wat te doen met je haar op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Re: wat te doen met je haar op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 13:22

:= vroeger had ik altijd gewoon een haarnet om, maar toen had ik ook super lang haar. Had er dan geen knot in ofzo.

Nu maak ik gewoon een knot, meestal doe ik er 2 elastiekjes om voor de zekerheid. Heb heel dun haar, en m'n haar ook in laagjes dus heb vaak dat m'n knot dan niet blijft zitten. Dan zo'n parelnetje erom heen.

Juul_sintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:51

Volgens mij moet je wel een haarnetje of zo'n donut met pareltjes eromheen. Ikzelf heb altijd een haarnetje!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:06

Ik heb altijd gewoon een lage staart in en ik heb er nog nooit commentaar op gehad. Ook nog nooit lagere punten voor de verzorging gekregen daardoor. Een knot lukt me echt niet en die past zeker niet onder mijn cap (HH Pro Plus)

Coldplay90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:44

Ik doe het altijd in een knotje met een haarnetje, vind ik wel zo netjes staan.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 10:11

Ik heb mijn haar in zo'n donut en dan kralen netje er om heen.

Kavena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:37

ik zou iets van een haarnetje doen, (heb ik zelf ook)
los mag volgens mij niet, in een 'paardenstaart' volgens mij wel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:14

Ik heb ook dik haar, het past niet in die normale donuts e.d. maar ik heb de oplossing gevonden :))
Men neme;
een grote clip/schuifspeld met strik erop
elastiekjes
een net-handschoen (dus met die gaten erin)
schuifspeldjes

je maakt eerst een vlecht, die vouw je dubbel en daar doe je wat elastiekjes om, dan doe je de nethandschoen eromheen en die zet je vast met speldjes, de strik erboven vastmaken et voila :))

Look_at_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:25

Ik heb altijd zo'n donut met een kralen-dingetje eromheen. :)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 10:59

Ik heb dus ook een 'probleem', maar niet met lang en dik haar, maar juist met kort haar. Mijn haar komt nu ong. tot m'n schouders en heb dus iedere keer een klein staartje, maar vroeg me af of ik met deze lengte m'n haar ook in een donut+netje kon wurmen en of iemand daar ervaring mee heeft/iemand die het me uit kan leggen?

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 14:58

Hier nog iemand met lang (al lang niet meer zo lang als lang geleden :+ ), dik en veel haar dat zich moeilijk laat beknotten.

Tijdens `t springen deed ik idd altijd vlechten of staarten, bij de dressuur moet `t opgestoken. Met de donut heb ik het lang uitgehouden, maar ik moest er zoveel toestanden omheen knuppen en schuiven om het vast te laten zitten dat het te veel tijd kostte en hinderde in de nek.

Tegenwoordig draag ik een vlecht met elastieken onder en boven laag onder de cap, de 'kinderachtige' :Y) strik door een fractie van de haardos boven het bovenste elastiek en het uiteinde van de vlecht valt dan in het netje. Is echt het beste van vele kwaden en ik kan m`n hoofd gewoon rechtop houden ;)

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 15:11

weet iemand misschien waar je van die kralennetjes kunt kopen? want hier in de buurt is echt niks te vinden.. allemaal uit het assortiment

Magic95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:35

Hallo,

Ik heb ook heel lang haar en ook dik dus geen een haarnetje past om mijn haar:(.
Ik nou een haarnetje met een klem en daar boven op zit een soort strik,
maar met zo'n klem kan je je haarnetje in ieder geval niet verliezen.

Gr.Anniek

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:27

Een paardenstaart of vlecht is niet volgens de etiquette; oorspronkelijk omdat je daarmee ook kon blijven hangen.

Zowel voor de dames met te kort haar voor een knot als voor de dames met extreem lang/dik haar zou ik zeggen: koop een simpel sportnetje bij de plaatselijke drogist.

Met halflang haar doe je die gewoon om je hoofd en frut je alle haar erbij in. Staat echt heel keurig onder een cap.

met heel lang haar kan je een wrong maken en met elastiek/speldjes het haarnetje erom heen trekken. Mooie speld of strik erop en klaar!

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:30

Ik vind persoonlijk dat als een vrouw een mooi netje in het haar draagt, het geheel er gelijk veel netter uitziet dan een paardenstaart of vlecht dat alle kanten op vliegt :)

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:16

ik heb juist weer heel dun haar, dus dat blijft ook niet zitten in zo'n ding, ik doe altijd al mijn haar onder me cap.
past prima (cap gaat wel iets omhoog staan maar als je hem een x ff goed aandrukt dan blijft het zitten.
zo heb ik geen loshangende sprieten en is alles weg! wel zo netjes.

eerst zat ik te priegelen met een knotje en spoot ik er een halve bus haarlak in voor de sprieten aan de zijkant, maar we hebben nu dus een ander idee

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:02

Ik gebruik altijd een kralennetje, vind ik erg netjes voor de dressuur.

Ik ga regelmatig met mijn moeder mee, die is jury, en zij geeft wel een punt minder als het haar niet netjes zit.
Ik vind dit niet stom, want je krijgt immers niet voor niks een cijfer voor de verzorging. En je haar hoort ook bij verzorging.

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:26

Ik heb eerder al gepost dat ik met een strik moest rijden, maar heb inmiddels verzonnen hoe het ook kan met mijn haar.
Ik heb dus haar tot op mijn onderrug, dat doe ik een staart, de staart vlecht ik. Vervolgens doe ik een dikke elastiek om de bovenkant van de staart. De vlecht draai ik er dan omheen, dat is een beetje proberen hoe dat het beste wil. Vervolgens pak ik nog een heel dik elastiek (zo'n 'showelastiek', met van die rafeltjes of een fluwelen strik), en die doe ik er omheen (bij mijn haar kan ik de elastiek er twee keer om doen). Wat uitsteekt van de vlecht vastzetten met wat van die zwarte clipjes, en het zit als een huis. Hèhè, kan ik eindelijk ook met een beetje knot rijden :D.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:06

Ik vind zo een mooie netknot echt onwijs mooi. Dus eerst maak ik een lage staart. Daar gaat die knot omheen, dat zet ik vast met schuifspeldjes. Om die knot gaat een netje van fijn gaas. En uiteinderlijk gaat er een wit parelnetje omheen. Het is een hele constructie, maar het zit als een huis :D

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:26

Ik had mijn haar altijd gewoon in een staart.. maar nu in de L2 beginnen ze erover te zeuren en nu heb ik gewoon een vlecht en dan doe ik er een groot wit elastiek omheen, dan is het een knot.

REG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:47

hoi, ik heb half lang haar tot op m'n schouders en in laagjes ik zat ook altijd te vogelen hoe ik dat toch op ging lossen.Maar ik heb 't gevonden ik heb een gewoon ouderwets netje die je onder je cap moet doen,met je cap op maak ik een klein knotje.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 17:54

Als je zo'n netje met strik hebt kun je het beste je haren in een vlecht doen en dan dubbel vouwen dan is het knotje het volst
heb ook wel een gehad zonder strik ma dat werkte echt niet die viel de hele tijd af enzo

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:38

Ik heb ook lang haar tot bijna op mn billen.. Ik maak het altijd nat en doe het in een hele lage staart onder op mn hoofd.. Dan draai ik mn haar tot ik 1 strakke lange pijp aan haar heb, en dat draai ik in een strakke knot.. 2 elastiekjes eromheen, dan mn kralen nettje en dan nog een elastiek.. Zit als een huis zo strak.. Moet het wel gelijk na de wedstrijd weer uit doen, anders krijg ik hoofd/haar pijn..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:43

jeetje... dat dat allemaal onder jullie cap past... ik krijg een staart er al niet onder, dan zit de elastiek al tegen die rand van mijn cap. Ik rij altijd (maar let wel, ik rij nog geen wedstrijden) met een vlecht. Daar past m'n cap tenminste op. Ik vind zowiezo dat ze de capranden niet echt langhaarproof maken. Mijn instructrice heeft ooit een 'hap' uit de rand van haar cap laten halen, en de twee randen met een dikke plastic draad aan elkaar laten maken. Door dat 'gat' paste precies haar staart. Waarom verzint een fabrikant nou niet zoiets?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:56

Abeltje, er zijn caps die idd een inham hebben voor een staart.

Ik maakte altijd een knot m.b.v. een donut en daar overheen een kralennetje. De truc is om de staart die je eerst maakt zo los te maken dat hij in je nek ligt. Dan de donut ook niet strak in je nek, dan past het precies.

Eerst reed ik met een staart tijdens de proef, omdat er niet meer mogelijk was, hierdoor heb je echter wel kans op punt-aftrek.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:42

idd, ik reed een keer met een staart in mijn proef (dus een gewone staart, en het was een onderlinge wedstrijd) maar ik kreeg mooi 2 punten aftrek daarvoor, mijn haarnetje had mijn paard net stuk gemaakt :P