Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Secretariaat; rekening houden voorkeur ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:29

Hier is wel een ochtenddeel en een middagdeel, maar dan zit bijv. de B, L1, L2, M1 op de ochtend en dan de M2, Z1 en Z2 op de middag. Ofzoiets. En ik heb ook al gezien dat ze het soms proberen te schuiven van de ene klasse 8.30 beginnen, de andere 9.00 uur en nog een andere 9.30. Dat scheelt ook aanzienlijk denk ik, dan heb je minder piekbelasting.

37 is ook groot hoor! Ik heb al zomerwedstrijden gehad in districten waar ze 25 ruiters in een L-ring veel vonden, dat was een groot concours. Dat vond ik een heel normaal programma en jij vast ook :+

Wat ik bij ons wel een nadeel vind weer is dat niet alle selectiewedstrijden twee proeven uitschrijven, sommige wel maar niet allemaal.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:39

25 vind ik zelf normaal idd. Zit wel altijd een klasse tussen die een stuk kleiner is, meestal de M2. Dat zijn er dan maar 15 ofzo.

Als ze het kunnen verdelen, dan scheelt het wel veel denk ik ja.
Zat me net te bedenken dat we dit jaar hooguit 1 zo`n grote wedstrijd hebben, dus wat zeur ik? :+ Nog even en ze bestaan niet meer.

Hier kun je ook niet op alle selecties 2 proeven rijden.
Volgens mij liggen onze kringen redelijk bij elkaar, dus denk dat we wel vergelijkbare wedstrijden hebben. :D

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:48

Zou ik zelf erg jammer vinden als die grote wedstrijden verdwijnen dat zijn de gezelligste :j

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:37

Op onze (paarden)wedstrijden hebben we tussen de 18 en 26 banen, met ca 25 starts per baan.
Wij houden zoveel mogelijk rekening met de wensen, als mensen zich op tijd opgeven. Zijn ze laat dan moeten ze blij zijn DAT ze kunnen starten, op welke tijd dan ook (graag of niet :P )

Om de uitslagen een half uur na afloop klaar te hebben is bijna niet te doen. Er is altijd wel iets wat misgaat en wat je eerst moet oplossen + dat de juryleden allemaal terugkomen en daar moet je ook goed voor zorgen :P
Ik hoop altijd maar op mooi weer, dan zit iedereen gezellig buiten :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:25

lijkt me idd reuze vervelend om een startlijst te moeten maken soms :+

ik ben zelf niet zo moeilijk, heel af en toe komt er eens een briefje mee... dan is het net op de dagen dat ik moet werken (werk in het weekend, savonds) of ik dan aan het begin van de klasse kan starten.

nouja en als dat toevallig niet kan (wat zelden voorkomt, meestal houden ze er wel rekening mee, super natuurlijk) omdat de klasse waarin ik meedoe bvb pas savonds is, dan kijk ik gewoon mijn baas/collega lief aan, en valt er vaak wel wat te wisselen met iemand. :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:17

Urielle schreef:
37 is ook groot hoor! Ik heb al zomerwedstrijden gehad in districten waar ze 25 ruiters in een L-ring veel vonden, dat was een groot concours. Dat vond ik een heel normaal programma en jij vast ook :+

Als wij hier een rubriek van 15 hebben is het al een grote rubriek!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:04

Eigenlijk vind ik het best van de zotte dat er zoveel mensen een briefje meesturen. := . Je geeft je op, je weet van te voren de regels/tijden etc en daar heb je je maar aan te houden. Ik zie anky zich al opgeven met een briefje erbij dat ze graag later wil omdat ze anders wel vroeg moet opstaan. Je hebt een sportmentaliteit of je hebt hem niet (wie de schoen past...)

edit: Even voor de duidelijkheid, het gaat mij niet om de mensen die 2 paarden starten of 2 mensen die 1 paard starten, het gaat mij om de overige "excuses".

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:21

*trekt schoen aan*

Ymke, er zitten voor mij wel een paar verschillen in:
a) Anky vertrekt met een vrachtwagen paarden voor meestal meerdaagse wedstrijden.
b) Anky verdient haar brood ermee
c) De hele entourage rond Anky verdient er ook hun brood mee
d) Als Anky om 8 uur ring moet verkennen zal dat eerder vervelend zijn voor haar grooms dan voor haarzelf. Maar die krijgen er iig nog voor betaald.

Ik zie dus echt niet in waarom ik voor mijn _hobby_, zowel mezelf als mijn groom (annex vriend :+ ) als mijn stalhouder als de paarden lastig moet vallen met 's ochtends in godsallevroegte op stal staan als het dus net zo goed mogelijk is om wat later te starten en iedereen happy te houden (die toch al onder mijn sportwensen te lijden hebben met veel trainen, veel transport, lange wedstrijddagen etc. ;) ). Daarnaast vind ik het al wel weer sportief genoeg van mezelf dat ik in Nederland de echte competitie op kom zoeken, ipv de gemakkelijkste weg te zoeken en een kwartiertje verderop te starten.

Kan het niet volgens het secretariaat, dan kan het niet, even goede vrienden, dan start ik gewoon 's ochtends vroeg zonder gemauw.

Ik zie het probleem verder ook niet zo, misschien erg blondt van me, maar ik doe een verzoek bij mijn coupons, nog voordat alles ingedeeld moet worden. Lijkt me een stuk irritanter als ik pas opbel als de hele startlijst al in elkaar geflanst is.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 14:29

Je kiest er zelf voor om op concours te gaan en dit eventueel verder weg te doen. En omdat jij je groom happy wil houden wil je als laatste? Sorry, maar dat vind ik inderdaad onzin. Een ander moet toch net zo goed vroeg opstaan en vroeg vertrekken? Als jij het er niet voor over hebt om vroeg op te staan dan kan je misschien beter wedstrijden dichterbij opzoeken.

Excuses als meerdere paarden etc. vind ik tot daar aan toe. Je moet namelijk ook wel tijd hebben om fatsoenlijk los te kunnen rijden. Maar zodra iedereen briefjes in gaat leveren met het verzoek om laat te starten omdat dan hun groom, zijzelf en het paard nog wat langer kunnen slapen kan het toch niet meer goed gaan. Dan worden de briefjes ook niet meer serieus genomen, ook niet van degenen die wél een goede reden hebben.

En iedereen zegt wel, als het niet kan dan is het ook geen probleem. Maar waarom blijft iedereen dan die briefjes inleveren? Zo bespaar je het secretariaat een hoop moeite en blijkbaar vind je het zelf ook niet erg.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:04

Als jij niet als eerste start, is een ander de pineut.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:47

Als eerste starten vind ik juist fijn :D
Je weet precies hoe laat je moet en je hebt daarna nog de hele dag voor jezelf

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:04

Morgen naar Westerbork voor de sgw. Een vriendelijk mailtje gestuurd met de vraag of ze met de starttijden rekening konden houden met de reisafstand, en het feit dat we "pas" om 6 uur van het eiland af kunnen, en dat we graag op 1 dag heen en weer gaan, dus zonder overnachting in de buurt van het wedstrijdterrein. En wat denk je: Alle lof voor het wedstrijdsecretariaat. We hoeven pas met de boot van 7.00 u weg en zijn, als het een beetje meezit met boot 19.30 u. weer terug. Geweldig mee gedacht daar in Westerbork!!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:06

Als wij met een SGW erg ver weg moeten, doen we, in de envelop met de coupons, ook een briefje of we in verband met de reistijd zo laat mogelijk mogen dressuren. Tot nu toe is daar altijd rekening mee gehouden, erg fijn!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:38

ze houden er indd. vaak geen rekening mee, maar je kunt misschien ruilen met iemand?
Tenminste als je degene kent die wat later moet rijden.
Meestal willen ze dat wel...,:O:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:47

jori_X schreef:
Een ander moet toch net zo goed vroeg opstaan en vroeg vertrekken? Als jij het er niet voor over hebt om vroeg op te staan dan kan je misschien beter wedstrijden dichterbij opzoeken.

Nee hoor, het grote gros van de wedstrijdruiters rijdt niet verder weg dan 'het rondje om de kerk'. Toen ikzelf nog in Nederland woonde heb ik overigens ook nooit verzoeken ingediend, zelfs niet als ik in andere provincies startte, omdat ik dan alsnog ten hoogste drie kwartier onderweg was. Als ik nu drie kwartier rij zit ik op de ring van Antwerpen, dan heb ik nog ongeveer een half uur a drie kwartier te gaan tot de grens.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:39

Jori & ilja en Imke: Hoe komen jullie erbij dat iedereen laat wil starten? Is dat misschien jullie sportmentalitiet? :+
ik start juist graag vroeg.
Lekker vroeg starten en dan het paard nog lekker de wei in en ik de dag nog voor me. Vind ik veel fijner. Dat er dus mensen zijn die wel graag laat starten vind ik dus alleen maar fijn.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:01

Ik start (en jureer) ook juist gráág heel vroeg, zelfde rede als pol013, heb dan lekker heel de middag nog voor mezelf :)

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:45

pol013 schreef:
Jori & ilja en Imke: Hoe komen jullie erbij dat iedereen laat wil starten? Is dat misschien jullie sportmentalitiet? :+
Lekker vroeg starten en dan het paard nog lekker de wei in en ik de dag nog voor me. Vind ik veel fijner. Dat er dus mensen zijn die wel graag laat starten vind ik dus alleen maar fijn.

Mijn sportmentaliteit? Mij maakt het helemaal niets uit wanneer ik start. Ik pas me wel aan hoor. Nu denk ik dat er sowieso een groot verschil zit tussen de eisen van de dressuurruiters en springruiters.
Wij doen het secretariaat van een behoorlijk grote wedstrijd en na al die jaren is echt wel gebleken dat het grootste deel van de deelnemers aan de dressuur als laatste wil starten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:43

Als ik mag kiezen, dan ook graag als laatste.
Helaas kun je meestal niet kiezen, dus dan gewoon de plek waar in neergezet wordt. :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:55

Af en toe blijkt het systeem van de LRV dan toch wel nuttig te zijn :)

Iedereen is aangesloten bij een club, en geeft zijn voorkeur qua uren door aan een verantwoordelijke van de club (wat wel nodig, mits bv bij onze club een aantal mensen zijn die met 7/8 paarden op één dag springen). Die verantwoordelijke kan dan een week voor de wedstrijd plaatsvindt de inschrijvingen van zijn club doen via internet (waar de namen rechtstreeks in de startlijsten worden gezet, met uren bij). Er is daar dan nog een beurtensysteem in uitgewerkt, zodat een club niet telkens als eerste mag/kan inschrijven.
Op die manier kan er telkens, in de mate van het mogelijke, rekening gehouden worden met persoonlijke voorkeuren...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:42

Dat is dan idd wel handig.

Toen ik LRV deed, moest het nog op de ochtend zelf handmatig. Stond je daar dus om 8 uur terwijl je om half 3 moest starten of kwam je erachter dat je om half 9 de eerste start moest doen omdat alles al vol was en moest je eigenlijk een uur losrijden :+ Maar het was bij onze vereniging toen sowieso verplicht trouwens, de hele dag samen op pad voor het verenigingsgevoel en verplicht mee in het achttal/viertal. Was echt niks voor mij. Maar de tijden veranderen zie je wel :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:58

pol013 schreef:

Nee, dat is niet mijn mentaliteit. Ik ga met mijn verzorgpaard nl. nooit op uitwedstrijd en woon 5 minuten van de manege. Het kan mij werkelijk totaal niets schelen hoe laat ik moet starten :)
Het is meer iets dat ik teruglees in de geschreven reacties. En meer iets dat ik merk als secretariaat dat (onderlinge) wedstrijden organiseert.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:59

_10_ schreef:
Ik start (en jureer) ook juist gráág heel vroeg, zelfde rede als pol013, heb dan lekker heel de middag nog voor mezelf :)

En zo jureer ik graag wat later, want ik heb een hekel aan vroeg op staan :) Ik doe het wel hoor, daar niet van, maar als ik mag kiezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 19:15

jori_X schreef:
pol013 schreef:

Mijn sportmentaliteit? Mij maakt het helemaal niets uit wanneer ik start. Ik pas me wel aan hoor. Nu denk ik dat er sowieso een groot verschil zit tussen de eisen van de dressuurruiters en springruiters.
Wij doen het secretariaat van een behoorlijk grote wedstrijd en na al die jaren is echt wel gebleken dat het grootste deel van de deelnemers aan de dressuur als laatste wil starten
.

Dat vind ik dan weer apart, bij ons zijn het juist altijd de springers die voor "problemen" zorgen. Zoals mensen die zich niet inschrijven, met een hele vrachtwagen vol paarden aankomen, ervan uitgaan dat het secretariaat ze er nog wel tussen propt en vervolgens boos weglopen als dat niet kan. Dat hebben we met springruiters toch een keer of drie gehad, met dressuurruiters niet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:55

*Zet ogen op steeltjes*
Brigitta: dat is wel echt ontzettend lomp om te doen.
Waar heb je je hoofd dan zitten zeg?