om die schoon en wit op wedstrijd te krijgen en van voor tot achter gevlochten. Dan is het best fijn om die 8 te krijgen.
Als ik mijn paard tot in de puntjes verzorg moet ik er zelf niet half verzorgd op gaan zitten. Dus ik blijf mijn plastron dragen.

Dat de minimale eisen omlaag zijn gegaan betekent niet dat je er niet meer werk van mag maken. En dat werk meer mag volgens mij ook beloond worden. Dat is tenslotte in de proef met de oefeningen ook zo: voldoet de oefening, dan krijg je een 6. Maar als je hem net even beter doet krijg je een 7 of 8.

Sanne31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:19

een plastron vind ik persoonlijk wel net zo netjes

gaat van kwaad tot erger straks mag je in spijkerbroek en t-shirt te paard