kledingvoorschriften vanaf 1 april 2009 dressuur aangepast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:06

Rhodos schreef:
Niet zo onaardig CGJ12.

Is helemaal niet onaardig bedoeld. Dan had ik wel andere smilies (spel ik dat goed?) gebruikt.
Beetje humor kan hier geen kwaad. :+

XxSultanxX

Re: kledingvoorschriften vanaf 1 april 2009 dressuur aangepast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:09

beter , hoef ik ook geen zwarte laarzen te halen :D heb namelijk al bruine :D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:10

Urielle schreef:
(tja, en ik hoop nog jurycursus te doen ed dus ik moet het bestuur ook niet op tafel jagen. Bij deze post zijn mijn kansen om ooit nog jury te worden al tot nul terug gebracht)

Oh, wat herkenbaar.......... :=

Tip nummer 146 van CGJ: Haal eerst je IZ-licentie en doe pas dán uitspraken die de regio kan (zal !) opvatten als kritiek..... :j

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:13

Sjonniej schreef:
Ik vind het trouwens erg grappig om dit topic te lezen! Er is altijd van alle kanten gemopper; Saaie kleuren, niet van deze tijd, blabla. En nu vind iedereen het eigenlijk toch ook wel weer erg netjes dat iedereen in zwart/blauw is en mogen hooguit grijs en bruin erbij als extra kleuren.

Al net zo herkenbaar.......

Als het 's zomers 34 graden is, en de dressuurruiters in zomertenue mogen rijden (wat de springruiters meestal al mogen bij 21 graden :=) is er geen hond die het ook daadwerkelijk doet........... :n

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:19

Ik reed vroeger ook altijd in m'n wedstrijdjasje als ik eenmaal de ring in was (of het nou pijpenstelen regende, of extreem heet was, en het was in Z-Frankrijk, dus daar kan het nogal 's heet worden). Daar doen ze niet aan verzorgingspunten, ging bij mij puur om respect uit te dragen naar de jury. Die zitten daar ook maar in warm of koud hok voor jou, vind het dan weinig moeite om die ene anderhalve minuut ook als ruiter je best te doen.

Hetzelfde geldt voor kleuren: je mag wel een beetje je best doen om er netjes uit te zien (maar dat kan ook in andere kleuren dan zwart en blauw).

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:20

Inderdaad, grijs en bruin ok, maar het moet wel sjiek blijven. Ik krijg toch een soort nostalgisch idee bij iedereen in zwart-wit tenue...weet niet.
Sluit niet uit dat ik wellicht voor bruin ga dan. :D

Wel een mooie marketingtruuk dit overigens! Huppekeej weer een heleboel euro's voor de ruitersportzaken! Want iedereen gaat een geheel nieuwe outfit aanschaffen.

Wat Crossmonster al zei over Deurne...wij reden daar 12 jaar geleden(ben ik al zo oud?) echt elke dag in groen jasje met stropdas, blouse, bruine rijbroek en bruin, zwart of wit dekje met bijpassende bandages.

Btw CGJ12: inderdaad, zelfs als het 31 graden is rij ik nog mn proef met jasje aan. Omdat het nou eenmaal netter staat. :D

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:28

Mindfields schreef:
Btw CGJ12: inderdaad, zelfs als het 31 graden is rij ik nog mn proef met jasje aan. Omdat het nou eenmaal netter staat. :D

:x

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:32

de enige reden dat ik met 31 graden m'n jasje aandoe, is dat ik onder mijn jasje niet de reglementaire witte dressuurblouse draag. Maar ik geloof ook niet dat ze uberhaupt tshirtjes met korte mouwen toe gaan staan. ;)

Inderdaad een mooie impuls voor de ruitersportzaken! Wellicht het overwegen van een carriereswitch waard....

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:24

SuperRupsje schreef:
vind het dan weinig moeite om die ene anderhalve minuut ook als ruiter je best te doen.

Dan ben je snel klaar, met anderhalve minuut +:)+

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:47

en als ze dan toch bezig zijn met het aanpassen van de voorschriften, wellicht kan er dan ook iets in over goed passende jasjes? Een te strak of slobberig jasje is naar mijn mening verre van netjes.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:53

Gulpje schreef:
SuperRupsje schreef:
vind het dan weinig moeite om die ene anderhalve minuut ook als ruiter je best te doen.

Dan ben je snel klaar, met anderhalve minuut +:)+

Was met springwedstrijden ;) Maar ook 5 minuten in de dressuurring moet nog te doen zijn.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:22

Ik zou het wel leuk vinden dat ze meerdere kleuren toestaan voor de dressuur. Moet natuurlijk ook wel weer netjes blijven.
Voor het springen heb ik een leuk jasje. Een zwarte met krijtstreep. Deze staat netter dan mijn blauwe die ik voor dressuur gebruik, maar mag je dus niet mee rijden in het dressuur.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:29

Sue_ schreef:
en als ze dan toch bezig zijn met het aanpassen van de voorschriften, wellicht kan er dan ook iets in over goed passende jasjes? Een te strak of slobberig jasje is naar mijn mening verre van netjes.

Het zou toch belachelijk zijn dat een sportbond moet voorschrijven dat de sporters kleding aan moeten trekken die goed past? En wie gaat dat trouwens beoordelen? Wat is passend en wat is niet passend?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:00

Sjonniej schreef:
Het zou toch belachelijk zijn dat een sportbond moet voorschrijven dat de sporters kleding aan moeten trekken die goed past?

De KNVB doet dat.....
Bij voetballers moeten de sokken goed om de kuiten passen......... afgezakte kousen mogen niet........... :P

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:01

Sjonniej schreef:
Het zou toch belachelijk zijn dat een sportbond moet voorschrijven dat de sporters kleding aan moeten trekken die goed past?

Dat vind ik ook zeker, maar als je een enkeling ziet dan is dat blijkbaar wel nodig.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:05

Ben ik het ook mee eens :j
Maar dan krijg je het probleem weer
2e hands gekocht, wegens ontbreken van genoeg geld

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:07

Sue_ schreef:
Sjonniej schreef:

Dat vind ik ook zeker, maar als je een enkeling ziet dan is dat blijkbaar wel nodig.

Das lekker dan. ik koop rijbroeken altijd maat 42 omdat hij anders in mijn maand probleempje te strak om mijn buik zit. Ik kan makkelijk een maat 40 aan maar dat zit dan niet zo lekker. De 42 is aan mijn benen wel iets ruimer wat ik niet nodig heb.
Zal leuk zijn als ik daar op wordt "afgerekend".

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:09

Maar dat is 1 maat te groot, dat valt nog mee. Zolang je niet in je broek of jasje verzuipt :j

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:15

mistid schreef:
Maar dat is 1 maat te groot, dat valt nog mee. Zolang je niet in je broek of jasje verzuipt :j

Of er als een rollade in zit............. :=

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:17

Heh ja, laten we ook gelijk een verbod zetten op laarzen die niet hoog genoeg zijn! En handschoentjes die niet exact de kleur van de blouse hebben! En haarkleuren die niet bij de teint van de amazone passen! En oorbellen die niet matchen met de plastronspeld!

Ofwel......... zullen we niet gaan overdrijven?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:18

CGJ12 schreef:
mistid schreef:

Of er als een rollade in zit............. :=

We kunnen niet allemaal zo'n goddelijk torso als jij hebben CGJ! :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:22

Roxx schreef:
Heh ja, laten we ook gelijk een verbod zetten op laarzen die niet hoog genoeg zijn! En handschoentjes die niet exact de kleur van de blouse hebben! En haarkleuren die niet bij de teint van de amazone passen! En oorbellen die niet matchen met de plastronspeld!

Ofwel......... zullen we niet gaan overdrijven?

_O-
Maar ik ga nooit zonder matchend elastiekje of oorbellen :o

*ik ben gek*

Maar je hebt een punt... een heel sterk punt :Y)

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:36

Dan heb ik ook nog wel een goed punt. Als je een bodyprotector draagt, moet het rijjasje aanhebben niet verplicht zijn. Ik ben al wat keren weggezweet in mijn jasje inclusief bodyprotector! Dat was echt geen pretje!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:21

Sue_ schreef:

Maar dat kunnen ze meenemen in de cijfers voor verzorging en zou niet verplicht moeten zijn. Want de mensen die geen nieuw en perfect passend jasje kunnen kopen moeten wel gewoon mee kunnen doen aan concoursen. En als ze dan met een geleend, wat groter, jasje rijden, ik vind het prima.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:57

Sue_ schreef:
Sjonniej schreef:

Dan vind ik dat ze die regel meteen in het Algemeen Wetboek moeten overnemen :j
Dat ene jasje per wedstrijd die niet past, valt in het niet bij alle veel te kleine kleding die je in het dagelijks leven tegenkomt.