Ben ik nou zo'n aansteller?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: Ben ik nou zo'n aansteller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:18

Organiseer zelf eens een wedstrijd, van het begin tot het bittere einde. Dan zul je de volgende keer wel 10x langer nadenken voordat je afmeld 'omdat je liever bij de kachel zit'. Sorry, ik vind het behoorlijk egoïstisch om om deze reden af te melden. De organisatie stopt iedere keer wel tientallen uren in een wedstrijd VOOR JOU en dan durf je op de dag zelf af te bellen omdat je het te koud vind. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Dat je op zaterdag moest starten zou in het vraagprogramma gestaan kunnen hebben. Als een wedstrijd voor 2 dagen is ingepland, moet je er rekening mee houden dat je op beide dagen ingepland kan worden. De organisatie plant de startlijst en als jij alleen op zondag kan, kan je even bellen om te overleggen. Vaak weet een organisatie al een paar weken van tevoren welke klasse ze op zaterdag zullen verrijden en anders kan je lief vragen of ze jou klasse op zondag willen doen. Kunnen ze je dit niet beloven, neem dan dat risico niet en schrijf op een andere wedstrijd in.
Mocht je op zaterdag moeten rijden, omdat ze teveel deelnemers hebben voor de zondag. Dan lijkt het me niet meer dan normaal om meteen te bellen zodra je weet dat je zaterdagavond moet starten. Dan hebben ze nog de mogelijkheid om iemand anders te laten starten en kunnen ze een kloppende startlijst maken.

Als het door weersomstandigheden gevaarlijk is op de weg, is het weer een ander verhaal. Maar afmelden omdat het koud is.....

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:26

Ik meld me zeker niet af als ih et koud heb/ geen zin heb.
Alleen heb ik er altijd wel zin in, ookal gaat het rijden bv. bagger, afmelden blijft betalen en t is altijd een goede oefening..
Ik had zelf laatst ook een keer dat er op het vraagprogramma stond dat het alleen op zondag was, en ik moest toch ineens zaterdagavond rijden, maar die dag kwam ik net terug van vakantie.
Toch gegaan en het ging nog goed ook. Lachen
En als het donker is vind ik het ook geen probleem.. met indoorwedstrijden heb ik bijna alleen nog maar in het donker dr naar toe gereden eigenlijk!

Dat van dat op zaterdagavond rijden vond ik zelf ook niet leuk.. maar t was nou eenmaal niet anders..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:18

een ander had wellicht HEELL !!!!! graag willen rijden en kan nu niet omdat jij die plek vast hield en dan toch op het laatst afzegt ???? dan kan je nooit meer invallen, als je bang bent dat het te koud word gewoon van 1 april tot 1 september starten, maar ja dan zou het ook kunnen regenen ??????????

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:26

Ik vind het nogal aanstellerig ja, er valt niet eens neerslag en jij meld je af? Waar rij je thuis dan de hele winter, dan is het toch ook koud? Ik ga gewoon met weer en wind, tenzij het gevaarlijk is om met de vrachtwagen/trailer te rijden.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:31

Jeetje, gaan jullie eens even afkoelen. Paardrijden moet wel leuk blijven. Ik heb er ook een hekel aan 's avonds te starten, en als je er van uit gaat dat je op zondag moet starten en je word opeens naar de zaterdagavond gewieberd, snap ik best dat je er de P in hebt. Met die koude zou ik dan wellicht ook niet gaan. Het is een hobbymatige sport, je verdient je geld er niet mee.

En mensen die antwoorden met "er had iemand anders kunnen starten", er zijn genoeg concours, genoeg startplekken. Precies dat ene plekje willen lijkt me iets overdreven gereageerd.

Katia_harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:48

Je rijdt toch voor je plezier? Als jij vindt dat je geen zin hebt (of vindt dat het niet slim is) om 's avonds niet te starten, dan start je toch gewoon niet? Daar heeft niemand is op aan te merken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:52

Utixo schreef:
Jeetje, gaan jullie eens even afkoelen. Paardrijden moet wel leuk blijven. Ik heb er ook een hekel aan 's avonds te starten, en als je er van uit gaat dat je op zondag moet starten en je word opeens naar de zaterdagavond gewieberd, snap ik best dat je er de P in hebt. Met die koude zou ik dan wellicht ook niet gaan. Het is een hobbymatige sport, je verdient je geld er niet mee.

En mensen die antwoorden met "er had iemand anders kunnen starten", er zijn genoeg concours, genoeg startplekken. Precies dat ene plekje willen lijkt me iets overdreven gereageerd.

Utixo, je wil niet weten wat voor een werk er zit in een 'simpele' dressuurwedstrijd te organiseren. Die mensen doen dat ook allemaal omdat ze het leuk vinden en écht niet omdat ze er rijk van worden. Voor die mensen, die wel hele dagen in de kou lopen omdat die ruiters zo graag willen rijden, voor hen vind ik het verschrikkelijk dat er ruiters zijn die op de dag van de wedstrijd met zo een slappe smoes afmelden. Dan vind jij mijn reactie misschien te heftig, maar je zult waarschijnlijk anders praten als je regelmatig in de organisatie van een wedstrijd zit.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 18:59

Utixo schreef:

Euhm hier zijn alle wedstrijden waar je binnen wilt losrijden behoorlijk snel vol hoor.

En als ze weet dat ze zaterdagavond geen zin heeft, moet ze eerder afzeggen dat op de dag zelf! Ze zegt gewoon af vanwege de kou en niet vanwege de zaterdagavond, dat weet ze immers al langer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:22

Utixo schreef:

Dat gaat in de regio van TS niet op. Alles zit hier bommetjevol met grote reservelijsten.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:57

liever koud in de winter
dan nat in de zomer of nat met wind in de winter.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:08

ik vindt dit niet echt aanstellerij, maar daar zou ik niet mee moeten komen bij mijn ouders! dan hoef ik nooit meer op concour! Tong uitsteken

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:02

Gabrielle_ schreef:
Afmelden wegens gladheid zou ik ook doen.
Afmelden omdat je liever voor de kachel zit is aanstellerij.

Mee eens.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:18

Ik vind eigenlijk de reacties in dit topic aanstellerij.... Iedereen mag dit voor zichzelf weten. Paardrijden is een hobby geen verplichting en dat geldt dus ook bij wedstrijden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:25

Zodra jij je inschrijft voor een wedstrijd ga je wel een verplichting aan met de organisatie. Zij zorgen er voor dat alles geregeld is zodat jij kan rijden, zij mogen dan verwachten dat je komt.
Als je dan besluit op het laatste moment niet te komen, dat is echt vervelend. Vrijwilligers steken er enorm veel tijd in om alles op orde te krijgen, het zou eens andersom moeten zijn. Organisatie zegt wedstrijd af, omdat ze er geen zin in hebben/het te koud hebben ofzo? Moet je dan de ruiters eens horen!
Bekijk het ook eens van de andere kant. Iemand anders had op jouw plekje kunnen rijden ( en ja dat is wel een punt, over het algemeen heb ik 2x zoveel mensen op de reservelijst als er uberhaupt kunnen starten op ons concours ), en bovendien zijn gaten in het programma voor zowel vrijwilligers, jury's als overige deelnemers erg vervelend.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 13:57

Lovely1 schreef:
Ik vind eigenlijk de reacties in dit topic aanstellerij.... Iedereen mag dit voor zichzelf weten. Paardrijden is een hobby geen verplichting en dat geldt dus ook bij wedstrijden.

dat ben ik met je eens, alleen vind ik het niet kunnen om pas op het laatste moment af te melden.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:00

Ik rijd wedstrijden voor mijn plezier en als ik het niet zie zitten om welke reden dan ook, dan ga ik niet!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:12

Als je niet gaat vanwege de gladheid kan ik me dat voorstellen. Maar volgens mij viel het wel mee met de gladheid. Wij zijn ook een keer gewoon langsaamrijdend naar een wedstrijd gegaan toen het wat sneeuwde. In de 2e of 3e versnelling steeds. Maar als het echt niet verantwoord is gewoon niet gaan.

Vanwege de kou niet gaan is wel een beetje aanstellerij. Hier in NL vriest het haast nooit -10 dus dat valt wel wat mee. Bovendien neem ik aan dat de wedstrijd binnen is en als je aan het rijden bent dan wordt je vanzelf warm. Dat hoord er nu eenmaal bij in de winter.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:26

Ik rijd paard voor mijn plezier en mijn ontspanning en wanneer ik het te glad vind, te koud heb of simpelweg geen zin heb dan ga ik niet. (mijn paard staat in volpension dus wordt verder gewoon verzorgd).
Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen wedstrijden rijd en niemand dus ook last heeft of hinder ondervindt van mijn paardrij-keuze(s).
In dit topic gaat het om het afzeggen van een wedstrijd, mensen hebben weldegelijk op TS gerekend en persoonlijk zou ik dan niet afzeggen voor 'alleen maar kou' of 'niet zoveel zin meer hebben'... Ik vind dat je dan maar even door moet zetten (mits de veiligheid en gezondheid van zowel paard als ruiter niet in het geding komt) en een volgende keer 2 keer moet nadenken voordat je je inschrijft in dit jaargetijde.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:29

Utixo schreef:

Paardrijden doe je inderdaad voor je plezier. Maar als je niet tegen de kou kunt moet je je gewoon niet opgeven voor wedstrijden in de winter want dan weet je dat het koud kan zijn.

En nee, er is niemand die precies dat ene plekje wil hebben maar het is wel zonde als er een lege plek in het programma is omdat iemand op het laatste moment afzegd.

aalblas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:52

Ik vind het zonde van mijn geld om dan niet te gaan. Maar jammergenoeg is het weer niet altijd een maand van tevoren bekend. Anders had ik in jouw geval die wedstrijd ook liever niet gereden.

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:58

Gabrielle_ schreef:
Afmelden wegens gladheid zou ik ook doen.
Afmelden omdat je liever voor de kachel zit is aanstellerij.

helemaal mee eens! Knipoog
ik zou echt nooit een concours afbellen, als het nou te glad is oke dan kan ik het begrijpen.
ik kan bijvoorbeeld geen wedstrijden meer rijden omdat mijn moeder is ontslagen en het ging net zo goed met mij en mijn pony.
ik zou er alles voor doen om het weer te mogen want het is echt zo leuk en dan ga jij liever voor de kachel zitten door de kou, nou kom op zeg!
En het is inderdaad zonde van het geld om af te melden.

noortjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:09

Nou ik doe echt alles voor concoursen of wedstrijden of lessen
samengevat ik doe alles voor paarden.
ik snap je wel maar ik zou zelf wel gaan

Zena_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:34

Utixo schreef:

daar ben ik het helemaal mee eens je mag zelf weten of je het voor je plezier doet of voor geld nou ik zal wel weten wat ik, kies:

ALS JE MAAR PLEZIER HEBT!!! Haha!

Zena_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:38

Sjonniej schreef:
Organiseer zelf eens een wedstrijd, van het begin tot het bittere einde. Dan zul je de volgende keer wel 10x langer nadenken voordat je afmeld 'omdat je liever bij de kachel zit'. Sorry, ik vind het behoorlijk egoïstisch om om deze reden af te melden. De organisatie stopt iedere keer wel tientallen uren in een wedstrijd VOOR JOU en dan durf je op de dag zelf af te bellen omdat je het te koud vind. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.

Dat je op zaterdag moest starten zou in het vraagprogramma gestaan kunnen hebben. Als een wedstrijd voor 2 dagen is ingepland, moet je er rekening mee houden dat je op beide dagen ingepland kan worden. De organisatie plant de startlijst en als jij alleen op zondag kan, kan je even bellen om te overleggen. Vaak weet een organisatie al een paar weken van tevoren welke klasse ze op zaterdag zullen verrijden en anders kan je lief vragen of ze jou klasse op zondag willen doen. Kunnen ze je dit niet beloven, neem dan dat risico niet en schrijf op een andere wedstrijd in.
Mocht je op zaterdag moeten rijden, omdat ze teveel deelnemers hebben voor de zondag. Dan lijkt het me niet meer dan normaal om meteen te bellen zodra je weet dat je zaterdagavond moet starten. Dan hebben ze nog de mogelijkheid om iemand anders te laten starten en kunnen ze een kloppende startlijst maken.

daar ben ik het ook best wel mee eens meestal staat de startlijsten er een paar dagen van tevoren op en staan er best veeel op de reservelijst als je al gelijk afmeldt als het eropstaat kunnen ze iemand anders voor jou plek inschrijven!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 13:31

Het gaat mij eigenlijk nog niet eens om de mensen die op de reservelijst staan. Maar wel om de organisatie, juryleden en andere vrijwilligers. Als die een keer geen zin hebben om de kou in de gaan om te ringmeesteren, dan gaan ze ook gewoon. Het zou toch wat worden als deze mensen ook maar gewoon lekker bij de kachel blijven zitten omdat het koud is....