Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Chiva schreef:Ben ik het dan ook volledig mee eens. Ik vraag me dan ook ten zeerste af waar je de grens wilt gaan trekken. Of 179 punten een taboe gaat worden zelfs! " Want dat is zo zielig"
Als je er niet tegen kunt om geen wp te rijden (ja, en dus ook met 179 punten thuis te komen) dan moet je het laten, ben en blijf ik van mening. 179 punten IS zuur ja, maar ERGENS is die grens, en dat is nu eenmaal bij 180 punten, net zoals er maar eentje de winnaar kan zijn. Als je met 1 punt verschil tweede word, is dat soms toch OOK even balen?
)mistid schreef:Tsja, daar geeft een jury uit de buurt wel eens een 3 of 4 op.
En eerlijk, ik vind het vaak geen gezicht. Zelf sta ik wel eens een half uur met mijn haar te prutsen, ik wil dat het er goed uitziet. Als je haar tekort is voor een netje steek je het op of plak je het vast met gel of lak. Zo simpel is dat.
Je punten moet je niet uit de verzorging halen, daarom kijk ik altijd naar wat ik op de verzorging heb en reken het in mijn hoofd er weer af. Heb ik 188 en een 8 op verzorging heb ik voor mezelf 186 gereden. Ik wil niet zeggen dat je er dus als een of andere slons bij moet gaan lopen, want het is wel dressuur, je moet wel netjes voor de dag komen.
Mijn netje valt namelijk zo goed als altijd uit onder het inrijden, of onder de proef.. Heb het inmiddels ook maar gelaten een netje in te doen, tot mijn haar eens stukje langer is (heb niet kort haar, maar ontzettend dun!!) Dekloktikt schreef:tis bij de dressuur trouwens verplicht te rijden met een haarnetje/knot oid. Haar mag niet in een staart of los gedragen worden.
* mits het dus zo kort is dat het niet onder de cap uitkomt
Pink_ schreef:rijd ook wel is 209
... dus een 5. Mee eens. En als je dan 177 punten hebt... (weet niet meer of dit zo was hoor...)
Dekloktikt schreef:tis bij de dressuur trouwens verplicht te rijden met een haarnetje/knot oid. Haar mag niet in een staart of los gedragen worden.
mienetje schreef:Dekloktikt schreef:tis bij de dressuur trouwens verplicht te rijden met een haarnetje/knot oid. Haar mag niet in een staart of los gedragen worden.
Ik heb mijn haar trouwens wel altijd in een knot, maar geen netje eromheen, altijd met een elastiekje.. Komt ook niet overdreven onder mijn cap uit geloof ik..
je mag nu rijden met wat je wilt. Voordat de regels in gingen van dat je mag rijden met wat je wilt,,, reed ik altijd wel met haarnetje. maar ik vind het voor geen meter rijden.. nu rijd ik een paar wedstrijden zonder en ik word er niet op gestraft omdat ik geen haarnetje in heb
smeetjoew schreef:Dat begrijp ik ook wel Karin, maar kom nou 179. Als je dat bij elkaar optelt en je hebt 179, waarom dan geen 180? Net het randje van een wp. Als je er dan toch bijna bent, vind je het eigenlijk wel een wp waard.
Ik blijf het gewoon flauwe punten vinden. Want nogmaals; als je als jury zijnde vind dat het onvoldoende is, geef je geen 179. Dan geef je 170 of lager (iets in die trant). Maar 179 is één puntje te weinig voor een wp. En dat is maar net een onderdeeltje dat je zei '6', wat evengoed een '5' had kunnen wezen of ergens anders een '7tje'. Als je het brandhout vind, of niet voldoende voor een volgende klasse, dan geef je geen 179. Dan is je becijfering echt wel iets lager. Kijk, 178 is prima, maar 179 is net dat ene puntje.
aerdenhout1 schreef:Ik vind 1.79 altijd zo...tja..kinderachtig( en dan meer voor je eigen gevoel!). Zeker als het je net die ene punt scheelt voor winst.
Hier hebben ze vandaag in elk geval DIK winst gereden...een met maar liefst 4 , een met 3 en een met 2 winst! En zo hoort het natuurlijk ook,dat weet ik wel, als het 1 winstpunt is,of in dit geval net niet, is het ook maar met de hakken over de sloot zeg maar.