jury schreef:ach, ik had dat bij de laatste regio ook. Bij de hoofjury was ik 4e van boven en bij de ander 4e van onder. De waarheid qua punten zat ergens in het midden.
Op 1 onderdeel na (ene jury 7 andere 4)hadden ze allebei dezelfde trend van jureren, de hoofdjury was aleen wat enthousiaster.
Het verschil in punten vind ik niet zo dramatisch. Je zit zo 10/15 punten van elkaar vandaan zonder dat 1 vd jury's het "fout" heeft.
Zorgelijker vind ik het als de plaatsering zoveel van elkaar vandaan ligt. Maar goed dat zie je zelf op internationaal niveau gebeuren.
Plaatsingsverschillen zijn inderdaad merkwaardiger. Maar ook dat zie je erg veel. Ik rijd dan veel menwedstrijden en daarbij hebben we altijd 2-3 juryleden aan de ring zitten.
Een puntenverschil van 30 hoeft nog geen ramp te zijn, waar de ene jury een 6 voor geeft, geeft de andere een 7. En het verschil tussen een 6 en een 7 is niet zorgelijk toch? Maar dit kleine verschil kan in je hele proef wel voor die 30 punten zorgen. Maar wanneer je bij de ene jury op de 1e plek wordt gezet en bij de anderen onderaan, tsja, dan groeien er hier en daar toch wat vraagtekens. Alleen blijven dit dingen die imo nauwelijks op te lossen zijn. Als jury doet iedereen zijn best om een zo eerlijk mogelijk cijfer te geven, maar je kunt simpelweg niet alles zien en dan bepaalt ook nog iedereen op een andere manier het cijfer.
Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat we selectie wedstrijden hebben, het geeft je zo een extra goed gevoel als je naar de Brabantse mag! En je hebt dan ook het gevoel dat je daar terecht bent. Bovendien lijkt het me ook geen doen als iedereen maar in het wilde weg bij kampioenschappen in mag schrijven. Als ik al zag hoe druk het bij de Brabantse was....
)