afmelden vanwege de jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Re: afmelden vanwege de jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:14

Er is 1 jurylid waar ik de afgelopen paar jaar standaard 178 of 179 bij rijd, in welke klasse dan ook :+ Nu is het gewoon een sport om hoger te kunnen rijden bij hem ;)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:42

Sjonniej schreef:
Als je je in de week voor de wedstrijd afmeld, kost die wedstrijd je net zoveel geld als dat je hem gewoon start. Okee, je hebt niet die paar euro brandstofkosten als je die ook mee wilt tellen. Maar je startgeld ben je toch kwijt.

Hele lege coupons heb je inderdaad niets aan. Maar veel juryleden die (te) laag jureren, laten er hier en daar toch nog wat bijzetten. Daar kun je dan altijd nog wat van leren toch? Want een jury schrijft niet op dat je paard te weinig bodem dekt, terwijl hij zeer ruim liep.

Als het je echt interesseert, die te weinig bodem was 2x middengalop. Dat zijn volgens mij maar 2 onderdelen. Als je niet meer dan 168 kwijt kan is er denk ik wel meer te melden, zeker als er geen grove fouten in zaten (want van mij hoeft bijv staken, wissels ipv contra etc niet persé op de coupon, dat snap ik zelf ook). Al zet je maar 1 algemeen punt onderaan waar de combinatie aan kan werken, dan kan je er wat mee...

enne.. paar euro brandstof :') Was het maar waar. Ik heb t gevraagd, maar de nissan pixo mag helaas nog geen 1600 kilo trekken.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:10

mwah noekie 1 algemeen punt kan ook iets zijn waarvan je je afvraagt wat?????? Zo kreeg ik laatst een coupon terug met maar 1 woordje, wat er meerdere keren her en der opgeschreven stond: MEER.. meer wat?, meer buiging, meer tempo? meer nagefelijkheid? meer vul maar in, met deze kon ik niet echt veel (waren overigens 177pt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:14

Annemeik schreef:
Er is 1 jurylid waar ik de afgelopen paar jaar standaard 178 of 179 bij rijd, in welke klasse dan ook :+ Nu is het gewoon een sport om hoger te kunnen rijden bij hem ;)

:') Dat moet verschrikkelijk irritant maar aan de andere kant ook stiekem ontzettend grappig zijn :o Je zou na een jaar de protocols eens allemaal voor zijn neus moeten leggen :') Met wat pech staat ie er niet eens bij stil dat ie dat doet en heb je er, daarna, een hele goeie aan...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:44

Ik heb sowieso wel jury's waarbij ik minder graag start, maar er is maar 1 jury waarbij ik mezelf zou afmelden als ik ten minste nog zou weten hoe hij heette := . Die meneer heeft me in de B bij zich geroepen en me verteld dat mijn paard meer opgericht en meer verzameld moest lopen. Toen ik wilde vragen op nette toon sinds wanneer dat in de B moest, liet hij me nog geen woord afmaken, keek weer op zijn blaadje met de woorden ga eens weg. Sorry die vent hoef ik niet meer (alleen stom genoeg zijn naam niet onthouden)

Annemeik welke jury is dat dan?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:50

Juryleden mogen niet besproken worden hier, dus daar zul je zo niet achter komen Joki ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 00:10

Er is hier wel een medejury waarvan ik weet dat het hem bij voorbaat niet gaat worden. Maar dat moet hij weten. Ik weet zeker dat hij me geen verlies durft te geven (dat is dan weer het voordeel van zelf jureren), maar ik weet ook dat ik onderaan eindig.
Nuvind ik het stiekem wel handig dat ik hem van tijd tot tijd tegen kom. Kan ik mooi nog wat dingen oplossen tijdens de proef. Ga ik op mijn gemakje scheef halthouden corrigeren enzo.
Ik rijd overigens niet alleen voor de winstpunten, maar ben pas tevreden bij winst en een goed gevoel, en als het 1 van die 2 is, doe mij dan maar het goede gevoel!

Ben benieuwd of er weleens mensen afmelden vanwege mij, maar dat kan ik me haast niet voorstellen, ondanks dat ik niet als heel soepel te boek sta.
Ben al wel een paar keer aangesproken door het secretariaat dat het fijn is dat ik veel commentaar geef. (moeten ze me alleen geen 10 jarige schrijver toebedelen natuurlijk)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 05:51

Idd Raket, lijkt mij ook wel grappig om te weten of er mensen afmelden als ze mijn persoontje op de startlijst zien :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:58

Als iemand eerlijk is naar zichzelf en naar zijn paard denk ik niet dat ze zich zo snel afmelden bij jullie... :+

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 07:59

Ik heb wel 1 jury waarbij ik nog wel een keer extra na zou denken.
We starten tussen de paarden (met een pony van 1.51m) en ik merk wel dat we echt moeten vlammen voor onze punten.
Maar toch staat er ook wel een positief commentaar bij door sommige juryleden. Bij ons eerste concours ook.....jullie komen er wel.
Dat is natuurlijk heel fijn.

Maar laatst had ik een concours en ik ging me melden bij de jury. Bijna bij de auto hoor ik hem tegen de schrijfster zeggen:
Och jee, daar komt weer zo´n pony. (met een gezicht op onweer)
Vervolgens is mijn proef beoordeeld met bijna enkel 4-en....

Ik kan er heel goed tegen dat we geen winstpunten rijden aangezien wij voor de ervaring op concours gaan, maar dat kwam wel even heel hard aan vind ik. Zeker door de opmerking die hij maakte.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:07

Tja daar loop ik soms ook tegen aan maar dat is niet erg, dat motiveerd me meer om nog beter mijn best te doen.
Ik was van de week de enige Haf tussen allemaal bruin en zwart.. tjs het is zo dan had ik wat anders moeten kopen.
Het is helemaal niet mijn ambitie om winst te rijden, ik rij eigenlijk voor mijn lol en is hij braaf en zetten we een nette proef neer dan is het goed.
Ik heb geen haast.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:10

Daarom, dat is mijn instelling ook. We rijden voor ons zelf en niet voor de jury.
Helaas beoordelen sommige juryleden dus nog echt op eigen mening en niet op wat ze te zien krijgen.
Ik zal de volgende keer ook wel weer starten bij hem, maar wel even achter mijn oren krabben ;)

Zelf weet ik dat we het wel kunnen, dus het komt toch vanzelf wel.
We weten hoe het op stal gaat met lessen en dat zegt meer dan 1 proef.
(Moest wel lachen toen de stal eigenaar helemaal flipte toen hij hoorde dat Silence ook alleen maar 4-en voor zijn gangen had :+ )

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:12

Zo zit er hier in de buurt een jongedame die al bij voorbaat tegen de schrijvers zegt "oh nee dit word niets" nog voor diegene zich uberhaupt gemeld heeft :=

Zijn ook weinig mensen die haar graag zien, of het nu als jury is of als mens.

Ik meen dat een enkele club ook een klacht heeft ingediend nadat een schrijver dit dus later verteld had.
Hopelijk doet de knhs er iets mee. Al is het maar een schriftelijke waarschuwing...

Ik kan er ook niet goed tegen als er totaal geen commentaar word gegeven.
Dat er tijdens de proef geen tijd voor is.. oke.
Maar na de proef, zet dan even wat algemeens eronder.
Sommige juryleden doen dit standaard, en dat vind ik een goede zaak.

Het hoeft maar een zin te zijn zoals bijvoorbeeld :
Paard loopt de hele proef te diep
Paard moet meer op eigen benen lopen
Ruiter zit scheef etc etc .
Commentaar waar je iets mee kan, en niet zoals hier al word genoemt "meer" :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:33

Ik krijg toch altijd wel uitgebreid commentaar op mijn protocol en dat vind ik altijd wel netjes. Daar leer je weer van.
Ik doe dan altijd mijn proefje ernaast leggen en ga het uitgebreid zitten bestuderen.
Zo had ik van de week met de galop tegen de hand en ik kon het metzelf niet herinneren tot ik mijn foto op draversfoto zag staan hahahaha.. dan denk ik.. ow ja dat is waar.
Was echt toeval hoor. Maar ik probeer er wel altijd iets mee te doen. Mijn instructrice zegt ook.. thuis kan je het wel en doet hij het allemaal dus relax, rustig aan het komt vanzelf.

Ik had 1 proef daar liep hij super.. stond er ook netjes op mijn protocol.. nette ontspannen proef gereden. Dat maakt mij helemaal blij.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:39

Wat heeft dit met afmelden voor een jury nog te maken?

@crossmonster, een jury kan w.s. al wel zien bij het rond de baan rijden hoe een combinatie ervoor staat. Ik weet niet of zo'n opmerking geen hout slaat... natuurlijk is het niet aardig als ze bij voorbaat al negatief commentaar heeft. Maar als een paard al niet goed gereden wordt buiten de ring, dan zal het binnen de ring niet teveel verbeteren.....

Dus waarom zou iemand een klacht kunnen indienen dan? Alleen omdat ze hardop zegt wat veel jury's alleen maar denken?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:44

Ik vind het maar belachelijk als mensen zich afmelden omdat de jury ze niet bevalt.

Hou jezelf eens een spiegel voor, rij je wel zo super als je zelf denkt?
Als je nl. een suppernette proef rijdt kan een jury niet om je heen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:04

Amondi, als iemand net de baan binnenkomt gestapt en er word dan al geroepen dat dat niets word :x

Dan is dat IMO een klacht ri knhs waard !
Dat een jury dit denkt, ala. Maar dit hardop zeggen tegen de schrijvers nee dat kan fatsoenlijkerwijs echt niet..

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:24

pharagirlke schreef:
Annemeik schreef:

:') Dat moet verschrikkelijk irritant maar aan de andere kant ook stiekem ontzettend grappig zijn :o Je zou na een jaar de protocols eens allemaal voor zijn neus moeten leggen :') Met wat pech staat ie er niet eens bij stil dat ie dat doet en heb je er, daarna, een hele goeie aan...

Het stomme is, het is ook een heel geschikte vent ;) Maar als het goed is krijg ik hem dit jaar ook weer een paar keer, dus ik ga weer goed opletten :D En miss leg ik ze idd aan het eind van het jaar onder zijn neus ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:51

Fitzroy schreef:
Idd Raket, lijkt mij ook wel grappig om te weten of er mensen afmelden als ze mijn persoontje op de startlijst zien :D

Of dat ze een diepe zucht slaken als ze mijn auto zien staan... :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:56

Ik start zelf niet maar ik heb een keer bij een wedstrijd de jury zien zitten met zijn hoofd op z'n hand, hij kon op die manier het grootste deel van de proef niet eens zien! De commentaren sloegen dan ook nergens op, soms had hij gigantische missers als verkeerde galop, een bok als reactie op een beenhulp of fouten in het programma niet eens gezien. Op andere plekken beoordeelde hij dan ineens heel negatief, behoorlijk uit het niets.

Dat soort dingen is gewoon heel vervelend (en tamelijk respectloos van de jury) en ik kan me voorstellen dat je de frustratie niet wilt aangaan dan...

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:07

Een keer heb ik aan de jury zelf gevraagd of ik me dan maar van tevoren zou afmelden. Ik kwam betalen en de jury zat nog bij het secretariaat. Speciaal voor de beginnende b-combinaties werd bij die vereniging losrijden in de wedstrijdring toegestaan tot de eerste persoon moest starten. De jury kijkt naar het losrijden en zegt die haflinger gaat winnen, en dat heel serieus. Toen heb ik maar even gevraagd of het nog zin had om mee te doen of dat de punten al verdeeld waren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:08

Joki, wat was zijn reactie?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:13

beetje beschaamd dat ik het gehoord had, maar verder eigenlijk geen. Haflinger won overigens wel met een zeer slechte proef. Niks tegen haflingers maar een paard dat er in de proef 3x van door gaat en verder niet heel spectaculair goed is op de andere punten hoort in mijn ogen niet te winnen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:44

nee nooit.
ik weet zelfs eigenlijk nooit wie de jury is.
ik let er niet op en wil het ook niet weten. de kans dat als ik het wel weet is groot dat dat mijn rijden beinvloed.
zolang ik het niet weet hoef ik me daar niet druk over te maken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 12:48

marloezzke schreef:
zolang ik het niet weet hoef ik me daar niet druk over te maken.

Of je doet er je voordeel mee, kijkt protecollen terug van eerdere proeven bij die jury en je weet waar die jury op let.