Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:23

Misschien moeten ze dit ook maar eens in de dressuur gaan toepassen... wordt dat misschien ook leuker voor mij :P haha nee hoor, lijkt me geen z*k aan

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:52

ik vind het systeem wat apart.

ik zit bijna aan 40 wp met mijn Z paard. ik ga pas na 1 april naar het ZZ. maar vervolgens mag ik geen Z meer omdat ik al Z+40 ben :o

dus ik moet voor 1 april ZZ starten zodat ik Z+0 (of washet 10 :P ) krijg! maar ik zie het nu er niet van in. ik start veel HC in een lagere klasse, om vertrouwen te houden, voor het gevoel, of gewoon eens wat lager werk om het voor het paard leuk te houden. en je rijdt volgens mij niet vaak een lagere klasse om voor de prijzen te rijden :o

met mijn ZZ paard zou ik er dan ook niks aan hebben :o als die 40 punten heeft, mag ik (omdat het een verblijfsklasse is) ook geen Z meer.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 12:28

Ik zit net even te praten met mijn moeder het systeem.
Maar het is toch zo dat we allemaal per 1 april een nieuwe stand hebben ?
Dus ookal had ik 40wpten, per 1 april heb ik er dan weer 0. (Ook al sta ik nu -3 in de M)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:18

ingewikkeld :+
Ik heb 1 startkaart.
Ik mag nu dus eeuwig in de B blijven meerijden met mededinging?
Bij B+10 kan dus ook L gaan rijden en dan ook nog B rijden voor prijzen?
Ik mag dus ook eeuwig B én L rijden voor prijzen?
En als ik dan over zou gaan naar de M mag ik alleen B HC starten, L voor prijzen en M voor prijzen.

Misschien moet ik op voor een tweede rondje doorlezen van de vragen op de KNHS site. B-)

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:01

pol013 ja eeuwig mag je B blijven! Klopt allemaal wat je zegt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:11

Hmm weet nog niet helemaal wat ik er van moet vinden.
Maak me dan alleen wat zorgen over nog VEEL groter wordende ringen met als gevolg dat concoursen nog zwaardere parcoursen gaan wegzetten om te veel deelnemers aan de barrage uit te sluiten.

Voor de prijzen rij ik sowieso niet. Maar het voelt wel veilig dat je nu 'eeuwig' in een klasse mag blijven hangen. (al kon dat HC dus al langer)
Ik vraag me een beetje af wat de echte amateur er in de praktijk echt aan heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:39

Lastige discussie toch wel...

Over het eeuwig kunnen blijven starten in dezelfde klasse met maar 1 startkaart,
Aan de ene kant is het erg positief dat je niet word 'gedwongen' een hogere klasse te starten als amateur, dan de klasse waar je je goed in voelt. Prima ontwikkeling voor de mensen die het voor de fun doen, gewoon lekker rijden etc...
Maar ik heb afgelopen weekend dus al het e.e.a. aan opmerkingen voorbij horen komen, over het dan maar wat langer in het, in dit geval, B blijven springen, want die prijzen tikken wel lekker aan zo voor erbij.... :=
Zelf zit ik nu ook al aan mijn 32 wp's in het B, maar dat ligt meer aan het feit aan mijn eigen (ontbreken van) ervaring, dan omdat ik prijzen zou willen winnen.... :=

Het flexibel starten mbt, 2 klasse's mogen starten voor de prijzen vind ik best netjes.... Zo kun je rustig aan al een keer voor de prijzen mee starten in een klasse hoger om te kijken hoe het ervoor staat, zonder dat je definitief vast zit in die klasse tot het moment dat je zat verliespunten hebt om te degraderen.... :+ En ook fijn als je een 'dip' hebt, terug komt van een blessure/dracht oid. dat je niet gelijk weer terug moet op je oude niveau, of alleen HC mogen starten, maar ook gewoon lekker mee kunt doen totdat je weer terug op je niveau zit... :j

Vind het al met al toch best een positieve ontwikkeling hoor.... :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:36

Van de winstpunten snap ik niet, stel ik ben op 1 april ZZ startgerechtigd (Z+10), wordt het dan op 1 april weer teruggezet naar Z+0? Hoop het toch niet := . Of geld dit alleen voor de lagere klasse (in mijn geval M, waar ik dan dus ook mag rijden) ?

Ook zat ik nog te denken, als ik bijv mijn pony in de stop krijg, en ik mijn wp's in de Z veilig wil houden, en ik start weer M, wordt vervolgens steeds uitgebeld en ben M-10, maar (zoals mijn huidige stand) ook Z+7... Moet je dan weer naar de M omdat je dus niet meer M startgerechtigd bent in die lagere klasse, dat je daar L in moet maar dat zou niet mogen omdat dat 2 klasses lager is.
Denk dat het niet heel duidelijk is hoe ik het omschrijf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:07

Ik snap je wel hoor Mistid! Intressant punt wel, vanavond even mailtje sturen naar de KNHS daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:08

Van die winstpunten, lijkt míj, dat he t er dan om gaat dat je bijv. het L hebt afgesloten met 20 wp's, en nu M+5 bijv. bent, dat je L score dan terug naar 0 gaat?
Lijkt me niet dat ze je winstpunten omlaag kunnen trekken van de klasse waar je de afgelopen tijd actief in bent geweest.... :=

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:21

klopt, zo staat het ook in de FAQ. Je houdt je huidige stand, alleen krijg je eronder een klasse erbij met 0 wp'en. Raar eigenlijk, logischerwijze zouden dat er 10 moeten zijn.

Ik ben dus nu L+6 (geloof ik, zo lang geleden), straks ben ik L+6 en B+0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:33

Maar hoe willen ze dat gaan doen op het moment dat je bijv. winstpunten in het M hebt, maar verlies rijd in het L en moet degraderen? Neem aan dat je dan gewoon je punten in het M kwijt bent, en weer overnieuw kan beginnen in het B?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:39

lijkt me idd wel, al las ik ergens iets over versneld mogen promoveren daarna, maar dat weet ik niet precies.

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:52

Wat ik er van snapte is dat als je bijv L+10 bent je ook M mag starten en je daar ook winstpunten in kan halen maar nog niet over hoeft te gaan ...
Klopt dit niet ??
Ik vind het allemaal erg vaag

Gr claudia

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:57

Klopt. Je kunt per 1 april dus een klasse hoger starten als je 10 wp'en hebt, en blijven starten in je huidige klasse totdat je aan het maximum zit. Mijn eigen voorbeeld weer, per 1 april ben ik L+6 en B+0; zodra ik L+10 ben, mag ik M starten (maar dus dan geen B meer) en dan mag ik dus naast elkaar L en M rijden voor prijzen en punten, totdat ik L+30 ben.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:59

Ik vind het super dat ze die regels eindelijk aanpassen, zodat je kunt starten in de klasse die op het moment het best bij je paard past. Alleen snap ik echt nog niks van de regels. Toch nog maar eens goed de P&S doorlezen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:30

Lielle schreef:
Klopt. Je kunt per 1 april dus een klasse hoger starten als je 10 wp'en hebt, en blijven starten in je huidige klasse totdat je aan het maximum zit. Mijn eigen voorbeeld weer, per 1 april ben ik L+6 en B+0; zodra ik L+10 ben, mag ik M starten (maar dus dan geen B meer) en dan mag ik dus naast elkaar L en M rijden voor prijzen en punten, totdat ik L+30 ben.

L+ 40 dan toch? :o

Wat als je pas na 40 wp in het L een keer M gaat starten, mag je dan alleen in het M uitkomen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:37

Huh? Ik had nou juist begrepen dat die +30/40 dan ook niets meer uitmaakte?
Dat je ten alle tijden mag blijven rijden in de lagere klasse?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 09:39

Als je 1 startkaart hebt wel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:15

Miriam schreef:
Lielle schreef:

L+ 40 dan toch? :o

Wat als je pas na 40 wp in het L een keer M gaat starten, mag je dan alleen in het M uitkomen?

klopt, L+40, ik vergiste me. Wat betreft dat laatste, volgens mij wel.

Pol, alleen als je maar met 1 paard springt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 12:12

TeeGee schreef:
Als je 1 startkaart hebt wel.

Één actieve startkaart in het springen.

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 11:44

hier was ook al een discussie over op startlijsten.nl

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:17

(voorbeeld)je bent M+38 en gaat na 1 april pas Z, dan blijft de M op 38 staan...?! toch?! dan is het toch onlogisch dat zo'n iemand dus misschien 1 of 2x nog M kan rijden en verder alleen maar Z... en als je net voor 1 april Z start dat je dan M+0 krijgt :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:19

ja, dat vind ik ook echt heel raar. Je zout toch op zijn minst verwachten dat je op M+10 wordt ingeschaald.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:45

ja idd, anders gaat straks iedereen druk uitoefenen op het feit dat ze het liefst voor 1 april nog ff overgaan :j

ik kan straks zelf als ik na 1 april ZZ ga, ook wel Z+0 of 10 gebruiken :D
ipv van Z+40 die ik eerst vol rijd :o