Wedstrijd Bloopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UumsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:18

Mijn C-pony`tje ging tijdens ons eerste L2-proefje uitgebreid staan plassen op de diagonaal waar we een middendraf moesten tonen O:)

`t Was al een oud baasje en oude mannetjes moet je rustig laten plassen. Ik had een hoofd als een tomaat en de jury lag dubbel van het lachen :o Vooral de kreun ter ontlading na het plassen deed het hem :))

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:31

Oh joh…die bloopers die ik met mijn paard heb meegemaakt zijn niet eens meer te tellen…

Vorig jaar nog….

Let wel: paard heeft véél wedstrijdervaring, heb ik de grootste concoursen mee gereden.

Ik reed nu wedstrijd ‘thuis’.
Z2…binnen losrijden, wedstrijd in buitenring. Ik ging te paard van binnenbak richting buitenbaan. Aldaar bij de ingang aangekomen dacht paard: bekijk het maar, ik doe het NIET en wilde rechtsomkeert maken. Ik hield hem tegen. Er lag op het pad een grote zandberg voor de nieuw aan te leggen extra buitenbak.
Voor ik het wist, stond paard bijna bovenop die zandberg. Via de zandberg belandden we op het verhoogde terras (zo n 80 cm hoger). Stond ik dus, voor de kantine op het terras. Paard maakte al aanstalten om er vervolgens met een bloedgang vandoor te gaan maar toen hij even stilstond, kon ik eraf springen.
Tja…via zandheuvel maar weer dezelfde route terug genomen. Jury lag inmiddels al krom van het lachen…
Zelf had ik mijn hart in mijn strot zitten van schrik natuurlijk! Goed, paard aan de hand mee de ring in genomen. Daar op goed geluk weer opgestegen, rondje galop door ring en ik mocht beginnen.
Reed vervolgens doodleuk 228 punten bij elkaar…

Langer geleden:
wedstrijd ZZ op een heeeeeeel groot (inrij)terrein. Ik reed los tussen de meest bekende namen in de sport. Er waren vele ringen. Het waaide flink en de vlaggen waren behoorlijk in de masten aan het wapperen. Paard vond dat duidelijk eng en spoot er op een gegeven moment met een noodgang vandoor. Door mij hing een niet nader te noemen zeer bekende amazone dus ook aan de hals van haar door mijn paard aangestoken stuiterende paard. Allebei konden we net aan blijven zitten en onze paarden weer in de hand krijgen. Heb me met een knalrode kop geëxcuseerd en ben ver weg van haar verder gaan rijden.

Op een groot concours, de spanning voelend van mijn paard, naar een zéér braaf, kipmak uitziende combinatie toe gereden en gevraagd of ik een tijdje naast haar mocht blijven stappen. Bleek van die combinatie 1 van de eerste wedstrijden te zijn (B-klasse) en ik reed toen Z2. Hoezo: ‘als je Z rijdt moet je je paard in de hand hebben’. Overigens heeft haar hulp wel goed gewerkt want mijn paard begon snel te ontspannen en ik kon gaan losrijden…

Uitgebeld worden in het ZZ-licht omdat je je paard voor de 3e x niet langs dat ene enge juryhokje boven-het-water-kreeg….

Totaal andere kur rijden omdat je paard dat gigantische gele bord van Hartog langs de ring véél te fel van kleur vindt en er dus echt niet langs gaat!
In dezelfde kur bijna uitgesloten worden alvorens te beginnen omdat je door de harde muziek in de feesttent achter je, de claxon van de jury in de auto aan de andere kant niet hoorde. Jury reageerde overigens ook wel wat overspannen maar snapte het na mijn uitleg.

1e x kur op muziek: ik had geoefend en geoefend, stalgenoten konden die muziek niet meer horen. De wedstrijddag was aangebroken en ik ben bezig en op een gegeven moment denk ik: sjit, ik moest net wat doen. Wist het niet meer, had de eerste (en tot nu toe nog steeds enige) blackout in mijn leven. 2 letterbordjes later wist ik het weer. Ik reed bij C wat ik eigenlijk bij A moest doen en de rest zo verder. Op het einde wist ik nog iets te improviseren maar won wel 3e prijs (van de 35!!!).

Gut en zo nog veel en veel meer…dit schoot me als eerste te binnen eigenlijk….

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:44

Met mijn eerste wedstrijd heb ik er bij het inrijden 2x naast gelegen, en ze vond de andere pony's eng. Zijn we in de proef, wil je juist naar die andere pony's toe... eeeh jaa :?

En voor de wedstrijd, ik dacht al dat ik iets vergeten was.. Ben ik bij stal, zie ik dat ik geen trainingsbroek had aangedaan! (Anders werd mijn witte broek wel heel erg vies) Toen zei mijn moeder die met haar joggingbroek in de auto zat, trek de mijne maar aan dan.. Dus ik loop rond in grote grijze broek, en mijn moeder zat in haar onderbroek achter het stuur! _O- (Ze had een lange jas aan hoor!)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:47

Haha wat een bloopers Imago01! :D

Steef

Re: Wedstrijd Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:49

Op ponykamp met een springwedstrijdje, weigerde mijn paard alles en ging vervolgens ook nog lekker stilstaand staan poepen :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:52

Toen ik nog met me haffie wedstrijden reed is ie wel eens de ring uitgevlogen naar z'n maat die al op trailer stond (gelukkig kon ik hem aan het begin van de ringen weer terug rijden
En een jaar later reed ik op een andere pony die durfte niet langs de hekjes die in de hoek stonden (was gewoon buiten :P)

Ben 5 minuten bezig geweest om d'r langs te krijgen :+
De jury werd alleen een beetje ongeduldig
Mjah af en toe lief lachen en met zo'n blik kijken sorry
Had wel 182 punten en 2e plek :P

En op me eerste concour ik ging met mijn vader mee die ging koffie halen en ik dacht laat ik even mee rijden dus ik stond voor die tent wil me pony ook opeens naar binnen gelukkig nog tegen kunnen houden
Dus is mijn vader aan de beurt
Dikke windvlaag dus dat doek helemaal klapperen
Me vader Corina wil jij ook wat?
Ik wou nog wat zeggen maar ZOEF weg was ik toen ik me pony weer in de hand had (aan het einde van het parkeerterrein) keek ik naar de tent zag ik me pa om het hoekje kijken die keihard aan het lachen was :P
Laatst bijgewerkt door corientjuhh op 28-10-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:52

Imago01 schreef:
Ik reed nu wedstrijd ‘thuis’.
Z2…binnen losrijden, wedstrijd in buitenring. Ik ging te paard van binnenbak richting buitenbaan. Aldaar bij de ingang aangekomen dacht paard: bekijk het maar, ik doe het NIET en wilde rechtsomkeert maken. Ik hield hem tegen. Er lag op het pad een grote zandberg voor de nieuw aan te leggen extra buitenbak.
Voor ik het wist, stond paard bijna bovenop die zandberg. Via de zandberg belandden we op het verhoogde terras (zo n 80 cm hoger). Stond ik dus, voor de kantine op het terras. Paard maakte al aanstalten om er vervolgens met een bloedgang vandoor te gaan maar toen hij even stilstond, kon ik eraf springen.
Tja…via zandheuvel maar weer dezelfde route terug genomen. Jury lag inmiddels al krom van het lachen…
Zelf had ik mijn hart in mijn strot zitten van schrik natuurlijk! Goed, paard aan de hand mee de ring in genomen. Daar op goed geluk weer opgestegen, rondje galop door ring en ik mocht beginnen.
Reed vervolgens doodleuk 228 punten bij elkaar…

haha, prachtig!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:13

oke ik heb ook een aantal bloopers :P

ik sta bij he juryhokje om me te melden, denkt mijn paard: HEE MENSEN!! en duwt dr neus tegen het glas aan en blaast een keer flink.. resultaat: glas waardoor je niks meer kon zien, een jury die helemaal dubbel lag en ik met een rooie kop :P

Wat ze ook een keer geflikt heeft is: mevrouw vond de ring te klein en vond dat ze nog wel nèt voor de jury auto en net achter de hekjes verder kon.. tot ze ondekte dat dat niet kon... de jury was de auto al half uit en mevrouw springt doodleuk gewoon weer zijwaarts over het hekje heen en loopt verder..

en ookdat was niet tijdens een wedstrijd maar we gingen met de paarden naar de mac. dus wij staan zo in de macdrive bij hetlaatste loket en komt die mevrouw zo aanlopen met alles, denktmijn paard mmm dat is lekker en steekt zo dr hele hoofd naar binnen :P Die vrouw schrok zich dood en wij hadden nog de hele weg terug de slappen lach! XD

en er zijn er vast nog wel meer, maar daar kom ik zo niet op. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:59

Ik rijd rustig 2x een verkeerd parcours...... O:) Eerste parcours was het basisparcours barrage... Na hindernis 1 komt nog altijd 2, maar ik reed doodleuk de verkeerde kant op. :') Daarna was het progressief springe, roep ik nog dat als ik nog een keer mn parcours vergeet dat wel héél dom is, en ja hoor.... Na hindernis 7 een bocht naar links voor 8, maar ik draaide doodleuk naar rechts. O:)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:08

Er zitten leuke bloopers bij!

Toen ik één van me eerste dressurwedstrijdjes reed met me jonge B pony ging het ook niet helemaal goed. Het is een welshje die van een sprongetje houd, dat dressuren is niet echt zijn ding en dat heeft hij laten blijken! Ik moest me proef rijden in een 20x40 bak maar de bak was 20x60 dus werd er een stuk afgezet met caveletti's daar is hij in de dressuurproef overheen gesprongen!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:44

Geweldige bloopers,

Ik had een keer met mn dressuurproef, met dichte hekjes, mevrouw zo moet het hekje dicht ik zo joah als ze dr uit wil springt ze er wel over heen. Was nog geen rondje verder met 4 benen te gelijk, stond ik aan de andere kant van het hekje }> Gelukkig was ik nog niet begonnen aan de proef, en lag iedereend ubbel van het lachen. Heb de opmerking goh je bent hier verkeerd je moet op het springterrein zijn nog heeeel lang aan moeten horen :+

Of gewoon bordjes omver lopen }:0

en Links en rechts was bij mij ook altijd erg :P Ja of A K E H C Binnenkomen in arbeidsdraf op de rechterhand (euh,, wat komt daarna dan weet ik welke kant ik op moet :P)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 20:54

ik dacht dat mn paard over het hekje ging springen, ze nam echt een "aanloopje",dus ik ging maar in verlichte zit zitten, loopt mn paard gewoon erlangs!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:28

1e wedstrijd met Marcello
Mooi april zonnetje enzo
2e proef
Paardje was al wat vervelend dus ik had me zweep aan me vader gegeven.
Maar wat doet hij met volte halsstrekken
BAM hoofd naar beneden en gras eten :P
Haha ik heb me nog nooit zo geschaamt en de jury maar lachen
Stond er op me coupon Honger? en als cijfer een 7 :')
Had een mooie ronde volte gereden

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:31

Ik had net springwedstrijd met doorstartbarrage. Ik had die ene balk niet vernomen :o . Halverwege de barrage onderbrak de jury me toch :+

IRIIZ_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:52

in het midden van mijn parcour stoppen omdat ik dacht dat ik klaar was :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 14:56

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:13

Op wedstrijd komen en erachter komen dat je paard nog netjes thuis aan het halstertje staat te wachten
Weten natuurlijk niet hoe snel we terug moesten , aangekomen thuis staat meneer gewoon heerlijk te slapen nog vastgeknupt aan stalletje

Paard wat in parcours niet te houden was en op eigen initiatief allerlei hindernissen begint te springen helaas niet in de goed volgorde

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:13

kainda schreef:
Kennis van ons gaat op concours.
Komen daar aan, willen de pony van de trailer halen...
Openen de trailer????????? Geen pony??

:D Pony vergeten.

En volgens mij zijn ze niet de enige die dit is overkomen :+

Hahaha die is toch echt geweldig goed :D

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:14

:D ik was laatst mijn cap vergeten op wedstrijd.
.. was mijn moeder net onderweg terug naar huis (2 uur heen, 2 uur terug rijden),
zegt een meisje die ook bij die wedstrijd was 'je mag mijn cap wel lenen'.
handig, had mijn moeder dus net haar mobiel uit staan en kwam ze 4 uur later met mijn cap. Die proef had ik dus al lang gereden. :')

vbl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:03

Vandaag nog m'n laarzen vergeten, en mijn instructriese haar jasje :+ gelukkig kwam haar man nog en had mijn laarzen en haar jasje mee genomen. een stalgenootje heeft altijd een extra paar laarzen bij en toevallig hebben we dezelfde maat dus daar heb ik in losgereden en de moeder van een vriend van me was haar hoofdstel vergeten en haar man is nog terug gereden.

Dat was dus weer een lekker dagje

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:52

Het was niet echt mijn blooper maar meer die van een jury.
Ik was gewoon mijn proefje aan het rijden, ging best goed, dus ik was op de volte bij de C geloof ik, gaat opeens het juryraampje open en zegt de jury tegen mij, ja je gaat verkeerd. Dus ik stop met rijden, ik zeg nee hoor. Jury gaat het proefje na lezen en komt tot de conclusie dat ik wel goed rij.

Daarna was ik beetje het spoor bijster dat ik wel verkeerd reed...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:59

Uums schreef:
Mijn C-pony`tje ging tijdens ons eerste L2-proefje uitgebreid staan plassen op de diagonaal waar we een middendraf moesten tonen O:)

`t Was al een oud baasje en oude mannetjes moet je rustig laten plassen. Ik had een hoofd als een tomaat en de jury lag dubbel van het lachen :o Vooral de kreun ter ontlading na het plassen deed het hem :))

:') wat voor cijfer kreeg je :')

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:04

Ik heb ook genoeg bloopers meegemaakt hihi.

Ik reed op concours op een okser af. Mijn pony wil afzetten, maar stopt uiteindelijk toch. Ik maak een salto en vlieg over de okser heen. Oeps.. En mijn pony stond daar en dacht... jij zat toch op mijn rug? Die had echt zo iets van, 'wat doe jij nou'

_O-

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:05

Ojaa nog een. Dat was toen m'n zus op wedstrijd moest.
Ze waren klaar, en dachten op de terugweg wel even met de trailer door de MC Drive te gaan. Vervolgens hele bord afgebroken, trailer kon niet onder de 'hoogte-paal' door.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:11

Jaydee schreef:
Ojaa nog een. Dat was toen m'n zus op wedstrijd moest.
Ze waren klaar, en dachten op de terugweg wel even met de trailer door de MC Drive te gaan. Vervolgens hele bord afgebroken, trailer kon niet onder de 'hoogte-paal' door.

dat is een goeie :')