Starten met je pony tussen de paarden.. Wie tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

Re: Starten met je pony tussen de paarden.. Wie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 08:32

Vrijdag weer starten tussen de paarden!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 11:27

hey dit is een leuk topic hier nog 1 met pony tussen paarden...
zelf merrie 156 kreeg op mijn eerste wed comentaar of ik niet eens een groter paard zou kopen....heb dus doodleuk gevraagt of hij die voor mij kon betalen...leuk z'n jury...

nu ga ik starten met haar 4 jarige zoon wel 158 maar toont echt pony is vrij kort en smal maar mijn instelling is gewoon als ik maar lol heb...en mijn paard niet in de weg zit ga ik er voor...

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:02

Ik ga begin januarie ook met mijn pony bij de paarden starten in de M1. Ben wel benieuwd en zoals hierboven gezegt denk ik dat niet elke jury er zo wild van is. Heb gelukkig een grote pony van 1.47 met ruime gangen dat scheelt wel iets denk ik dan dat je echt een huppeltje hebt.Ik vind het wel een uitdaging en heb er zin in!:D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:48

Nou dan hadden ze maar geen jury moeten worden. Ze WETEN dat 18jarigen (of eerder als je wel met paard start) tussen de paarden MOET starten dus moeten ze de PROEF beoordelen. En niet of het een PONY is... Even bot gezegd..

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:01

friendly schreef:
Nou dan hadden ze maar geen jury moeten worden. Ze WETEN dat 18jarigen (of eerder als je wel met paard start) tussen de paarden MOET starten dus moeten ze de PROEF beoordelen. En niet of het een PONY is... Even bot gezegd..

jah vind ik ook maar ja sommige jury's die vinden het niet kunnen ik heb bewust voor een pony gekozen kocht op mijn 20ste mijn eerste eigen nu 27 en nog steeds pony's ben zelf niet zo mega groot en heb nu al een opstapje nodig laat staan dak op een paard van 170 moet klimmen...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:16

Lekkere kortzichtige reactie hier >;)
Het is heus niet zo dat de jury denkt: Goh, die rijdt op een pony tussen de paarden, die ga ik lekker geen winstpunt geven!
Ik heb het nog steeds niet meegemaakt iig ;)

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:18

Snoekiej schreef:
Het is heus niet zo dat de jury denkt: Goh, die rijdt op een pony tussen de paarden, die ga ik lekker geen winstpunt geven!

denk dat het gewoon sloeg op mijn opmerking van dat ze mij vertelde van dat ik een groter paard moest kopen...niet om de winstpunten..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:33

pepsy schreef:
Snoekiej schreef:

denk dat het gewoon sloeg op mijn opmerking van dat ze mij vertelde van dat ik een groter paard moest kopen...niet om de winstpunten..

Niet altijd nee. Klopt. Maar er zijn wel jury's die aan deze ''kortzichtige'' reactie voldoen.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 01:29

ziet er superleuk uit! :)

Ik ben ook met mijn pony tussen de paarden gestart aantal jaren geleden,
en ik had wél veel mensen op hun paard die vonden dat zij het recht hadden om overal eerst te rijden,en in de weg te rijden,omdat ik de kleinste pony had,dat wel,
(meestal is de jury gewoon heel eerlijk,
maar ook lang niet altijd hoor,
ken veel mensen die jureren,weet hoe het meestal gaat,
heb zelf een paar keer meegejureert bij de pony's,
en dat gaat lang niet altijd eerlijk)

maar wedstrijd rijden opzich vond ik vond het nochtans wel fijn ! :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:59

Snoekiej schreef:

Je komt ze gelukkig ook niet vaak tegen. Maar helaas ben ik er toch wel een paar tegengekomen.
Rijd je een fijne proef (toen nog gewoon in de B), netjes in aanleuning, stelling en buiging, braaf, takt, ritme, regelmaat. Geen 7 te vinden, heeeel veel 6en en hier en daar een 5 als ze iets kon vinden wat niet goed was (en dan ook nog van die kleine dingetjes ook, waarvan je denkt; goh is dat nu zo belangrijk?).
Agh, volgende keer beter denk ik dan maar :)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:09

Gisteren wedstrijd gereden, en 188 en 186! Ben super trots op hem hij reed zo fijn. Ik heb tot nu toe ook nog geen problemen gehad met de jury!

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:04

superr gefeliciteerd..

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:58

D of E pony? ; Doen.
A/B of C pony? Niet Doen.

waarom niet met c pony dat gaat best hoor :)
net wat er al gezegt is je moet het doen omdat JIJ het leuk vind :) wij hebben ook leuke c pony en ik weet zekker dat die mee zal komen tussen de paarden

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:05

ik lees hier even mee als dat mag? :o
wil in januari gaan starten (C-pony) en ik twijfel of ik bij de paarden of de ponys zal gaan starten. ik wordt in augustus 18 dus ik dacht dat ik dan nog bij de ponys mag, maar dan moet ik een jaar later weer opnieuw beginnen zo ongeveer (je gaat toch 1 klasse omlaag als je van de ponys naar de paarden gaat?)
:)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:06

xFioon schreef:
ik lees hier even mee als dat mag? :o
wil in januari gaan starten (C-pony) en ik twijfel of ik bij de paarden of de ponys zal gaan starten. ik wordt in augustus 18 dus ik dacht dat ik dan nog bij de ponys mag, maar dan moet ik een jaar later weer opnieuw beginnen zo ongeveer (je gaat toch 1 klasse omlaag als je van de ponys naar de paarden gaat?)
:)

Bij de overstap van pony naar paard verandert er helemaal niets. Stand en winstpunten blijven gelijk.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:09

oh echt? dankje voor je antwoord dan ;) misschien kan ik dan beter bij de ponys gewoon nog een jaartje starten...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:10

Wat jij wilt.
Nu je het topic gelezen hebt, heb je genoeg info om die keuze te kunnen maken :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:26

ja idd, moet er nog even goed over nadenken.
mijn pony kleeft erg aan mijn zus haar paard. dus weet niet het dan beter is om alleen weg te gaan met de trailer, dan zou ik dus bij de ponys gaan, of met zn tweeen weg met de trailer met de kans dat ze alleen maar lopen te hinniken naar elkaar de hele tijd... maargoed dat is weer een ander probleem :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:32

leuk topic!
ik ben 23 en ga volgend jaar met mijn D pony(fjord)ook tussen de paarden rijden.
ik maak me er niet druk om hoor,ik ga lekker voor mezelf rijden,en ik zie wel hoe het allemaal zal lopen.
eerst onszelf goed B klaar maken,als je een nette proef neerzet,kunnen ze toch ook niet om je heen,ookal heb je een pony.

vaak word het op de jury geschoven,maar je hand in eigen boezem steken is ook belangrijk.
jury's zijn ook mensen(duh,haha)en ja de een denkt over bepaalde dingen anders dan de ander.
als het in het nadeel van de ruiter is word er steen en been geklaagd,maar als het in het voordeel is,hoor ik ook niemand zeuren hoor.

gewoon lekker rijden met je pony tussen de paarden!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:41

Je kan het ook van de andere kant bekijken. Misschien vind de jury het wel zo knap dat je met je pony tussen de paarden rijd dat ze je juist wel een wp geven :+

Maar ik geloof nooit zo in dat soort dingen..

Zolang je correct en netjes rijd gaat het prima lukken met een pony tussen de paarden :) En als je dan bovenin eindigd ben je 2x zo trots! Dus niet zeuren en gewoon rijden ;)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:52

rij zelf ook met een E pony bij de paarden en dat gaat supper.
het is mijn eerste wed pony en die wilde ik niet verkopen .en ben toen ik 18jaar werdt gewoon gestart bij de paarden.veel mensen dachten toen dat ik het niet zou redden want ik ging Z2
starten omdat ik dat ook was bij de ponys was maar je mag een klasse terug dat moet je aanvraagen,maar heb dat niet gedaan en nu ben ik in november zzl gestart had geen winst punt maar het viel me erg mee,was ook niet laaste en ga gewoon door als je maar gelooft in je zelf en in je pony heb nu ongeveer 62winst punte in het Z2 dus lekker rijden . :D

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:11

Zo! Dat doe je goed! :D

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:35

Hoi, ik meld mij ook. Ik ben sinds kort met mijn B-pony tussen de paarden gestart. (4 proeven in totaal) Tot nu toe heb ik slechts 1x géén wp gehaald, en dat was omdat ik -6 had (verkeerd gereden :o ), anders waren het alsnog 185 punten geweest. Ik ben een keer 1e, 2e en 4e geweest, dus ik kan aardig meekomen met de KWPNners :)
De pony is echt klein, heeft hele korte pootjes, absoluut géén ruime gangen en het totaal plaatje met mij erop is verre van perfect. Toch ben ik hier tot nu toe niet echt op benadeeld. Natuurlijk zal ik heus wel eens een jury treffen die het echt 3x niets vindt en me overal een 4 op geeft, maar het kan dus wél! Gewoon een constante proef neerzetten, zonder grote fouten, dan komt het wel goed :j

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:51

Ik ga volgende week met mijn haflinger voor het eerst starten, ben wel zenuwachtig hoor maar hij kan netjes lopen. (Probleem is dat hij wel heel ondeugend kan zijn maarja daar kan je dan weinig aandoen :P) Maar inderdaad als je dan bovenaan eindigt ben je 2x zo trots, ik rijd met mijn andere pony in het M2 tussen de paarden en ben 3x eerste geworden, 1 keer tweede en 2 keer weet ik niet, maar daar was ik megatrots op en dat van de ECHTE paarden :D dus gewoon doen, kan makkelijk!

1 keer bij prijsuitreiking werd ik dus eerste: hoor je zo iemand verward zeggen,huh dat was toch die pony? JAA INDERDAAD ~~}>

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:02

Ik moet volgend jaar ook met mijn ''pony'' tussen de paarden starten, en dan is het ook nog een arabisch volbloed paard! Dat wordt helemaal schocking voor de jury denk ik :D Hier in de buurt zie ik eigenlijk heel weinig mensen met hun pony tussen de paarden en arabierenliefhebbers zijn het ook niet echt, dus ik verwacht het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. Voor 200% inzetten, en laat die grote paarden maar eens een poepie ruiken hoor! ;)