[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LdJ

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:01

Wat leuk dat er nog steeds zoveel actief zijn! Ga je dan met de zwarte weer starten Sjolvir?
Ik hoop in juli weer eens te starten. Thuiswedstrijd en een mooi doel om naar toe te werken sinds we weer kunnen trainen met een passend, niet schuivend zadel! :)

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:27

Ik wilde 9 juli starten, maar mevrouw heeft een schiefeltje gekregen. Staat nu al 5 weken dik te worden in de wei. Nog 1 te gaan en dan mogen we het rijden oppakken. Maar voor 9 juli zijn we helaas nog niet klaar...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 19:54

Myrth, balen... dan is 9 juli inderdaad te snel.

Belker, ideaal soms he!? Die onderlinge proefjes, kan je lekker oefenen zonder startkaart etc. vind dat zo handig!

LdJ, leuk als je weer kan gaan beginnnen.
Zwarte inderdaad, 1 proefje... Rij hem overigens maar 2 x per week en hij wordt 1 x gereden, meer zit er van mijn kant helaas niet in. Maar hij doet het best fijn, dus toch maar startkaart, had liever gaan Mennen en dan districts rijden etc. , maar dat is te veel poespas, meteen stoffer en blik nodig.
Weet jij trouwens wanneer districts is? (want blijft natuurlijk kriebelen uche..)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 20:50

Iedereen nog lekker aan de boemel dus.
Ik doe in de zomer altijd wat minder qua wedstrijden.
Vind het altijd zo jammer als ik op pad moet en het is mooi weer.
Mijn Welsh Yellow doet het goed.Ik kan er zo opstappen zonder te longeren en rij hem 2x per week.
Had 2 weken geleden een fotoshoot, zat er voor de 6de x op en zo onder de man naar de shoot.
Daar ook reuze braaf geweest.Het is een snoepje!

Afbeelding
Afbeelding

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:20

Wat een gave pony ambre!!

Wij zijn 2 weken geleden weer gestart in het L1. Eerste proef ging heel fijn 188 punten en 2e proef was meneer moe... Ging nog goed maar was gewoon minder. De jury kwam nog naar me toe dat ze het jammer vond dat mijn 2e proef minder was en dat ze van mijn 1e proef zo genoten had. Heb ik 2x 188 punten.... Nu van het weekend weer wedstrijd! En binnenkort weer eens een springwedstrijdje inplannen...

Wie van jullie heeft er nog wedstrijd aankomend weekend?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:32

Ambre, knappe gele hoor!

Anoniempje grappig dat jury dat nog speciaal komt zeggen en punten wel hetzelfde zijn, maar kan zijn dat het net afronding was bij onderdelen en proef 1 net overall iets fijner was.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:06

Leuk dat jullie ook nog door hobbelen :) ;)

ook tussen alle drukte door probeer ik de pony schoon te houden en zo nu en dan op wedstrijd te gaan. We hebben de smaak weer te pakken, M1 plus 7 alweer! met in mijn laatste wedstrijd 195,5 punt! dat was wel even een fijne opsteker.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:26

cecil schreef:
Eindelijk een leuk topic, van knappe ponys tussen het grote paardengeweld waarin actief gekletst wordt! :D

Zal ik mee mogen kletsen? :o
Ik ben sinds kort in het bezit van de knappe Duitse rijpony puppy
(een net 4 jarige ruin) "Magnum" Caramel du Bois, gefokt door stoeterij du Bois <3
( FS Champion de luxe x Dornik B)
Zie onderaan de foto's :D *D <3

@Punz, wauw wat super!
Wat moeten jullie trots zijn! *\o/*

@Ambre, wat een leukerd, heerlijk genietend in het zonnetje :)

@Ingvild, wat een leukerd!
Lief koppie zit erop :)

[ [url=m/czRCWG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kYr6uN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XBdV44.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wsjRVo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nD7BnU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IG374y.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nDF0Th.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/6GGGWm.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4tRGhT.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w2xPrG.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/5eqso8.jpg]Afbeelding[/url] ]

na lang niets meer van me te hebben laten horen wilde ik toch weer eens even reageren!

Wat een knapperd, ik heb ook een du bois pony ! tja we hebben haar zelf gefokt!

verder is het bij mij rustig, nog steeds L1 +4, zit zelf met mijn arm waardoor ik niet kan trainen. en mn paard is aan het herstellen van een dubbele zware bronchitis, dus we zijn heerlijk zoet met rustig aan alles weer op te bouwen voor ons beide.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:02

Mag ik hier even binnenvallen met een vraag?

Ik wil mijn andalusier (met nrps paspoort) starten. Nu is ze rond de 1.54 hoog en dus echt een pony. Zelf ben ik al heel wat jaartjes boven de 18. Maar de vereniging kan haar niet inschrijven zonder meting bij de knhs. Ik dacht dat dit niet hoefde omdat ik haar toch zelf ging starten.
Iemand die hier ervaring mee heeft, weg eromheen weet?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:29

Je kunt toch zelf een startpas aanvragen?
Je kunt gewoon kiezen voor een paardenstartpas.
Hoogte vul je in maar doet er niet toe.
Ik heb er nooit een probleem mee gehad.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:30

Als je bij de paarden gaat starten kun je gewoon zelf de stokmaat opgeven. Heb je geen meting voor nodig

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:34

Okee, maar de vereniging zegt dat omdat het een nieuwe inschrijving is (voor het paard) dat dit problemen geeft. Maar wil eigenlijk morgen eens proberen het zelf te doen. Dus dan kom ik niet in de problemen als ik gewoon 1.54 invul. Ga ik dat proberen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:08

Nee want voor een paard is dit van belang (en voor een paard van 1.80 heb je toch ook geen meetbriefje nodig?). Mocht later alsnog tussen de ponies gestart worden dan moet je wel meetbewijs hebben.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:25

Hier heb ik geen ervaring mee, ben met mijn pony begonnen toen ik 17 was. heb haar toen wel gemeten omdat ze een twijfel geval was. met een paard mag je namelijk niet bij de pony's beginnen had ik begrepen.. ( maar weet niet zeker :P ) maar met een pony mag je wel bij de paarden, en als je de stokmaat al weet kan je die toch door geven ?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:01

Veulen84 schreef:
Okee, maar de vereniging zegt dat omdat het een nieuwe inschrijving is (voor het paard) dat dit problemen geeft. Maar wil eigenlijk morgen eens proberen het zelf te doen. Dus dan kom ik niet in de problemen als ik gewoon 1.54 invul. Ga ik dat proberen.

Ze zijn gek bij je vereniging :+ :D , zelf je paard aanmelden zelf stokmaat invullen die van mij staat er foutief in met iets van paarden maat, omdat je toendertijd niet eens zelf dat kon aangeven.
(Is overigens ondertussen officieel gemeten, maar gezien mijn volwassen zijn en hij ook paard voor het Mennen, ga ik daar geen energie in steken)

Sjol was D-pony stond ook met verkeerde maat erin, heb ik toen ik ooit ging Mennen wel laten corrigeren, aangezien ze bij het Mennen als pony moest starten (is dan stokmaat afh. niet leeftijd menner afh.).

Dus gewoon lekker zelf aanmelden.

Ik ben gek ook dat ik van het weekeind ga starten, wordt kansloze bezigheid, zucht...

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:57

Veulen84 schreef:
Mag ik hier even binnenvallen met een vraag?

Ik wil mijn andalusier (met nrps paspoort) starten. Nu is ze rond de 1.54 hoog en dus echt een pony. Zelf ben ik al heel wat jaartjes boven de 18. Maar de vereniging kan haar niet inschrijven zonder meting bij de knhs. Ik dacht dat dit niet hoefde omdat ik haar toch zelf ging starten.
Iemand die hier ervaring mee heeft, weg eromheen weet?

Heb vabdaag de knhs geappt. Als je met een pony tussen de paarden start hoeft ze niet gemeten te worden.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:36

Precies.
Heb voor mijn pony gewoon een paardenstartpas aangevraagd, heb nooit iets hoeven meten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:35

Vanavond heb ik het zelf gedaan. Ennne... het is in één keer gelukt. Zonder problemen zelfs. Ging super. Dus hopelijk kan ik over 1,5 week gewoon lekker starten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:16

Hilarisch!! Ik en wedstrijden, why bother.. nou ja..
Verslag van de vandaag weer hernieuwde startkaart van Toobsie.

Snert, het giet... denk ik midden in de nacht, dat wordt morgen ochtend verzopen paard.. en met beetje pech onder de modder zittend paard.
Maar... om 7 uur bleek ik wel in het bezit te zijn van een verzopen kat, maar wel een schone verzopen kat, weiland kan water nog goed aan, aangezien het lang droog is geweest.

Dus verzopen kat op stal geparkeerd met emmertje eten en trailer gaan aankoppelen in de hoop dat ie wat zou drogen, want nat paard.. tja.. daar kan je niets mee... Nou dat werd niets, want drogen deed ie ook niet echt dus soort van erover heen gefladderd en hem uiteraard wel keurig gevlochten en staart was ook kansloos want nat, toch min of meer uitgeplozen.

Ga je even naar het toilet, kom je terug... grrrrrrrrrrrrrrrrrr heeft ie zijn staart tot wc borstel gemaakt en helemaal in de klit geschuurd tegen de voerruif, dus weer uitgevlooid... dat was het einde van mijn net aangetrokken witte rijbroek en bedankt!

Inrijden ging wel oke, niet briljant, maar nou ja, kon er mee door. Er was een ringmeester, maar die bleek bij de wedstrijd ringen te staan en niet mensen te halen, dus kwam ik (ook al ging ik ruim voor mijn starttijd naar buiten) te laat en moest direct starten, arghhhh, ik had nog buiten even rond willen rijden.

sb was nou ja, marginaal, uitgestrekte kan ie beter (maar had al geen impuls dus dan gaat dat ook niet lukken) travers was om te janken, stap viel ie nog net niet om, gallop nou ja, ging, middengalop onvoldoende.... halsstrekken soso, halthouden aw om te janken en ergens tijd hiervoor was ik mijn beugel al kwijt en ik heb kunststoffen, dus die vind je van zijn leven niet terug, dus halve proef zonder beugel gereden.

Kortom.. dan kom je je proef uit en denk je, why why why!!!! Vergeet ik altijd hoe ik uberhaupt moet paardrijden als ik een proef moet doen. Oh.. wel briljant!! Uit mijn hoofd gereden en niet de verkeerde kant op. (had geen lezer, daarom ook maar 1 proef en zelfs Heps kent die nu, aangezien ik hem met haar ook tig keer gereden heb).

Mijn verzopen kat..
Afbeelding

En ons reslutaat.
Spoiler:
Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:37

Nou dat valt dan toch alles mee zeg!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:50

Gefeliciteerd !!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:23

Vandaag liep ie veel fijner dan gisteren!
Inrijden in de binnenbak was hij echt fijn, was dit keer op tijd buiten dus daar kunnen rijden in stukje achter in de bak voordat ik de ring in moest. Liep beter dan gisteren.
Wel jammer dat ie nou net op het uiteinde van de diagonal door het gaas van de longeercircel heen wat zag op de P plaats, aangezien ik 3 x die diagonal over moest en hij toch echt vond dat ie het goed moest kunnen zien. halt aw was weer jammerlijk. Rest ging beduidend beter in de zin van dat hij meer impuls had dan gisteren en de travers minder jammerlijk was en ik geen beugel kwijt was.
Al met al, tevreden baasje aangezien paard het beter deed dan gisteren (en ik blijkbaar ook, anders had Toobs ook de handdoek in de ring gegooid). Nog niet perfect, maar wel weer beter.
Zoals het zo vaak gaat... was het resultaat
Spoiler:
dan ook totaal anders dan verwacht (maar toch weer zoals verwacht want ik zag de bui al hangen na het horen van de prijsuitrijking in het Z) en had ik 174 punten :+ Maar zoals gezegd, hij liep fijner, dus het komt echt wel goed!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:10

Ohh..
Zo nu en dan is het best lastig dat het toch ook een jurysport is! Maar inderdaad: eigen gevoel gaat in dat geval tocht echt voor ( tenzij je natuurlijk consequent lage punten rijdt, met consequent hetzelfde commmentaar... :D Maar dat lijkt me hier niet het geval...)

Als alles goed gaat, start ik dit weekend zelf ook weer eens. Is al weer lang geleden dat we gestart zijn. Dus om er weer een beetje in te komen nog weer een keer L2. Heb de punten voor het M.. Pony is er meer dan royaal klaar voor ( loopt met mijn vooruitrijdster Z1 tussen de paarden)... Maar goed.. nu ik nog....

Dus eerst maar weer een keer L2, kijken waar we staan en dan maar eens zien wanneer we ons M1 debuut durven maken..

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:19

Hey hallo allemaal,

Ik kom me hier ook weer melden! Ben vorig jaar augustus begonnen met de wedstrijden en in november mijn laatste wedstrijd gereden en gestrand op de L2+4. Nu is het veulen er al een tijdje en begint het toch wel weer te kriebelen om weer te starten.

Vind het ergens toch wel erg spannend omdat ik eigenlijk gewoon een keigoede comeback wil gaan maken en door wil knallen zoals het ging. Thuis loopt ze eigenlijk superfijn, maar zodra in een proefje alles achter elkaar geplakt moet worden vind ik het toch wel lastig om alles netjes af te werken.

Nu eerst maar een aantal keer wat lijntjes uit de proeven gaan oefenen en dan de startkaart weer aanvragen. :)

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:16

Heey wij hebben van t weekend beide dagen achter elkaar gestart voor het eerst. Hij was zeer gespannen mn 1e proef 1e dag. Er was veel te zien en ik had hierdoor veel moeite om zijn concentratie bij mij te houden wat resulteerde in geen impuls en hierdoor soms wat onrustig in de aanleuning. 173 punten.... 2e proef was hij er weer. Fijn kunnen rijden en helaas 179,5 punten! Vond het zuur om dat halve puntje haha, er was streng gejureerd want had nog een 3e prijs met mijn 2e proef.

2e dag fijn kunnen rijden! Heel ontspannen kunnen rijden. 1e proef 186 punten, 2e proef 183 dus nu zijn we alweer L1+9. We gaan nog verder trainen want merk gewoon dat hij nog niet veel wedstrijdervaring heeft en dus nog niet veel heeft gezien...

Hoe vinden jullie de overstap van de L1 naar de L2?

Volgende week weer eens een springwedstrijd BB rijden! En binnenkort krijgt ie weer eens een weekje vakantie, dat heeft hij meer als verdient! :)