Waarom stang en trens al ze net Z zijn?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re: Waarom stang en trens al ze net Z zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:32

patos schreef:
Maar zet dan gewoon het hoedje op en doe de S&T er alleen in voor de foto, als het toch alleen maar voor de show is.

Dat kan ook, en dat doen er ook een hoop. Ik weet één ding wel. Als ik straks voor de eerste keer Z mag gaan starten gaat er een hoedje op en als mijn paard het accepteerd er ook een stang & trens in. Na de eerste wedstrijd kan het best zo zijn dat ik die stang nog even lekker terug in de kast hang. Ja

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:01

DL_ schreef:
Maar wat is er nu leuker als voor de eerste keer Z starten? Daar doe je het toch allemaal voor? En dan hoort die stang en trens én het hoedje er gewoon bij. Als je paard er goed op loopt, en hij kent zijn oefeningen ook zonder stang erbij, waarom dan niet? Al is het maar voor het gevoel die eerste keer.

Daarna gaat iedereen er anders mee om, maar waarschijnlijk is iedereen de eerste keer in de Z gestart met een stang en trens + hoedje.

De eerste keer had ik zo de zenuwen dat ik het gepruts met 2 teugels niet aandurfde en het S&T hoofdstel hing dus fijn in de kast. Hoedje was nog niet aangschaft, mijn debuut was dus heel saai met trens en cap Lachen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:03

DL_ schreef:
patos schreef:
Maar zet dan gewoon het hoedje op en doe de S&T er alleen in voor de foto, als het toch alleen maar voor de show is.

Dat kan ook, en dat doen er ook een hoop. Ik weet één ding wel. Als ik straks voor de eerste keer Z mag gaan starten gaat er een hoedje op en als mijn paard het accepteerd er ook een stang & trens in. Na de eerste wedstrijd kan het best zo zijn dat ik die stang nog even lekker terug in de kast hang. Ja

Het dikgedrukte stukje uit je post vind ik heel belangrijk, en ik ben ben bang dat heel veel andere ruiters daar iets te makkelijk overheen stappen.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:15

Ja, daarin kan ik niet anders zeggen als dat ik het volledig met je eens bent. Paard moet boven eigen ego blijven. Ja

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:22

DL_ schreef:
Ja, daarin kan ik niet anders zeggen als dat ik het volledig met je eens bent. Paard moet boven eigen ego blijven. Ja

En zo formuleer jij dus precies wat ik al die tijd bedoelde te zeggen Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:32

Ha, dan zijn we het wel eens Knipoog

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:40

DL_ schreef:
patos schreef:

Waarom dan alleen de eerste keer? Om te laten zien dat je al met S + T mag rijden en een hoedje op mag?
Wat als je heel erg verzet krijgt (meer stress op wedstrijd bijv.) en je van je paard valt met je hoedje op?
Dan weet je zeker dat je heel erg veel commentaar over je heen krijgt. Bovendien heb je je dan nog pijn gerdaan ook.
Misschien verstandiger om thuis te trainen of toch maar te wachten met op S + T te rijden en niet zoals je schrijft dan na de eerste wedstrijd maar weer in de kast hangen???? Dus als je paard het dus niet accepteert dan maar even niet???? Wat kan er dan op die wedstrijd al allemaal verkeerd zijn gegaan? Je weet dan dus dat het niet lukt, maar wat heeft die eerste keer even met stang en trens rijden op een wedstrijd je dan werkelijk opgeleverd? Helemaal niks, dan heb je wel al heeel veel verpest waarschijnlijk. Duurt het nog langer voordat je weer een wedstrijd kunt rijden met de stang en trens erin. Het is geen status symbool een stang erbij hoor. Het is een scherp extra bit, wat als het verkeerd gebruikt wordt voor nog meer problemen kan zorgen. Dan kun je beter voorlopig op een trensje trainen.

DL_ schreef:
Ik snap de argumenten hier gegeven ook wel, en ergens ben ik dat ook wel van mening, maar eerlijk is eerlijk: dat is waar we het voor doen. Dat is het simbool van 'de Z ruiter' waar stiekem nog een hoop mensen tegen op kijken.

Let's Face it: Het hoort erbij en het is gewoon leuk, zeker als het de eerste keer is. Daarna gaat iedereen er anders mee om, maar waarschijnlijk is iedereen de eerste keer in de Z gestart met een stang en trens + hoedje

Er zijn echt wel anderen die vaker met stang en trens gereden hebben, die beslist ook niet de eerste keer met een paard in de Z meteen een stang erbij hebben gehangen. Die zorgen ervoor dat een paard geleidelijk naar een niveau toe wordt getraind en dus ook geleidelijk aan met stang en trans getraind worden. Het hoort er voor iemand die ooit in zijn/haar leven in de Z komt er misschien bij, maar dat is voor diegene die vaker met S + T gereden hebben absoluut niet het geval. Vaak wordt er thuis getraind op een trensje en zo af en toe misschien eens een stang erbij.
Op wedstrijd moet je zorgen dat je goed voorbereid bent en niet omdat je dan toevallig Z mag gaan starten maar meteen omdat het zo stoer staat een S + T erin.

Het is veel knapper als je op alleen een trans een goede Z proef neer kunt zetten. men denkt die stang nodig te hebben in de Z, nou dat is dus niet waar. Iedereen die op hoger niveau rijd weet dat pas als je ergens in de Prix rijd de stang en trans pas verplicht zijn. Dat is dus ook niet zomaar dat ze dat pas op dat niveau verplicht stellen wel?

Denk er goed over na en probeer je paard zo door te trainen dat je ook op trens alleen je paard in een Z proef kunt rondrijden. Je hebt in je onderschrift staan M2, hoeveel wp heb je dan al in de M2, dat het issue stang en trans nu al meespeelt. ben je al volop aan het trainen voor de Z en heb je thuis al wel vaker de S + T erin gehangen?
Laatst bijgewerkt door pieternel op 31-10-08 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:47

Ik vind het echt onzin dat het 'knapper' is om op een trens een proef te rijden
Bovendien staat er bij DL's bericht toch heel duidelijk 'ALS HET PAARD HET ACCEPTEERT'. Dat betekent dus dat ze thuis eerst zal kijken of het zinvol is en als dat niet zo is, ze hem alsnog zal weghangen.
Misschien iets beter lezen de volgende keer?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:52

Ik snap de hele discussie niet, er zijn toch ook genoeg mensen die op trens rijden?
Jaloezie?

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:08

sjaantje schreef:
Bovendien staat er bij DL's bericht toch heel duidelijk 'ALS HET PAARD HET ACCEPTEERT'. Dat betekent dus dat ze thuis eerst zal kijken of het zinvol is en als dat niet zo is, ze hem alsnog zal weghangen.

Nou dat is ook gedaan DL_ schrijft toch echt :

DL_ schreef:
Na de eerste wedstrijd kan het best zo zijn dat ik die stang nog even lekker terug in de kast hang.

Dus wil ze er dus echt wel een wedstrijd mee rijden en dan kan het thuis op vertrouwd terrein wel goed gaan, maar wat als het op wedstrijd dan mis gaat?

Het heeft niets met jaloezie te maken, meer met gezond verstand. Iedereen moet overigens voor zichzelf weten of hij/zij dan wel of niet met de S + T gaat rijden, maar mensen met verstand van zaken mogen anderen toch wel hun mening vertellen en deze "wanna be Z ruiters" wijzen op wat zij aan ervaringen hebben opgedaan?

Een jury kan het ook vaak echt wel waarderen als een combinatie in de Z zijn/haar proef correct en mooi ontspannen op een trensje rijd en vinden het helemaal geen "prestatie" als een combinatie duidelijk niet met S + T overweg kunnend zijn/haar proef rijd (alleen maar omdat het stoer is om met S + T te rijden?) Vaak zie je dan veel problemen en dat komt er dan pas in een stressvolle situatie als het voor de eerste keer rijden van een proef op wedstrijd (Z) uit.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:16

DL_ schreef:

Knipoog Dat lijkt me eerst aan de orde. En nee, je kunt niet weten hoe een paard reageert met S&T op concours, als je het nooit geprobeerd hebt. Dus dan moet je het maar gewoon níet doen? (overigens ken ik geen paarden die door de S&T op concours ineens heel debiel deden en thuis wel gewoon fijn waren)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:21

Niet jaloers, geen voorstander, geen tegenstander, wel even mijn belevenis:

Mijn eerste Z1 proef met een paard reed ik op trens, mijn eerste Z2 proef ook, met het 2e paard ook. Ik kreeg eens de vraag van een jurylid of dat mijn paarden de stang niet accepteerden. Ik wist het op dat moment niet: Ze hadden em nog nooit ingehad. Clown
In die tijd was het nog verplicht om met stang en trens te rijden in het ZZL. Op een gegeven moment (ik reed toen al heel wat wedstrijden in het Z2) ben ik gaan oefenen met een stang en trens hoofdstel.
Waarom niet eerder? Omdat ze het op trens ook goed deden. En nu rij ik sinds kort weer een paard in het Z1, en ook op trens. Waarom? Hij doet het op trens gewoon goed, sterker nog, hij heeft niet eens een stang en trens hoofdstel...

Ieder zijn goed recht om een stang erin te hangen.
De een vindt het een streven om in het Z1 te komen en meteen de stang er in te hangen, hoedje op en al, want "het staat zo mooi", "nu ben ik écht Z", enz. De ander heeft weer een ander streven, namelijk eerst maar eens die Z proef zo goed mogelijk afleggen.

Zolang het paard niet wordt overgeslagen (en dan bedoel ik écht niet alleen: hij accepteert de stang, maar de ruiter die er mee kan omgaan en sturen) moet ieder doen wat hij wil.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:31

FrankavdT schreef:
Niet jaloers, geen voorstander, geen tegenstander, wel even mijn belevenis:

Mijn eerste Z1 proef met een paard reed ik op trens, mijn eerste Z2 proef ook, met het 2e paard ook. Ik kreeg eens de vraag van een jurylid of dat mijn paarden de stang niet accepteerden. Ik wist het op dat moment niet: Ze hadden em nog nooit ingehad. Clown
In die tijd was het nog verplicht om met stang en trens te rijden in het ZZL. Op een gegeven moment (ik reed toen al heel wat wedstrijden in het Z2) ben ik gaan oefenen met een stang en trens hoofdstel.
Waarom niet eerder? Omdat ze het op trens ook goed deden. En nu rij ik sinds kort weer een paard in het Z1, en ook op trens. Waarom? Hij doet het op trens gewoon goed, sterker nog, hij heeft niet eens een stang en trens hoofdstel...

Ieder zijn goed recht om een stang erin te hangen.
De een vindt het een streven om in het Z1 te komen en meteen de stang er in te hangen, hoedje op en al, want "het staat zo mooi", "nu ben ik écht Z", enz. De ander heeft weer een ander streven, namelijk eerst maar eens die Z proef zo goed mogelijk afleggen.

Zolang het paard niet wordt overgeslagen (en dan bedoel ik écht niet alleen: hij accepteert de stang, maar de ruiter die er mee kan omgaan en sturen) moet ieder doen wat hij wil.

Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Haha!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:44

sjaantje schreef:
DL_ schreef:

Knipoog Dat lijkt me eerst aan de orde. En nee, je kunt niet weten hoe een paard reageert met S&T op concours, als je het nooit geprobeerd hebt. Dus dan moet je het maar gewoon níet doen? (overigens ken ik geen paarden die door de S&T op concours ineens heel debiel deden en thuis wel gewoon fijn waren)

Het is heel fijn voor jou dat je geen paarden kent die door de S + T op concours heel debiel deden. Natuurlijk mag je dat op een wedstrijd wel uitproberen als je dat al zou willen. Het is net wat FrankavdT zegt : "Ieder zijn goed recht om een stang erin te hangen." Daar ben ik het ook mee eens, maar het kan anders zoals je in het verhaal van FrankavdT en van Patos kunt lezen en zeker als je vaker paarden in de Z hebt gereden weet je dat een S + T niet altijd meerwaarde heeft en soms zelfs voor problemen kan zorgen omdat er ondoordacht mee wordt omgegaan. Diegene die dan ervaringen hebben opgedaan met meerdere paarden in de Z of hoger, willen die ervaringen dan misschien wel delen met anderen. Niet om anderen die Z gaan starten van iets af te houden of zo, maar meer om ook het beeld van de andere kant eens te belichten. Het is ook geen wet van wel of niet en het is ook niet zo dat iemand zegt dat er iets fout gedaan wordt. Er worden alleen maar ervaringen uitgewisseld. Als je meteen denkt dat als anderen hun mening geven ze dan ook meteen iemand veroordelen, dan heb je het mis.
Laatst bijgewerkt door pieternel op 31-10-08 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:48

O en jij zegt dat ik dat niet heb? Grappig Haha! En wie zegt dat ik denk dat jij mensen veroordeelt? Je legt me wel een boel woorden in de mond nu, zeg.
Waarom is het fijn dat ik die paarden niet ken?
Het verhaal van FrankavdT is helder en 'normaal'. Dat van jou vind ik nogal veroordelend tegenover DL_.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:13

Maar eens moet toch de eerste keer zijn?

Ben niet van plan om direct de stang en trens erin te doen als ik Z ben, is ook nog ver weg. Maar wie weet wil ik het wel ooit proberen, wanneer mag dit dan wel in jouw ogen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:53

pieternel schreef:
sjaantje schreef:

Nou dat is ook gedaan DL_ schrijft toch echt :

DL_ schreef:
Na de eerste wedstrijd kan het best zo zijn dat ik die stang nog even lekker terug in de kast hang.

Dus wil ze er dus echt wel een wedstrijd mee rijden en dan kan het thuis op vertrouwd terrein wel goed gaan, maar wat als het op wedstrijd dan mis gaat?

Het heeft niets met jaloezie te maken, meer met gezond verstand. Iedereen moet overigens voor zichzelf weten of hij/zij dan wel of niet met de S + T gaat rijden, maar mensen met verstand van zaken mogen anderen toch wel hun mening vertellen en deze "wanna be Z ruiters" wijzen op wat zij aan ervaringen hebben opgedaan?

Een jury kan het ook vaak echt wel waarderen als een combinatie in de Z zijn/haar proef correct en mooi ontspannen op een trensje rijd en vinden het helemaal geen "prestatie" als een combinatie duidelijk niet met S + T overweg kunnend zijn/haar proef rijd (alleen maar omdat het stoer is om met S + T te rijden?) Vaak zie je dan veel problemen en dat komt er dan pas in een stressvolle situatie als het voor de eerste keer rijden van een proef op wedstrijd (Z) uit.

Volgens mij kan de jury het waarderen als je een mooie, fijn gereden Z proef neerzet, en of dat nou op trens of op S&T is, mag niet uitmaken. Vind het ook onzin om het ene meer te waarderen dan het andere, slaat nergens op. je komt daar om een proef neer te zetten, en mag daarvan gebruik maken van alle toegestane middelen. Dan moet daar ook verder niet naar gekeken worden.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:56

Grappig dat er zoveel commotie en discussie rondom mijn posts is.
Pieternel als je goed had gelezen had je gezien wat ik bedoel.
Pieternel schreef:
Dus als je paard het dus niet accepteert dan maar even niet????

DL schreef:
en als mijn paard het accepteerd er ook een stang & trens in.

Duidelijk genoeg meen ik. Volgens mij heeft dat niet echt veel uitleg meer nodig.

Pieternel schreef:
Je weet dan dus dat het niet lukt, maar wat heeft die eerste keer even met stang en trens rijden op een wedstrijd je dan werkelijk opgeleverd? Helemaal niks, dan heb je wel al heeel veel verpest waarschijnlijk.

Ik ben nuchter genoeg om te beseffen dat er veel mis kan gaan. Ik ben ook nuchter en eerlijk genoeg om eerst thuis te kijken hoe mijn paard dit alles oppikt. Als ik daarover mijn twijfels heeft, gebeurt het simpelweg niet. Bovendien is het niet zo dramatisch als jij nu schetst dat je een paard zou hebben wat over de rooie gaat van een stang erbij en dat ik een snoekduik neem omdat ik dit keer geen cap op heb. Zo zwart-wit ligt het niet.

Pieternel schreef:
Het is een scherp extra bit, wat als het verkeerd gebruikt wordt voor nog meer problemen kan zorgen.

Joh. Dat wist ik nog niet. Een bit is zo scherp als je het zelf maakt, dat voorop gesteld.

pieternel schreef:
Die zorgen ervoor dat een paard geleidelijk naar een niveau toe wordt getraind en dus ook geleidelijk aan met stang en trans getraind worden.

Oh, en alleen omdat ik als de mogelijkheid er is graag de eerste keer met S&T wil starten doe ik dat niet? Dat kan jij alleen uit mijn kleine posts halen? Knap van je Ja
Je kan toch wel een paard geleidelijk aan klaar maken voor een bepaalde klasse én geleidelijk aan laten wennen aan het bit + de eeste wedstrijd in het Z met s&t starten. Naar mijn weten is er namelijk geen limiet gesteld binnen hoeveel dagen/weken je na het behalen van de winstpunten voor het Z, je dan ook daadwerkelijk Z moet gaan starten? Wie zegt dat daar dan niet de tijd voor genomen wordt? Het zou je niet misstaan als je beter zou lezen wat er daadwerkelijk staat in plaats van zelf al dingen aan neemt.

pieternel schreef:
Vaak wordt er thuis getraind op een trensje en zo af en toe misschien eens een stang erbij.
Wie zegt/waar staat dat ik (en velen met mij) dit zo niet aan zouden pakken?

Pieternel schreef:
Op wedstrijd moet je zorgen dat je goed voorbereid bent en niet omdat je dan toevallig Z mag gaan starten maar meteen omdat het zo stoer staat een S + T erin.

En waarom moet het volgens jouw of/of zijn en kan het niet allebij? Volgens mij kan je best je paard en jezelf goed voorbereiden en tóch met S&T starten. Ik snap daar het punt niet zo? Leg mij dat eens uit.

Pieternel schreef:
Je hebt in je onderschrift staan M2, hoeveel wp heb je dan al in de M2, dat het issue stang en trans nu al meespeelt. ben je al volop aan het trainen voor de Z en heb je thuis al wel vaker de S + T erin gehangen?

Ook hier neem je aan dat het 'issue' al meespeelt. Ja, ik heb een stang en trens in de kast hangen, ja ik heb er één keer mee gereden om te kijken of de bitten + het hoofdstel passen. Verder hangt hij rustig in de kast, en daar blijft hij ook voorlopig.
Maar voor je informatie: het 'issue' speelt voor mij verder dan dat nog helemáál niet mee. sterker nog, ik zit op dit moment in een wesdstrijdstop die al vanaf eind juni duurt. En waarom? Om mijn paard rustig op alles voor te bereiden en om haar geleidelijk aan klaar te maken. Waar we mee bezig zijn geweest de afgelopen maanden: Rust, ontspanning en basiswerk. Wat we hierna gaan doen: Rustig verder starten in het M2 en rustig voorbereiden op het Z, en pas als alle knoppen er op zitten en alle oefeningen goed bevestigd zijn gaan we een keer verder starten Ja

Niet slecht he, voor iemand die persé onvoorbereid de stang erbij wil hangen omdat het zo stoer staat. (oh, en die er straks met hoedje natuurlijk vanaf valt. )

DL schreef:

Pieternel schreef:

Zeg, vind je het heel erg als ik zelf zeg wat ik wel en niet doe? Als je verder had gelezen dan je neus lang is had je ook gezien dat ik daarvoor duidelijk zeg dat ik die eerste wedstrijd met S&T start MITS mijn paard het accepteerd. Je moet geen woorden gaan verdraaiien om je gelijk te krijgen. Bovendien kan ik zelf héél goed zeggen wat ik wel en niet doe, dat hoef jij niet voor mij te doen.

Pieternel schreef:
maar mensen met verstand van zaken mogen anderen toch wel hun mening vertellen en deze "wanna be Z ruiters" wijzen op wat zij aan ervaringen hebben opgedaan?

Mensen met verstand van zaken vragen meestal eerst verder voordat ze een ander veroordelen en gaan oordelen.

Pieternel schreef:

Wederom vraag ik me af waarom het of/of moet zijn, en waarom je niet de eerste keer een ontspannen proef neer kan zetten met s&t en er wel mee om kunt gaan? Nogmaals, bij mijn weten zit er geen tijdslimiet aan vast binnen hoeveel tijd ik dan Z moet gaan starten?
Misschien weet jij meer dan ik, en in dat geval zou ik het leuk vinden als je die wijsheid met mij zou willen delen.

Ook ik kan niet anders als het 100% eens zijn met Franka, we kennen elkaar vrij goed, en ik denk dat ze ongeveer wel weet wat ik bedoel.

Daarnaast kan je best zeggen dat je niet oordeeld, maar enkel je mening geeft. Maar vind je het heel vreemd als dit nu niet bepaald zo overkomt? Franka verstaat de kunst neutraal haar mening te geven, zonder hiermee andere mensen aan te vallen/te veroordelen. Jij verstaat die kunst duidelijk niet pieternel, dus roep nu niet dat je niet oordeelt/veroordeeld.

Sjaantje:Thanks voor je bijval. Knipoog

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:10

sjaantje schreef:
O en jij zegt dat ik dat niet heb? Grappig Haha! En wie zegt dat ik denk dat jij mensen veroordeelt? Je legt me wel een boel woorden in de mond nu, zeg.
Waarom is het fijn dat ik die paarden niet ken?
Het verhaal van FrankavdT is helder en 'normaal'. Dat van jou vind ik nogal veroordelend tegenover DL_.

Nou sorry hoor sjaantje!!! Bloos
Je bedoelt waarschijnlijk met : "O en jij zegt dat ik dat niet heb?
Dan bedoel je daar zeker jou ervaring mee? Dat geloof ik meteen hoor. Ik zeg nergens dat ik niet geloof dat jij ervaring hebt, je zult best wel heel veel ervarong hebben. Als je zegt : "Waarom is het fijn dat ik die paarden niet ken? Bedoel ik dat het maar goed is dat er gelukkig zo weinig mis gaat en dat ik blij ben voor je dat je geen paarden kent die dus wel heel erg door het lint gingen plotseling op een S + T. Hier voel je je weer persoonlijk aangesproken, terwijl ik dat alleen maar goed bedoelde.
Je moet je niet zo snel aangevallen voelen, want dat is helemaal nergens voor nodig omdat dat ook helemaal niet gebeurt.

Ik probeer ook aleen maar een helder beeld te scheppen en ik veroordeel helemaal niemand. Ik zeg : "Als je meteen denkt dat als anderen hun mening geven ze dan ook meteen iemand veroordelen, dan heb je het mis". m.a.w. Ik generaliseer en veroordeel jou en zeker ook DL_ niet, totaal niet zelfs Bloos Het delen van ervaringen en het attenderen op bepaalde zaken heeft helemaal niks met veroordelen te maken, dat is alleen goed bedoeld advies, maar het moge duidelijk zijn dat jij daar dus niet op zit te wachten. Prima dat is je goed recht. Net zo goed als het mijn goed recht is om te reageren en te verwachten dat op een normale reaktie van mijn kant ook normaal terug gereageerd kan worden.
Ik denk dat je jezelf een beetje aangevallen voelt en waarom dat is me een raadsel?? Zullen we het on topic houden en niet een welles nietes discussie gaan voeren. Iedereen mag toch zijn mening geven, als jij je dan meteen aangesproken voelt, is dat heel spijtig, Ik zeg nogmaals dat ik niks en niemand veroordeel en hoop dat je verder een beetje minder heftig reageert. En om met al die woorden in de mond leggen te eindigen, beter woorden in de mond leggen bij iemand dan onnadenkend al dat ijzer bij een paard. Bloos Bloos Ik zeg niet dat jij dat doet, voordat je weer wilt gaan reageren, maar in het algemeen. Dat vindt jij toch ook of niet? Als een paard er vreselijk last van heeft is het toch ook niet goed om dat te doen?

Je hoeft helemaal niet zo te reageren, het kan toch ook wat minder of niet dan?
Laatst bijgewerkt door pieternel op 31-10-08 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:13

Ik vind het erg naief van je om te zeggen dat je niet veroordeeld.
Want na 1 zinnetje tekst van mij meen jij wel al te weten wat ik wel en niet ga doen met mijn paard.
Verder smijt je met woorden als 'deze wanna-b z ruiters' en 'mensen met meer ervaring' en meer van dat soort nonsens.

Excusez moi, maar je drukt je dan wel érrug ongelukkig uit.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:22

DL_ schreef:
patos schreef:

Citaat:
Zeg, vind je het heel erg als ik zelf zeg wat ik wel en niet doe? Als je verder had gelezen dan je neus lang is had je ook gezien dat ik daarvoor duidelijk zeg dat ik die eerste wedstrijd met S&T start MITS mijn paard het accepteerd. Je moet geen woorden gaan verdraaiien om je gelijk te krijgen. Bovendien kan ik zelf héél goed zeggen wat ik wel en niet doe, dat hoef jij niet voor mij te doen.

Ook voor jou geld DL_ sorry maar ik heb er absoluut niks negatiefs mee bedoeld ook al is het zo overgekomen. Als je het hebt over woorden verdraaien ik heb je even gequot hierboven, maar het woord MITS zie ik nergens staan Bloos

Ik wens je verder heel veel succes en ga ervan uit dat je heel ver zult komen in de klasse Z. (dat is als compliment bedoeld hoor !! voordat er weer gereageerd gaat worden) en ik zal hierover verder niet meer in discussie gaan.
Sjaantje jij ook heel veel succes.
Laatst bijgewerkt door pieternel op 31-10-08 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:23

Ikzelf heb een merrie die vrij moeilijk is met rijden op een trens. Ik heb er van zodra S&T toegelaten werd in mijn proeven (België , duitse proeven) mee geoefend en eens op wedstrijd gestart en sinds toen is het allemaal in een stroomversnelling gekomen. We vlogen samen de klasses door, steevast met S&T en de punten logen er niet om. Ik start nu sinds kort een proef waarop S&T verplicht is en ik ben blij dat die van mij er zo goed op loopt want ik zie heel wat combinaties die het heel moeilijk hebben met S&T en die het nu het verplicht is toch moeten inhangen ondanks dat ze er problemen mee hebben.

Ze loopt er nu eenmaal fijner op en dat is waar ik naar streef...

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:25

volgens mij geeft het zinnetje "en als mijn paard het accepteerd" toch echt een voorwaarde aan. of daar het woordje 'mits' daar nu wel of niet voor staat.

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:31

WildThing schreef:
Ikzelf heb een merrie die vrij moeilijk is met rijden op een trens. Ik heb er van zodra S&T toegelaten werd in mijn proeven (België , duitse proeven) mee geoefend en eens op wedstrijd gestart en sinds toen is het allemaal in een stroomversnelling gekomen. We vlogen samen de klasses door, steevast met S&T en de punten logen er niet om. Ik start nu sinds kort een proef waarop S&T verplicht is en ik ben blij dat die van mij er zo goed op loopt want ik zie heel wat combinaties die het heel moeilijk hebben met S&T en die het nu het verplicht is toch moeten inhangen ondanks dat ze er problemen mee hebben.

Ze loopt er nu eenmaal fijner op en dat is waar ik naar streef...

Toch nog even een reaktie :

Kijk wat hierboven staat bedoel ik dus. Het is toch ook geweldig als een paard er prima op loopt, maar zoals WildThing ook duidelijk aangeeft :
want ik zie heel wat combinaties die het heel moeilijk hebben met S&T en die het nu het verplicht is toch moeten inhangen ondanks dat ze er problemen mee hebben.
Dat bedoel ik dus. Je ziet inderdaad heel veel combinaties die dus al een hele tijd met S + T aan het rijden zijn en er veel problemen mee hebben. Dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben, maar het is wel zo, dat het echt wel vaak problemen geeft het rijden met S + T en misschien niet meteen, maar wel vaak later. Dat mag dan toch wel vertelt worden zodat je daar op voorbereid kunt zijn?

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:31

DL_ schreef:
volgens mij geeft het zinnetje "en als mijn paard het accepteerd" toch echt een voorwaarde aan. of daar het woordje 'mits' daar nu wel of niet voor staat.

Klopt helemaal, maar ik heb geen woorden verdraaid dus.