Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kimberly001 schreef:nouwjaa, dan denk jij dat lekker. ik vind het allemaal primaa ik weet wat ik weet dus. nou idan nog vrag ze er niet naar. maar naar de lijftijd van haar paard. en ik ben klaar met deze discussie. ik weet wat ik weet.

ik neem aan dat een goed jury lid kykt naar hoe het meisje hem ryd en niet oh hy loopt nageefelijk nou laat ik die maar een winstpunt geven,
Merlijn schreef:Kimberly001 schreef:nouwjaa, dan denk jij dat lekker. ik vind het allemaal primaa ik weet wat ik weet dus. nou idan nog vrag ze er niet naar. maar naar de lijftijd van haar paard. en ik ben klaar met deze discussie. ik weet wat ik weet.
Wat jammer dan dat je zo er zo weinig van weet, zelfs de kleine moeite niet wil nemen om er meer van te weten.
TS de leeftijd is echt geen probleem als hij/zij gezond van lijf en leden is.
Merlijn schreef:Kimberly001 schreef:nouwjaa, dan denk jij dat lekker. ik vind het allemaal primaa ik weet wat ik weet dus. nou idan nog vrag ze er niet naar. maar naar de lijftijd van haar paard. en ik ben klaar met deze discussie. ik weet wat ik weet.
Wat jammer dan dat je zo er zo weinig van weet, zelfs de kleine moeite niet wil nemen om er meer van te weten.
TS de leeftijd is echt geen probleem als hij/zij gezond van lijf en leden is.
Vieef01 schreef:Opzich heb je ook wle gelyk,
Maar een jury moet ook kyken naar hoe het paard loopt als die niet tegendraads enzo is toch![]()
Maarja ook een optie is om hc te starten dan telt het nog niet
Citaat:Artikel 100 - Doel en algemene principes
.....
Het ‘scala van de africhting’ (Skala der Ausbildung)
Het doel van de dressuur waarbij het paard uiteindelijk een ‘happy athlete’ is geworden, wordt bereikt langs de weg van het ‘scala van de africhting’.
Het scala ziet er als volgt uit:
Vertrouwensfase:
– Takt (zuiverheid van de beweging)
– Souplesse/ontspanning/losheid
– Aanleuning
Ontwikkeling draagkracht:
– Impuls
– Recht gerichtheid
– Verzameling
Geen van de zes begrippen kan los van elkaar worden gezien. Alle begrippen hangen met elkaar samen en beïnvloeden elkaar. De eerste drie criteria zijn vooral van toepassing op de B- en L-klasse. De overige criteria worden belangrijker naarmate de scholing van het paard vordert. Uiteindelijk wanneer alle bouwstenen optimaal verankerd zijn in het paard, zal het paard als vanzelf moeiteloos volkomen ontvankelijk zijn geworden voor
alle hulpen van de ruiter. Dit noemen we Durchlässigkeit.
Vieef01 schreef:haha wat een discussie
Weetje wat het is als je paard met zen kop bij onze lieve heer loopt is het beter dan wat sommige dressuurruiters doen en em naar beneden trekkenik neem aan dat een goed jury lid kykt naar hoe het meisje hem ryd en niet oh hy loopt nageefelijk nou laat ik die maar een winstpunt geven,
Dat kim der niets vanaf weet is bullshit komt ze anders zo int Z2?