De hengst heeft nu twee maneges gezien, de bak bij mijn Nederlandse instructeur, onze binnen- en buitenbak en heeft een hengstenshow gelopen.
De merrie gaat over twee weken voor het eerst mee op clinic en voor die tijd een keer naar een manege, binnenbak oefenen
. Die kan ik nog niet eens in onze buitenbak rondrijden dus die mag ook nog niet mee op wedstrijd.
Ook zoek ik in het begin lokaties uit waar je de paarden af kunt longeren.
En daar zegt echt niemand wat van bij mij. (misschien ook omdat ze weten dat ik het echt alleen maar doe omdat Pretty zich opgenaaid heeft en het helemaal niet zo vaak meer voor komt)
) maar niets hielp. Nu heb ik haar wat meer onder controle maar het komt nog steeds voor dat ik daar liever even rondstap voor ik er op kruip. Km's maken is dus lang niet altijd de oplossing. Bij Pret is het aanvoelen, als ze vrij rustig is kan ik er op gaan en doet ze moeilijk maar kan ik haar controleren, is ze nerveus, no way dat ik er dan op ga zonder haar effe te laten kijken. Niet voor mezelf overigens, ik blijf wel zitten. Maar Pret gaat op zo'n moment voor niets of niemand aan de kant dus...

Draven en galopperen heeft voorrang boven stappen
Op de rem gaan omdat iemand er per se meer mee moet nemen? Dacht het mooi niet. Ik zal me netjes aan de rijbaanregels houden en alles wat in de weg rijdt/loopt/stapt moet maar maken dat ze weg komen.