respect tijdens losrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:44

Ow ja tuurlyk Dorieeen, zo'n beetje het halve topic vind je asociaal
maar WY zyn hier de gene die niet by ons volle verstand zyn ..

uhu.. |o

dorieeen

Re: respect tijdens losrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:45

HAHAHA

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:46

Mee-eens bulck!

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:47

Nee niet JULLIE allemaal.
Maar die gene die zegt dat IK niet spoor, die spoort zelf niet! O:) beetje kansloos om dat te zeggen terwijl je me niet eens kent.
ik zeg alleen dat ik mensen die geen rekening met mij houden dat ik daar ook geen rekening mee hou. nou & dan spoor ik niet? pff denk het ook! ;)

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:48

Dorieeen, ik kan alleen maar zeggen dat ik je nooit tegen hoop te komen bij of in de ring ;)
Maar wens je verder toch heel veel succes met de wedstrijden en vooral je mede-wedstrijdruiters enorm veel sterkte gewenst :(:)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:48

Even serieus.. denk je nou echt dat de 'arrogante' wedstrijdruiters je bewust in de weg of omver WILLEN rijden? Met daarbij het risico genomen dat ze hun eigen paard een blessure kunnen laten oplopen?
Iedereen komt op wedstrijd met het zelfde doel.. Een wedstrijd dressuur/springen te rijden.. Niet een wedstrijd hoeveel-combinaties-kan-ik-omver-rijden..

mee eens!
je kan ook te ver gaan.. als je van die heethoofden heb moet jij gewoon koel blijven

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:49

bulck schreef:
Helemaal gelijk.
Maar je hebt de regels en als iedereen die naleeft heb je niet snel een probleem.
Ik kan mijn paard niet op de 'rem' rijden, want dan ontploft ie en dan zijn we nog verder van huis. :+
Verder zie ik niet in dat ik mijn paard zou moeten inhouden en te hard op 'safe' moeten rondrijden, omdat er andere zijn die hun ding maar doen.
Laat hen maar opletten! Ik ga niet situaties opzoeken, maar als de confrontatie er is, dan houd ik me aan de regels en veronderstel ik dat die anderen die regels ook kennen.
Tuurlijk kan je je eens vergissen, maar dan zegt een vriendelijk sorry of pardon veel meer. En dan is het ook aanvaard, ik ben echt niet rancuneus ofzo en rij nog altijd voor mijn plezier, maar wil wel een goede voorbereiding hebben.

Idd een jong dier in de ring kan het vaak lastigers maken, en daar heb ik alle begrip voor. Maar dat vind ik ook wel een beetje de organisatie en je eigen verantwoordelijkheid. Een jong dier loopt in de lagere proeven dus houd die in dezelfde inrijring. Een stuiteraar in het Z is gewoon overlast, ff bruut gezegd.

Nou daar ben ik het ook mee eens, maar jij zegt; Laat hen maar opletten, dus rij jij ook gewoon waar je rijden wilt.
Jullie doen alsof ik hier de boeman ben maar jullie doen precies het zelfde.
En idd jasterina dat probeer ik ook te zeggen.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:54

lorenzolover schreef:
Waarom kunnen Z ruiters dat beter dan? ik ry niveau L en train met me paard thuis ook gewoon
van uit galop naar stap. dat is toch gewoon goed je overgangen beheersen.

jaa dat is waar kan mij paard ook.. maar ligt denk ik dus ook een beetje aan de situatie.. met een middendraf zet ik mijn paard niet in een keer stil. en vaak het 1e half uur kan ik niet stil gaan staan met mijn pony, dan word die heeeleeemaaal gek :P
maar ze is wel erg flexibel dus kan hem zo aan de kant zetten en hou wel rekening met andere hoor!
maar met mijn paard is alles nog niet helemaal begrenst , die kan ik niet zomaar in een keer stilzetten, moet me er egt op voorbereiden!
dus dan ligt het iets anders

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:59

dorieeen schreef:
Beter dat jij dat zegt dan iemand met het volle verstand! ;)

Zo respectloos als tijdens het inrijden dus ook al tegen andere mensen..
Wordt een zinloze discussie met jou.. Vraag me sterk af hoe oud je bent.. :n

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:00

_10_ schreef:
dorieeen schreef:
ik zeg toch dat ik het alleen doe als het kan. & als jou jonge paard daar niet tegen kan moet je hem maar niet meenemen op wedstrijd, & hij leert daar alleen maar van,
maar jullie hebben me gewoon verkeerd begrepen,

Ik zeg het niet snel, maar jij spoort echt niet :+

Wie begint er hier respectloos tegen mij te doen dan?
Ik wil helemaal geen discussie maar ik zeg alleen maar dat mensen die mij voor de voeten rijden en geen rekening met mij houden dat ik daar ook geen rekening mee houd, dat is toch logish?
Laatst bijgewerkt door dorieeen op 26-06-09 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:01

tinker6 schreef:
nou kom maar eens met een tinker op het losrijterrein !
ten eerste kijken ze je aan alsof je niet goed wijs bent en als je dat overleefd hebt moet je maar zien dat je fatsoenlijk kan losrijden want iedereen rijd je van de sokken.
kan hier zo kwaad over worden, een tinker is toch ook een paard, laat mij daar ook lekker tussenhobbelen. (ik ken de regels we degelijk voordat daar over begonnen word :P )

Ik denk dat dit wel mee zal vallen, want veel paarden zijn juist angstig voor tinkers, ivm de aftekeningen en blijven automatisch wel uit de buurt :D
Verder ga ik met Urielle mee. Ik heb eigenlijk nooit echt last van mensen. Mijn rem werkt goed, en zit ik een keer in een appuyement en en draaft een "b ruiter" voor langs, is dat even balen, maar een foutje maken is menselijk. Mijn rem werkt en die van de ander misschien nog wat minder goed (logisch). Dan vind ik het vanzelf sprekend dat ik rem. Ik vind het een ander verhaal als de ander dan een keer opkijkt en gewoon stug doorrijdt. Wederzijds respect houdt de losrijbaan een stuk gezelliger! En als ik zie dat iemand moeite heeft zijn paard rustig te houden omdat deze bang of vervelend is, geef ik een dergelijke ruiter altijd de ruimte.

Het énige waar ik me wel écht aan irriteer zijn mensen die hun paarde ring uit sláán omdat ie blijkbaar tijdens de proef vervelend was, en vervolgens het hele losrijterrein in paniek achterlaten. Mijn paard is daar gevoelig voor (en ik kan hem geen ongelijk geven). Als iemand flink meppend met eenpaard in volle galop voorbij scheurt, zit ik op een brok spanning wat ik eerst weer moet laten afvloeien voor ik weer lekker kan rijden.
Dit soort mensen wijs ik hier ook altijd op, of ze dat nou leuk vinden of niet, maar dat valt in mijn ogen gewoon onder asociaal gedrag en niet te vergelijken met 'concentratie botsingen' of vergissingen.

b ruiter even tussen haakjes gezet, ik bedoel daarmee gewoon 'de b ruiter' en 'de z ruiter' waar het hier even globaal over gaat ;) Ook maar meteen even 'ruimte' in 'ruiter' gecorrigeerd, snel typen is echt dodelijk..
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 26-06-09 12:15, in het totaal 3 keer bewerkt

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:03

Ben ik volkomen met je eens destinietje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:03

Ik heb er nooit last van xD Maar ik rij ook geen dressuur. Maar ik hoor wel vaak dat er bij dresuur dit vaak gebeurd. Niet dat het bij alle wedstrijden/ruiters gebeurd. Maar het lijkt me wel erg vervelend als je met paardje aan losrijden bent. En er dan zo arrogant mens gewoon tegen je aanbots ;)

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:04

Ja idd, maar als dat gebeurt, zou jij dan rekening gaan houden met die gene?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:04

Destinietje schreef:
tinker6 schreef:
nou kom maar eens met een tinker op het losrijterrein !
ten eerste kijken ze je aan alsof je niet goed wijs bent en als je dat overleefd hebt moet je maar zien dat je fatsoenlijk kan losrijden want iedereen rijd je van de sokken.
kan hier zo kwaad over worden, een tinker is toch ook een paard, laat mij daar ook lekker tussenhobbelen. (ik ken de regels we degelijk voordat daar over begonnen word :P )

Ik denk dat dit wel mee zal vallen, want veel paarden zijn juist angstig voor tinkers, ivm de aftekeningen en blijven automatisch wel uit de buurt :D
Verder ga ik met Urielle mee. Ik heb eigenlijk nooit echt last van mensen. Mijn rem werkt goed, en zit ik een keer in een appuyement en en draaft een b ruiter voor langs, is dat even balen, maar een foutje maken is menselijk. Ik vind het een ander verhaal als de ander dan een keer opkijkt en gewoon stug doorrijdt. Wederzijds respect houdt de losrijbaan een stuk gezelliger! En als ik zie dat iemand moeite heeft zijn paard rustig te houden omdat deze bang of vervelend is, geef ik een dergelijke ruimte altijd de ruimte.

Het énige waar ik me wel écht aan irriteer zijn mensen die hun paarde ring uit sláán omdat ie blijkbaar tijdens de proef vervelend was, en vervolgens het hele losrijterrein in paniek achterlaten. Mijn paard is daar gevoelig voor (en ik kan hem geen ongelijk geven). Als iemand flink meppend met eenpaard in volle galop voorbij scheurt, zit ik op een brok spanning wat ik eerst weer moet laten afvloeien voor ik weer lekker kan rijden.
Dit soort mensen wijs ik hier ook altijd op, of ze dat nou leuk vinden of niet, maar dat valt in mijn ogen gewoon onder asociaal gedrag en niet te vergelijken met 'concentratie botsingen' of vergissingen.

Mijn paard is dol vlekken xD En zal er nooit voor aan de kant gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:05

hahaha ik had laatst wedstrijd, was een grote donkere kwpnner die was als de dood voor mij haflinger!!!!!

kon dr niet lans rijden haha ben maar uit de buurt gebleven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:05

dorieeen schreef:

Jah tuurlijk. Als je respect hebt voor andere, krijg je het op een gegeven moment ook terug.
Tenminste dat heb ik geleerd

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:08

dorieeen schreef:

En hoe weet jij dat diegene dat expres deed? Dus omdat iemand wellicht per ongeluk een inschattingsfout maakt ga jij al geen rekening meer houden met die persoon?

Zoals ik al zei: Iedereen komt op wedstrijd met het zelfde doel.. Een wedstrijd dressuur/springen te rijden.. Niet een wedstrijd hoeveel-combinaties-kan-ik-omver-rijden..

Maar zoals jij in je eerste posts aangaf maak jij er wel een spelletje asociaal rijden van..

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:08

Ja idd, maar dat is natuurlijk ook anders om, als die gene niet tegen mij aan rijd zou ik ook niet tegen die gene aan rijden. maar als dat wel gebeurt zou ik daarvoor ook niet uitkijken.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:09

love_western schreef:
dorieeen schreef:

Jah tuurlijk. Als je respect hebt voor andere, krijg je het op een gegeven moment ook terug.
Tenminste dat heb ik geleerd

_/-\o_

dorieeen

double schreef:
dorieeen schreef:

En hoe weet jij dat diegene dat expres deed? Dus omdat iemand wellicht per ongeluk een inschattingsfout maakt ga jij al geen rekening meer houden met die persoon?

Zoals ik al zei: Iedereen komt op wedstrijd met het zelfde doel.. Een wedstrijd dressuur/springen te rijden.. Niet een wedstrijd hoeveel-combinaties-kan-ik-omver-rijden..

Maar zoals jij in je eerste posts aangaf maak jij er wel een spelletje asociaal rijden van..

Ja je hebt helemaal gelijk. ben het volkomen met je eens.

mirjamalvaro

Jeetje mensen dit topic gaat over respect... Kom op zeg.

Ik heb een jong paard die in het begin bang was van andere paarde. Eerste wedstrijd dus ook niet los kunnen rijden omdat er iemand was die, ook na het gevraagd te hebben, geen afstand wou houden.
Als ik dan ook merk dat een paard moeilijk doet hou ik daar rekening mee.
Het is gewoon zo simpel, maar blijkbaar toch ook zo moeilijk.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:13

love_western schreef:
Mijn paard is dol vlekken xD En zal er nooit voor aan de kant gaan.

Zou je mijn woorden even niet willen ontkrachten }> :D }:0
Ok, uitzonderingen daargelaten :D

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:13

Beetje jammer dat ik niet mag zeggen dat ik geen rekening houd met mensen die geen rekening met mij houden, & als het 2 of 3 keer gebeurt is het ook niet meer een inschattings fout.
Als het 1 keer gebeurt okay jammer dan, gewoon verder rijden.

Citaat:

Ja idd IEDEREEN. dus ik ook! :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:14

Haha mijn paard is ook dol op vlekken :P