zzgp drama! kwaliteit van niks!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:07

zit er bij jou paard geen knopjes op :o[/quote]

Zo nee dan is dat weer een type paard }> geen echt ZZ-Zwaar paard dus 8-)[/quote]
:D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:09

bloempje08 schreef:
dus je mag geen lol hebben met je paard in de sport??

laat ze gewoon ze hebben op hun manier hun doel bereikt en ze hebben er lol in. dus wie ben jij om te zeggen dat ze dan alleen maar in de b moeten gaan rondhobbelen.

tuurlijk mag je lol hebben maar ook ik zie wel eens mensen in bepaalde klassen rijden waarvan ik denk :(:)
Als ik naar een subtop ga (doe ik gelukkig nooit) dan wil ik er wat leren maar als ik die mensen les kan gaan staan geven, dan is er duidelijk iets mis.

Ook ik was een meisje dat heel veel startte ik begon in 1994 en stopt in 2003 mijn resultaat was dus maar Z.
Maar ik deed aan alle wedstrijden mee, ik reed overal mijn punten volledig uit en letwel ik startte in mijn tijd B1 en B2 en reed dus 40 punten bijelkaar.
Tja dan doe je er best lang over

Ik was een meisje dat veel lol wilde hebben, en had geen haast om snel hogerop te komen want de Z was het einde voor ons.
Ik was een van de 1e pony-ruiters die tussen de paarden startte ik heb moeten zwoegen en zweten en vechten.
Helaas heb ik ook nog eens een Draak van een pony die gewoon tijdens de proef opeens besloot met zijn kop bij Jezus op tafel te gaan leggen loopje uit tevoeren.

Tja zat mensen hebben zich toen afgevraagd op de Nederlandse Kampioenschappen wat ik daar deed in de M2 met een sterrenkijker...dus oordeel niet heel te snel want toevallig was ik vroeger zo'n meisje ik reed overal punten..maar als Draak niet wilde zag het er ook niet uit.

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:10

Citaat:
Zo nee dan is dat weer een type paard }> geen echt ZZ-Zwaar paard dus 8-)

Hmm.. Heb mn paard als 2 jarige gekocht en zelf opgeleid.. Knopjes er zelf aan moeten rijden! Ook niet goed? ;)

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:13

Natuurlijk mogen mensen er wel lol in hebben. Maar ik neem toch aan dat als je wedstrijd rijdt, je ook goed wil rijden? Of heft lol goed op? Naar mijn mening niet.

Ik hoop toch wel dat jullie het verschil zien tussen iemand die goed rijdt en gewoon een slechte dag heeft en iemand die gewoon niet goed rijdt?

Een Subtop ruiter hoort zijn paard niet in de mond te trekken, moet zijn paard gewoon recht over een lijn kunnen rijden en goede zijgangen kunnen laten zien. Natuurlijk kan een schouderbinnenwaarts wel eens niet goed gaan, dat boeit me helemaal niks. Maar als een Subtop ruiter niet weet hoe een zijgang gereden moet worden, is er toch iets goed mis.
En helaas zie ik dat nog wel eens gebeuren.

bloempje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:15

kijk en dat bedoelde ik dus de hele tijd te zeggen. je weet niet wat een verleden het paard en ruiter heeft. dus zomaar mensen gaan afkraken omdat het er op dat moment niet uit ziet vind ik te ver gaan.

ik heb vroeger ook vaak wedstrijden gereden en had dus zn merrie. wou medam niet kon je net zo goed weer gaan want dan werd het hem ook niet. had medam er wel zin in dan ree je je de sterren van de hemel.

maar ik heb er veel voor geoefend en had er lol in. en het heeft bij mij ook een tijd geduurt voordat ik er eindelijk eens was. dan doe ik er maar wat langer over en heb er lol in.

Bomba

Re: zzgp drama! kwaliteit van niks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:18

Ik kan heus wel zien tussen een combinatie die z'n dag niet heeft en een combinatie die nooit z'n dag heeft.

Als beoordeler kijk je niet alleen naar hoe het paard loopt, maar vooral naar hoe de ruiter problemen oplost en hoe zijn oplossing uitpakt, kort samengevat: hoe een ruiter rijd.

uletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:23

In godsnaam waar maak je je druk om, je rijdt zelf niet mee op het niveau... en iedereen doet zijn/haar best om het zzL/Z te bereiken. En als mensen deze bereikt hebben, dan is dat niet zomaar! en het maakt niet uit of je er nou 2 jaar of 10 jaar in de z2 heb gereden!..
Iedereen doet zijn best, ook al doe je B of Z2... en niet ieder mens of paard heeft alle kwaliteiten.
Maar praat a.u.b niet zo dom dat er wat mindere tussen zaten, in de B heb je ook mensen die wat minder rijden, in de M1 heb je ook watm ensen wat minder rijdt! zo wat!!.. Ik kan me best boos maken om mensen die zeggen dat er een paar mensen waren dien iet goed rijden, en er dan direct weer op de kwaliteit van ruiter of paard gelet wordt! Je wordt niet voor niets ZZL/Z......

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:25

uletta schreef:
In godsnaam waar maak je je druk om, je rijdt zelf niet mee op het niveau... en iedereen doet zijn/haar best om het zzL/Z te bereiken. En als mensen deze bereikt hebben, dan is dat niet zomaar! en het maakt niet uit of je er nou 2 jaar of 10 jaar in de z2 heb gereden!..
Iedereen doet zijn best, ook al doe je B of Z2... en niet ieder mens of paard heeft alle kwaliteiten.
Maar praat a.u.b niet zo dom dat er wat mindere tussen zaten, in de B heb je ook mensen die wat minder rijden, in de M1 heb je ook watm ensen wat minder rijdt! zo wat!!.. Ik kan me best boos maken om mensen die zeggen dat er een paar mensen waren dien iet goed rijden, en er dan direct weer op de kwaliteit van ruiter of paard gelet wordt! Je wordt niet voor niets ZZL/Z......

Dank u!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:31

Wie zegt dat men daar niet over mag oordelen? :D

Maar goed, je hebt gelijk: waar maak ik me druk om. Het is niet mijn zorg als ZZ-licht ruiters niet weten wat nageeflijkheid, ongedwongenheid, takt, balans en rechtgericht heid zijn. :)

Maar wat je zegt, B is iets compleet anders dan ZZ-licht en ZZ-zwaar hoor. B t/m Z2 horen gewoon bij de basis. Een ZZ-licht ruiter hoort z'n paard gewoon goed voor elkaar te hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:33

Rambobo schreef:
Gisteren was ik in Roosendaal bij een ZZlicht/ZZzwaar wedstrijd.
De kwaliteit van de meeste paarden en het "talent" van de ruiters was ver weg te zoeken.
Ik zag meerdere combinaties waarvan het mij verbaasd dat die ooit het Z2 uit zijn gekomen.
Waren duidelijk gevallen van 6 jaar Z2 rijden en met precies genoeg wistpunten de overstap naar het ZZGP maken.
Het lijkt wel alsof het met de jaren erger wordt.
Ik begrijp niet dat de instructeurs dit toelaten.

Hoe komt volgens jullie dit probleem?

we lossen dit op door de enige combinatie goed genoeg in de ring te laten verschijnen........... wanneer gaat het gebeuren dat je in de ring verschijnt?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:37

Rambobo schreef:
Mijn paard is ZZ klaar, en vanwege het veulen even een flinke pauze gehad.

....knip....

Een fatsoenlijke Appyement?

Op het eerste gedeelte van de quote; je paard is zz klaar, maar wat ben jij??

Op het tweede gedeelte; hoop dat je weet hoe je die rijdt, want hoe je het schrijft is al moeilijk :+

Verder, schoenmaker blijf bij je leest gaat altijd weer op :D

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:44

Miam schreef:
Ik snap best dat het heerlijk is om lekker achter het raam in een warme kantine combinaties af te zeiken. Maar heb je zelf ooit wel eens een GOEDE serie gereden of een pirouette gedraaid?

Ik wacht met smart... :z

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:45

Miam schreef:
Miam schreef:
Ik snap best dat het heerlijk is om lekker achter het raam in een warme kantine combinaties af te zeiken. Maar heb je zelf ooit wel eens een GOEDE serie gereden of een pirouette gedraaid?

Ik vrees hier een gevalletje "de beste stuurlui.................." ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:45

Miam schreef:
Miam schreef:

ik vind dit echte zeiktopic worden blijkbaar moet je zelf dus GP voordat je wat mag zeggen

Nou zeg ik ff wat een pirouette een hele zit niet in de ZZ-licht

Miam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:50

Citaat:
ik vind dit echte zeiktopic worden blijkbaar moet je zelf dus GP voordat je wat mag zeggen

Nou zeg ik ff wat een pirouette een hele zit niet in de ZZ-licht

Ik heb het niet over een GP niveau.. Ik vind dat als je zelf nog nooit een zz-z proef of een halve pirouette hebt gedraaid je niks mag zeggen over diegene die gewoon zn best doet in zo'n ring!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:51

Tuurlijk mag je wel wat zeggen Tita, maar in de achtertuin rijdt iedereen GP.

Ik zie ook of een serie recht en met afdruk wordt gesprongen, maar aangezien de laatste keer dat ik het probeerde ik niet meer uitgereden kreeg dan om de vier en ik bij de drie al begon te broddelen (en dan heb ik het over het aantal, nog niet eens over mooie wissels), moet ik dan commentaar gaan leveren op mensen die dat wel kunnen :?

Bij wedstrijden zit ik ook op de tribune met een vriendin te becommentariëren, maar om nu op een openbaar forum mijn beklag te doen vind ik dan weer stap twee hoor!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:54

Urielle schreef:
Tuurlijk mag je wel wat zeggen Tita, maar in de achtertuin rijdt iedereen GP.

Ik zie ook of een serie recht en met afdruk wordt gesprongen, maar aangezien de laatste keer dat ik het probeerde ik niet meer uitgereden kreeg dan om de vier en ik bij de drie al begon te broddelen (en dan heb ik het over het aantal, nog niet eens over mooie wissels), moet ik dan commentaar gaan leveren op mensen die dat wel kunnen :?

Bij wedstrijden zit ik ook op de tribune met een vriendin te becommentariëren, maar om nu op een openbaar forum mijn beklag te doen vind ik dan weer stap twee hoor!

Amen, heel mooi verwoord!

tita

Re: zzgp drama! kwaliteit van niks!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:58

Als ik eerlijk mag zijn een Z2 proef of een ZZ-licht proef schilt in mijn ogen niet zoveel.
Er wordt behoorlijk zwaarder gejureerd ik kan misschien wel niet goed een halve pirouette draaien maar kan wel zien dat bepaalde fouten in de ZZ-licht niet acceptabel zijn.

En als dan nog eens blijkt dat er veel boeren tussen zitten met dezelfde fouten mag je je wel eens afvragen hoe dat zo komt.

Ik ben heilig van overtuigd dat vroegah alles strenger was...ik zou het nu een stuk makkelijker hebben met mijn paarden.
Maar goed ik heb defenitief afscheid genomen van de sport nog ff dan van de paarden wordt tijd voor een ander hobby met minder commentaar afgunst en jaloezie

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:58

Toch snap ik ts wel.

Laatst heb ik alleen al gekeken bij een B wedstrijd en ik vroeg mij van veel mensen wel af wat ze er deden.
Ook de punten die daar gegeven werden, zo moeilijk moet het dan imo niet zijn om een winstpunt te rijden.
Nu start ik zelf niet, omdat ik wil dat áls ik start dat ik ook een beetje kwaliteit wil laten zien.
Zelf ben ik nl erg kritisch op mezelf. :)
Tuurlijk is het dan niet vlekkeloos, maar sommige mensen?

Nu ben ik anky niet en rijd ik geen GP, maar betekend dat dan dat ik niets mag zeggen?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:07

[quote="Miam
Ik heb het niet over een GP niveau.. Ik vind dat als je zelf nog nooit een zz-z proef of een halve pirouette hebt gedraaid je niks mag zeggen over diegene die gewoon zn best doet in zo'n ring![/quote]

Heb ik nog nooit gedaan een ZZ-z proef gereden, ga me er toch mee bemoeien :D

Ik vind dat ook een ZZlicht/zwaar of wat dan ook ruiter gewoon mag starten, diegene heeft toch eerlijk
zijn punten verdiend?
En als die mensen het leuk vinden om wedstrijden te starten, lekker laten gaan toch?

Zou in mijn ogen oneerlijk zijn, dat je wel voor de lol B of L of zo mag starten, maar niet ZZ zwaar ??

Ik talentloos individu, zou als ik de punten bij elkaar had geraapt ook ZZlicht willen starten.
(Niet dat dat ooit was gelukt, maar stel....dan had ik het ook willen starten.. )
En misschien hadden er die dag wel veel mensen last van een slechte dag???

(bedenk ineens dat ik wel eens een halve piroutte heb gereden, mag ik dan beetje meepraten? ;)
Jaren jaren jaren terug, manege handelsstal, paard was weer snel foetsie, maar die ene les, die was gaaf!
En strekken dat dat dier kon! Heerlijk... (en ik maar meeklutsen.. :+ gewoon om te janken :Z 8-) ))

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:17

[
.

Ik ben heilig van overtuigd dat vroegah alles strenger was...ik zou het nu een stuk makkelijker hebben met mijn paarden.
Maar goed ik heb defenitief afscheid genomen van de sport nog ff dan van de paarden wordt tijd voor een ander hobby met minder commentaar afgunst en jaloezie[/quote]

ik denk dat je dan van een koude kermis thuiskomt ,het nivo is in de laatste jaren best flink omhooggegaan en er is veel meer proffessionalisering aan de gang, dus vroegah was mooi maar wel makkelijker,althans dat vind ik.
daarnaast vind ik dat je als bakrandhanger best wel kan zien wat er allemaal niet zo goed gaat en je kan daar een mening over hebben maar weet wel hoe je het brengt,een beetje gaan lopen kritiek leveren en het zelf dus nog niet kunnen rijden ,laat staan een paard aanleren gaat me te ver.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:19

Misschien, heel misschien zijn er wel mensen die er al jaren van dromen om ZZ-licht te mogen starten. Zelf niet zo getalenteerd zijn en ook geen super talentvol paard onder de kont hebben. Als die mensen dan na jaren hard werken, bloed, zweet en tranen hun punten hebben behaald voor het ZZ-licht en daar dus gewoon legaal mogen starten, wie ben jij dan om die mensen te veroordelen.

Ik vind dit zulke minderwaardig reacties in dit topic. Niet iedereen zit als Anky op zijn paard maar dat hoeft toch niet te betekenen dat jij niet zou 'mogen' starten van een of ander onbekend ruitertje die het allemaal zo goed weet aan de zijlijn?

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:21

Dit komt echter niet alleen in het zzgp voor! ook in de basis-sport is dit enorm.

Al krijgt zo'n ruiter maar iedere keer 1 winstpunt, zo komen ze toch steeds een klasse verder.

Edit: maar ik vind dat iedereen tenalle tijden mag oordelen over een proef, en dan moet de ruiter niet aankomen zetten van doe het zelf dan, of doe jij het beter? dat maakt niks uit.

Sjef Janssen zie je ook geen GP rijden, en toch oordeelt hij, dingen vanaf de zijlijn zijn wel degelijk goed te beoordelen.
ik die ook of de wissels/middengalop/piroetten goed of fout zijn, daar hoef je geen Z voor te rijden, wel veel en goed kijken naar veel verschillende combinaties
Laatst bijgewerkt door vbl op 02-11-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:22

Knollentuin iemand die Z of whatever heeft gestart maar niet meer start maar wel gewoon nog rij en les heeft, diens niveau gaat niet achteruit en kun je wel degelijk nog goed meekomen

FF voor de goede orde ik had nergens kritiek op..wedstrijden interesseer me niet meer (althans op dit moment niet) maar ik durf te wedden geef me een paard en ik breng hem uit in zijn klasse (onder de ZZlicht dan he :D ) en mijn punten zullen niet zo slecht zijn.

ALs je figuren kunt rijden en weet hoe het moet, moet je het kunnen op elk paard die dat ook kan.
Een keertwending draaien op mijn eigen paard is een eitje ik weet hoe het moet ken de hulpen dus dan kan je het ook op een ander paard.

Niveau van de laatste tijd vind ik bar en bar slecht en dan met name de B en de L en de M2 daar durf ik gewoon in te starten en kom dus niet van een koude kermis thuis.
Aangezien mijn paard vanaf 2003 uit de sport is, wil niet zeggen dat ik dat ook ben

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:25

@ tita als jij over vroeger begint denk ik aan de tijd dat de subtop nog nvdr heette :Y) 2003 is niet zo lang geleden ,en de ts begint over subtop nivo das in mijn ogen anders dan basis...