[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:07

Nee, met tondeuse ook niet, Sjol had echt bezembak, Heps is wat dat betreft ook al staat die geen seconde stil echt veel makkelijker te knippen.
Ha ha, het is ook echt een tuttebel.

Hadden wel een bak spanning, maar dat was nou net de redden om hier aan mee te doen :P Zo ziet ze wat van de wereld. Uit zich bij haar in hoofdschudden dus steeds je aanleuning naar de knoppen, ga je haar dan van voren tegen houden of te vast houden maakt ze haar passen niet meer helemaal af en ze heeft toch al geen super ruim gangwerk, dus zit nog veel werk in om haar ontspannen te kunnen rijden en dan van bak te wisselen en dan die rust te behouden.

Afbeelding

Nies_

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:07

Ah knappe Hepsie!

Ik vind de voorpluk gevlochten ook mooier, staat meer 'af'.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:13

Ik vind een losse voorpluk bij pony's horen :D

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:01

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:04

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:21

saskiaojan schreef:
Ik vlecht ook geen voorpluk ....Prada heeft nl door haar zomereczeem wondjes op haar hoofd, dus dat vind ik dan niet mooi.

[RIJ-ITP] Glimworm Prada in het roze op Ch Oosterwolde

Wij waren ook concours. :o

Gevoel en ervaring zijn het belangrijkste ingvild.

Ik vlecht Toobs zijn voorpluk ook niet hoor, kijk als ie nou dotje schaamhaar had gehad, ja, maar hij heeft mooie volle pluk dus die laten we gewoon lekker wapperen.

Leuk topic, jammer van de spanning denk dat dat je je punten heeft gekost, aangezien hh houding niet optimal is aangezien Prada blijkbaar meer met vrienden bezig was dan met jou en jij erg je best moest doen haar te overtuigen vooral op jou te letten en less stress te hebben.
Met Heps ook nog grootste probleem, oefeningen loopt die freggle wel, maar dan moet ze wel eest van de spanning af zijn, anders wordt je echt gek van dr hoofd, kan daar dan wel weer aan gaan sjorren, maar dan maakt ze haar passen weer niet af en ik vind het @#$@%$ rijden met mijn toch al verrotte nek, dus hou er van om niet veel aan voorkant te moeten rotzooien.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:26

Mijn pony staat momenteel met een blessure, maar over 10 dagen mogen we weer kijken of rijden gaat. Ze loopt al een hele tijd niet meer kreupel, maar ja rijden is misschien toch belasting.

Nu wil ik misschien bij de rijvereniging, zodat ik op vreemd terrein ga rijden (dat is vaak op andere locaties steeds). De dichtstbijzijnde is ook nog wel te betalen, alleen.... ik hoorde dus dat daar al mensen met fjorden, friezen en andalusiƫrs raar worden aangekeken. En dan zou ik daar dus komen met mijn witte c pony met ook echt een pony uitstraling.. Aan de ene kant denk ik dat dit ook voor mij een goede oefening zou zijn := Zodat ik me minder aantrek van anderen, dat zal ik op wedstrijd ook moeten gaan doen...
Maar aan de andere kant wil ik ook gewoon lol hebben zonder me druk te maken wat mensen denken _/-\o_

Zitten jullie bij een rijvereniging waarbij je ook echt met elkaar gaat rijden/les krijgt?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:31

Myrth97 schreef:
Mijn pony staat momenteel met een blessure, maar over 10 dagen mogen we weer kijken of rijden gaat. Ze loopt al een hele tijd niet meer kreupel, maar ja rijden is misschien toch belasting.

Nu wil ik misschien bij de rijvereniging, zodat ik op vreemd terrein ga rijden (dat is vaak op andere locaties steeds). De dichtstbijzijnde is ook nog wel te betalen, alleen.... ik hoorde dus dat daar al mensen met fjorden, friezen en andalusiƫrs raar worden aangekeken. En dan zou ik daar dus komen met mijn witte c pony met ook echt een pony uitstraling.. Aan de ene kant denk ik dat dit ook voor mij een goede oefening zou zijn := Zodat ik me minder aantrek van anderen, dat zal ik op wedstrijd ook moeten gaan doen...
Maar aan de andere kant wil ik ook gewoon lol hebben zonder me druk te maken wat mensen denken _/-\o_

Zitten jullie bij een rijvereniging waarbij je ook echt met elkaar gaat rijden/les krijgt?

:') _O-
. Als jij gewoon serieus met je paard aan het werk bent dan is er denk ik geen vereniging waar ze je raar aan blijven kijken. (allicht eerste indruk, dat was in mijn geval, pony met erg lang mens, hoe kom je dan aan pony?? , maar dat waren ze snel genoeg gewent)
Enigste is dat aantal mensen me nog steeds sport paard probeert aan te smeren (Gezien mijn wedstrijd ambities) de rest heeft het opgegeven en gewoon besloten dat ik bij "andere" paarden hoor, een boel plezier heb met mijn paarden en een poging doe er serieus mee te werken.

Ik zou zeggen gewoon aanmelden en gewoon lekker gaan rijden.

En ja, hier wordt bij de rijvereniging groepsles aangeboden in het verleden reed ik in die groepslessen. Dat ik een fjord en knabstrupper reed was geen enkel probleem.
(vanaf stal gingen we vaak met een KWPN, Cleydesdale en ik met miin fjord (of mijn bijrijder) en ik met mijn knabstrupper (of fjord dus))

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:12

Heps blijft een pretletter Sjolvir. Heerlijke uitstraling.

Ik ga eind juni weer eens een onderlinge wedstrijd starten. B- dressuur, wijken kennen we nog niet. We rijden vooral buiten :+
Truffel is een 4 jarige Freiberger van 1.53
Afbeelding

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:25

Leuk, al die updates!

Wij rijden ook gewoon bij de vereniging. Mensen vonden het wel vreemd dat ik bewust als 18+er een pony had gekocht, iedereen ging er eerst vanuit dat ik hem gewoon nog had van de pony tijd. Maar verder krijgen we alleen maar (ook op wedstrijd) leuke reacties, nog nooit het gevoel gehad anders beoordeeld te worden oid. Wat wel grappig is, is dat het andere paard wat ik uitbreng ruim 180 is, het verschil is nogal groot haha :Y)

Amber, Gaaf je gele zeg, en zo braaf!! tof hoor!

Giovanni zijn voorpluk gaat zelden vast, hij heeft een mooie bos dus vind het zonde om die te verstoppen. Wij zijn verder ook lekker aan het aan rommelen, we starten nu L2 en pikken wat oefencrossjes mee. Afgelopen zaterdag voor het eerst foutloos bij stal Jacobs, was super warm maar wel heel gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

Die heps is ook knap! Blijft een blij ei om te zien.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:46

Dat snappen mensen van mij ook nog steeds niet, dat ik bewust voor een pony kies.
Maar ponies zijn gewoon zo leuk(en lekker dicht bij de grond) :)

Ik geef zelf de lessen vd rijvereniging maar bij ons kan gelukkig alles!

Mijn super poown is 2 weken geleden verhuist en dat meisje heeft er al 3 winstpunten mee in het M2 gereden.
Zo knap!

Ik heb haar geruild voor een 3 jarige merrie, hopelijk krijg ik daar ook veel plezier van.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:06

Ambre, dat is leuk voor de koper dat het zo goed gaat.

Mystic Rider, gaaf zo crossen. En ja, ik ben ook helemaal voor pluk los! (als het beetje pluk is)

Belker, leuke heb je daar weer aan Truffel.

Toobsie doet ook wel zijn best, blijft wel rare kroot, maar daarom is ie ook wel weer leuk.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 22:45

Hoe gaat het bij jullie?

Hier trots op mijn vriendje, vandaag weer gestart in het L2 en vier! winst mee naarhuis genomen, 199,5/208,5 supertrots!
Afbeelding

Nog steeds meer dan genoeg verbeter punten maar toch wel kei leuk om te zien dat onze moeite wordt uitbetaald, en dat hij liep ondanks de hitte van vandaag

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:42

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:55

Kan iemand mij vertellen of je nu met D ponys wel of niet tussen de paarden mag starten (18+)? Iedereen zegt wat anders en ik word ook niet wijzer uit de knhs regelementen. Er zijn vast mensen die dit wel weten , ik zoek me een ongeluk haha

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:06

Eh, ja, dan mag, al wil je met een A pony tussen de paarden starten als je ouder dan 18 bent.
Gezien je leeftijd MOET je bij de paarden starten, ongeacht maat van je paard/pony, 1 kanttekening als je meer wil dan de basis dressuur zitten er weer hoogte eisen aan je paard.

In dit topic zitten we allemaal op een pony en zijn volwassen (en de pony maten varieren dus er zitten ook D-tjes bij.. en alle andere varianten)

Kortom het mag, doen, leuk!!!

Net mijn startkaart voor mij E weer geactiveerd, ben gek ik weet het, maar kan het niet laten...
Filmpje op FB, gewoon van de training met geblunder en al.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 661535090/

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:40

Sjolvir schreef:
Eh, ja, dan mag, al wil je met een A pony tussen de paarden starten als je ouder dan 18 bent.
Gezien je leeftijd MOET je bij de paarden starten, ongeacht maat van je paard/pony, 1 kanttekening als je meer wil dan de basis dressuur zitten er weer hoogte eisen aan je paard.

In dit topic zitten we allemaal op een pony en zijn volwassen (en de pony maten varieren dus er zitten ook D-tjes bij.. en alle andere varianten)

Kortom het mag, doen, leuk!!!

Net mijn startkaart voor mij E weer geactiveerd, ben gek ik weet het, maar kan het niet laten...
Filmpje op FB, gewoon van de training met geblunder en al.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 661535090/

Dankjewel! Duidelijk!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:20

Vraagje...
Heb al tijden niet gestart, dus nog geen nieuwe proeven gereden

M2, proef 21, linker galop bij A door 4 a 6 drafpassen naar rechter galop.
Wat wordt gewenst door de jury?
2 passen ervoor terug 2 erna weer in galop? Dat vind ik optisch het mooiste denk ik? Of echt bij A pas draf en dan 4 tot 6 draf en weer galop?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:21

gewoon een fijne overgang, en of dat er nu 3 voor zijn 1 na of andersom.....
Goed verdeeld is uiteraard het ideaalplaatje.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 16:26

Oke thanx, dan ga ik voor net ervoor en net erna.

(als ik hem uberhaupt de baan door krijg, zucht..)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:58

En hoe ging het Sjol?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:06

Volgende week pas!!!
Gelukkig....

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:49

Ok.

Ik ben weer eens gestart. Onderling bij de buren B dressuur. Savana is net 4 en ik heb het proefje 1 x geoefend. :o
Zoet paard.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:22

Sjolvir schreef:
Volgende week pas!!!
Gelukkig....

Ohhh hahaha

Leuk belker

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:12