Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bolieke schreef:Vroeger bestond de categorie E-pony niet eens. Die is ingevoerd omdat de kleinere paarden zo tussen de ponies en de paarden invielen. Te groot/te goed voor de ponietjes en te klein/te "traag" voor bij de grote paarden.
Om die toch een kans in de sport te geven heeft men de categorie E-pony ingeroepen.
kazary schreef:Welke noemer ze het gegoten hebben dat weet ik niet meer. Maar niemand wilde ze omdat als je bij de paarden moest starten het toch vaak gemakkelijker ging met een groter paard dan wat nu de E maat is.
Voor de handel was die nieuwe E maat erg goed.
Lielle schreef:Bolieke schreef:Vroeger bestond de categorie E-pony niet eens. Die is ingevoerd omdat de kleinere paarden zo tussen de ponies en de paarden invielen. Te groot/te goed voor de ponietjes en te klein/te "traag" voor bij de grote paarden.
Om die toch een kans in de sport te geven heeft men de categorie E-pony ingeroepen.
da's onzin. Het is ingevoerd om voor de uit de kluiten gewassen ruiters en amazones tot hun 18e bij de pony's te kunnen laten starten. Was idd ergens in de jaren '80, en expliciet met deze motivatie.
juval schreef:als ik wat hoor zal ik het hier doorgeven..
voor ons zou het wel veel uitmaken, dus ik wil het wel even zeker weten.