Fitzroy schreef:- Drukte in de inrijbak
- instructeurs die pontificaal gaan staan lesgeven terwijl het al druk is
- en de rode lintjes in de staart waardoor mensen denken dat ze alles mogen. Daar heb ik geen boodschap aan. Jouw probleem dat je een schoppend paard hebt (en 9 van de 10 keer is dat niet eens zo, maar willen ze meer ruimte), je blijft te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van je paard.
Jij hoeft daar geen boodschap aan te hebben. Maar als jij besluit dat rode lintje te negeren dan is het ook jouw probleem als je te kort passeert en mijn dame uit haalt. Die dingen zijn niet voor niets.
Dat jij dat interpreteert als "denken dat je alles mag" is niet mijn probleem en dat ze schopt is eigenlijk ook helemaal niet mijn probleem. Sowieso heb ik graag dat mensen voldoende afstand houden (lees: een paardenlengte) en als je dat gewoon doet (wat wel zo netjes en beleeft is) heb je ook geen probleem met rode lintjes. Dus hoe dan ook: jouw probleem met rode lintjes ligt bij veel situaties toch echt aan jouw brutaal rijden in de bak.
Paarden die nog geen ander dier in een straal van 4m kunnen verdragen uitgezonderd. 
Frustraties:
-mensen die te kort passeren/geen afstand houden/tegen je op knallen hierdoor en dan ook nog eens op jou schelden 
-Pret die niet wil stilstaan tijdens het opzadelen voor de 1e proef hoewel ze dat thuis en na de eerste proef prima kan. Mevrouw heeft alleen altijd pepers in haar kont als ze aan komt 
-Mensen die hun zweep naar op zij uitsteken ipv hem gewoon bij zich te houden 
-Mensen die iemand niet effe ruimte kunnen geven om effe het slechte gedrag van een heet paard aan te pakken
-Mensen met een heet paard die niet gewoon effe op een eigen plekje in de bak blijven waardoor je ze geen ruimte kán geven om het op te lossen 
-Jury's die zich moeien in discussies tussen mijn moeder en mij 
-Jury's die mijn bruine paarden-merrie vergelijken met mijn schimmel pony-hengst
(de twee laatste zijn van dezelfde jury
)