Starten in de B of in de L1 ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:12

Ik zou lekker, zoals iedereen zegt, B starten. Ik denk dat je van een hele koude kermis thuis komt anders. Een kindje vertelde mij laatst dat zij veeel hoger was dan ik, omdat ze al F9 reed en dus bijna L mocht starten en ik nog maar B. Kind had een wedstrijd en sprong in de verkeerde galop aan, ging gewoon door in de verkeerde galop en had daar een 7 voor...volgens moeder omdat de pony uberhaubt heel moeilijk in galop gaat en het dus heel knap was dat hij al in galop ging..mijn broek zakte af....ik ga echt geen 7 krijgen als ik dat zou doen, met een beetje pech heb ik zelfs een 2 ofzoiets voor niet getoond. Ik vind echt dat je FNRS en KNHS niet met elkaar kan vergelijken..en denk ook dat FNRS veel milder gejureerd word..

Vroeger op de manege reed ik L2 (niet officieel, aangepaste manege proefjes waren dat..)(toen had je nog geen FNRS) ik dacht dat ik heel goed kon rijden, tot ik 20 jaar later een eigen paard kreeg en in het begin niet eens met winstpunten thuis kwam. toen kwam ik er toch wel achter dat jury's op maneges heel wat anders kijken dan bij de KNHS...

happy2014

Re: Starten in de B of in de L1 ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:17

ik zie ook veel commentaar van dat de oefeningen in de FNRS veel moeilijker zijn. Daar ben ik het dan weer wel mee eens, de moeilijkheidsgraad van een FNRS 12 proef ligt best hoog, maar het gaat ook om de uitvoering. Ik kan ook wel een wisseltje doen, maar dat wil niet zeggen dat ik ooit het B uitkom..het gaat niet alleen dat er moeilijke oefeningen inzitten, het gaat er ook om hoe die beoordeeld worden, is de basis wel goed etc. Ik vind dat ze bij FNRS bijvoorbeeld in de klasses tot F11 niet goed kijken naar nageefelijkheid. Zie ruiters waarbij paard met de kop omhoog loopt, dat hoef je bij de KNHS echt niet te doen..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:55

ik vind bij fnrs dat niet zozeer de oefeningen zelf moeilijker zijn maar dat het in een sneller tempo achter elkaar komt.
maar zoals al gezegd word KNHS jury's kijken naar hele andere dingen dan FNRS jury's, een FNRS jury kijkt meer naar de ruiter of die de goede hulpen geeft, een KNHS jury kijkt echt naar de combinatie dus is ook erg belangrijk dat het paard netjes loopt dus ik zou lekker in de B beginnen

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:01

Ik heb dit ook nagevraagd bij de KNHS; je mag niet eens in de L1 starten. Het is namelijk zo dat je met een eigen paard gewoon in de B moet starten als je nog nooit KNHS hebt gereden, je mag wel met een manegepaard/pony in de L1 starten ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:51

Je moet FNRS en KNHS wedstrijden ook niet naast elkaar zien.
Je moet FNRS als voorstuk op de KNHS willen zien.
En wat mij betreft zijn er ook een hoop B en L ruiters die zelfs bij de FNRS geen winst zouden rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 06:39

FNRS wordt niet echt perse milder gejureerd,maar wel heel anders.
Sommige oefeningen zijn moeilijker,maar wat ik al zei er wordt gewoon anders naar gejureerd.

klein voorbeeldje: men zegt dat F9(dacht ik) zo'n beetje B dressuur zou moeten zijn.
In de F9 moet je op de letter precies aanspringen,in de B mag je volgens mij tussen de letters.
Ook rij je voltes 10 en 15 meter,die je in de B nog niet hebt.

maar nogmaals de manier van jureren is gewoon anders.
Daarom kan je denk ik gewoon het beste in de B dressuur starten.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:54

ik zou gewoon in de b beginnen, als het goed gaat ben je er toch zo doorheen, en je hebt de basis weer even ergoed inzitten !!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 21:06

Oke denankt maandag wedstrijd nu in de B (oefen)(ondelinge)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:18

spannend,veel succes!