superwoman schreef:ja, voor de ervaring van het paard, terwijl ze zelf nog geen ervaring hebben met wedstrijden :P
Mensen die wél ervaring hebben met wedstrijden,geven iig meestal wél de juiste hulpen in tegen stelling tot minder ervaren ruiters (uitzondering daar gelaten)
Mensen die zelf geen ervaring hebben met wedstrijden kunnen beter even wachten tot het thuis goed genoeg gaat.
Mensen kunnen alleen ervaring op doen als ze gaan starten, anders kunnen ze moeilijk ervaring opdoen met de wedstrijd, en dat is bij iedereen een 1e keer

En mensen die wel ervaring hebben dan? Die kunnen ook beter wachten tot het thuis goed gaat? Lijkt me stug dat een 'ervaren' wedstrijdruiter geen 'gevaar' is op wedstrijd met een paard waar diegene niks mee kan.
Natuurlijk moet je als het thuis goed gaat pas wedstrijden gaan rijden, als je paard de oefeningen nog niet eens kent gooi je zeker je geld & tijd weg. Maar op een ander terrein is ieder paard anders en dan kan ik mij goed voorstellen dat een paard schrikt, rent, alle kanten opspringt, oefeningen niet meer lukken en gewoon heel anders is dan thuis, en vaak is dat gewoon een kwestie van wennen. Maar dat zijn dingen die weinig te maken hebben met de wedstrijdervaring van de ruiter maar de 'gewone' ervaring om dingen op te kunnen lossen.
MissAnnemijn schreef:Eens moet toch je eerste keer zijn, en ookal heb je je paard normaal prima onder controle.. Als ze echt schrikken hou je ze toch lastig bij je
Precies, het is geen machine
) 
(gefeliciteerd met je verloving trouwens