[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus___

Re: [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 21:56

Moet toch even zeggen hoor damn wat een knappe cecil!
Ben zo blij dat ze zo lekker gaat met spir stiekem toch trots

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:12

Bij de Connemara's hebben we wel een Connemaracompetitie voor spring en dressuur combinaties lopen, maar daar gebruiken we inderdaad de KNHS wedstrijden voor:

Elke combinatie kan vanaf ci januari zijn wedstrijd resultaten opsturen, waarbij uiteindelijk de vier beste wedstrijden meetellen voor de Connemara competitie. Finale van de competitie is op het ONCK, waarbij het gemiddelde van de vier beste wedstrijden voor 50% telt, en de de ONCK resultaten ook voor 50% , om zo tot een Connemara Competitie Kampioen te komen.. Opzet bevalt goed zo!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:26

Iedereen weer gefeliciteerd met de behaalde winst, en goede resultaten!

Wat een knappe pony's komen er voorbij zeg! echt jummie..

Mijn punten laten nog even op zich wachten in de M1... In de B en L smeten de punten om de oren, overstap naar de M, eerste wedstrijd merrie super hengstig superstout, wilde over de witte hekjes springen, dus geen enkele draf of galop pas kwam er zo uit zoals ik het graag wilde zien. De mooiere stukjes wel beloond met mooie cijfers en 175 punten gescoord.
Afgelopen week, fijn kunnen rijden, heel ontspannen en zelfs om me heen gekeken. Maar weer 175 punten. er waren maar 3 combinaties met winst en uiteindelijk 6e van de 12 combinaties dus waarschijnlijk niet z slecht.
ach we trainen nog even door, en dan gaan we het opnieuw proberen en dan kijken of we wel boven de 180 uitkomen ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:44

Punz schreef:
Bij de Connemara's hebben we wel een Connemaracompetitie voor spring en dressuur combinaties lopen, maar daar gebruiken we inderdaad de KNHS wedstrijden voor:

Elke combinatie kan vanaf ci januari zijn wedstrijd resultaten opsturen, waarbij uiteindelijk de vier beste wedstrijden meetellen voor de Connemara competitie. Finale van de competitie is op het ONCK, waarbij het gemiddelde van de vier beste wedstrijden voor 50% telt, en de de ONCK resultaten ook voor 50% , om zo tot een Connemara Competitie Kampioen te komen.. Opzet bevalt goed zo!

Ik heb eens gekeken naar uitslagen van vorig jaar maar je moet eigenlijk al met 70% gemiddeld met de beste vier wedstrijden komen anders kom je gewoon voor de gezelligheid. Ook niet verkeerd trouwens hoor.
Wellicht zou het deel 4 knhs wedstrijden wat lager moeten zijn.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:33

Nou... het gaat er binnen de Competitie nu juist om dat we het KNHS deel willen stimuleren...

Dus als er percentagegewijs iets gaat wijzigen dan is dat het ONCK percentage..
( er zijn ook al eens ideeen geweest om de finale te laten verrijden op de merrie keuring.. Maar goed. We hebben al een ONCK .. dus vandaar daar. En aan het ONCK kan natuurlijk iedereen mee doen, daarvoor hoef je niet aan de competitie mee te doen.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:47

Wel weer leuk dat jullie stamboek het zo stimuleert.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:27

Doen de fjorden dat dan niet, Sjolvir?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:29

Parcours voor de WE voor zaterdag. hi hi, die slalom is met eenvoudige wissels kunnen we niet.
Die 4 en 9 moet in gallop volte 6 meter, kunnen we niet.
Om de 2 tonnen (nummer 3) moet je circels van 6 meter en dan eenvoudige wissel in het midden.
Verder wel ok, als Heps het ook oke vind.... Gaat lachen worden.

Afbeelding

KNHS nee, dat is vloeken..
Was met Sjol Z met winst en kon bij de fjordsport mijn B diploma komen rijden...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:34

Het heeft ook een hoog manege gehalte allemaal. Je moet namelijk ook theorie leren, net als vroeger bij de manege proefjes en het zijn ook daadwerkelijk dezelfde simpele dingen zoals de onderdelen van het harnachement en exterieur. :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:36

Lijkt me op zich best leuk om een keer te doen, zo'n parcours. Moet je daar ook nog ergens lid van zijn of kun je gewoon zo inschrijven?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:00

Kunt je gewoon in schrijven! Dat is handig, oke als je lid bent krijg je wat korting, maar dat is alleen interessant als je het vaker gaat doen.

Maar het is echt leuk om te doen, dus Heps gaat voor de ervaring op vreemd terrain winnen gaan we niet maar maakt ook niet uit, als we maar lol hebben.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 21:28

Terug van even weg geweest!
Leuk om nog veel bekenden te zien die nog lekker met hun pony's tussen de paarden starten, en ook een paar gave nieuwe pony's!

Ik heb ruim een half jaar niet gereden. Op de één of andere manier liep het zo en ik kon mezelf ook niet motiveren om Jones te pakken.
Maar vandaag heb ik voor het eerst op Pepita gereden *\o/* Ze moet nog veel leren, sterker en stabieler worden etc. maar ik vond het superleuk. Zoals het er nu uitziet stap ik van Jones over op Pepita. Misschien gaat mijn dochter Jones rijden, hangt een beetje af hoe het met de gezondheid van haar paard gaat. En anders mag mijn vriend Jones gaan rijden en in het tweespan zetten. We zien wel.

Even voor het idee, foto's van vandaag. Starten is natuurlijk nog niet aan de orde, maar ik hoop dat dat wel gaat komen.

Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 14:34

Sammyoo, luxe dat je kan kiezen en ruilen met je dochter, Pepita is wel een leukerd zo te zien en het is zo leuk als ze nog veel moeten leren, dan lijkt alles zo snel te gaan.

Gisteren met Hepsie weer Working Equitation wedstrijd gedaan, Ambre, heb jou wel eens iets horen zeggen over dat je ook wel een keer wil, 29 juli en 9 September herkansing dan wederom in Rockanje.

Had Heps ingeschreven voor de klasse 1, waarin je dus wel ehh, eenvoudige wissels moet kunnen van galop-halt en zeker stap-galop en netjes aw en aanspringen op het rechte, daar zitten bij mij nog wat knelpunten (kortom, aanspringen op het rechte heeft ze afgelopen woensdag voor het eerst gedaan), moet allemaal nog worden bevestigd en als ze wat drukker is dan thuis dus toch wat spanning heeft wordt het er niet makkelijker op. Met meer spanning gaat ze ook weer meer hoofdschudden hoewel dat hier niet zo raar was, ze had haar Eigen vliegen wolk om haar hoofd.

Had nog getwijfeld over introductie klasse, dus klasse nul, maar dat vond ik ook weer zo wat en klasse 1 zou ze moeten kunnen zonder dat we helemaal voor aap rijden.

Fijne was (wist ik niet van te voren) dat je afwisselend inreed in de dressuur en hindernis bak en ook alle hindernissen mocht oefenen, was ik heel blij mee ook al ging ze in 1 x over de brug in de hoeken moest er toch naar een en ander gekeken worden.

Reed ik nog verkeerd ook in de dressuur proef.. had mijn volte 10 meter gereden en dacht ineens @%@# moest ik nu van hand veranderen of galop, of of.. nou ja, toen ik bedacht dat ik toch bij B in galop moest had ik natuurlijk al -5 te pakken aangezien ik even stukje terug moest, waarna ze wel super keurig netjes op het rechte aansprong. En het scheef staan (en dan bedoel ik nog niet niet overdwars) bij het aangroeten was ook beetje jammer, verder helemaal blij met hoe ze het deed.
Stijltrail, tja, hier en daar wat sterk soms niet van stap direct in galop willen en als je dan 15 meter kan galopperen voordat je halt moet houden op een rechte lijn dan is dat best moeilijk.

Al met al helemaal tevreden met hoe ze het heeft gedaan, beide onderdelen boven de 60 % moet echte even schuldig blijven en we waren 3e en daarmee laatste, wat geen schande was 1e was een 20 jarige lusitano van een klassiek dressuur instructrice en 2e een 14 jarig lichte tourpaard, kom ik met puppegup :+ *\o/* 8-)

Weet niet of video het blijft doen YT zeurt over auteurs rechten was ik al bang voor... (de muziek)

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:14

Leuk Sjol!
Binnenkort is er bij ons in de buurt ook een we wedstrijddag, ga ik eerst maar eens kijken.

Ik heb met mijn pony's ook een leuk weekend gehad!

[ITP] Weekend vol met Lol met je Knol

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:55

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:30

Ingvild, komt vast wel goed, zeker als hij het thuis gewoon wel doet, gewoon verder doorgaan. Gefeliciteerd met je wp's.

Over 2 wkn proefgerichte clinic met Heps, maar nog geen idee wat ik daar dan moet gaan starten (als in welke proef zullen we eens gaan doen... iemand suggesties? Denk L2 proefje.)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:04

Echt gaaf Sjol!Maar dan zal ik toch eerst eens moeten oefenen want nu weet ik nog niet echt wat en hoe.
Mijn oude LT paard is nuchter zat, die doet dat wel.

Gewoon blijven oefenen ingvild!Komt het vast een keer goed.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:14

Gaaf filmpje Sjolvir!!
Enne... tijden terug heb ik ergens gelezen dat je vond dat ze wat klein was voor je... maar als ik dit filmpje zo zie dan vind ik het heel prima gaan hoor!!

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:53

Wie kan deze pony leek meer info geven? :+

Nu ik in het bezit ben van de prachtige Caramel du Bois, waren we ons eens aan het verdiepen in de speciaal georganiseerde cup wedstrijden etc :j
Naast uiteraard de gewone reguliere wedstrijden.
Nu is hij ingeschreven als Duitse rijpony.
Er zit zowel Arabisch als welsh bloed in.
Weten jullie zo, voor wat voor bestaande, cup wedstrijden,bestaande rijpony etc wij in aanmerking kunnen komen?(volwasssn ruiter) :D

Als ik het goed heb, is de divoza jonge ponys kampioenschappen alleen voor ruiters tot 18 jaar......

Welsh cup, moet je een geregistreerde welshpony hebben.....

En noem maar op :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 22:08

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 18:09

Ik mag me weer officieel melden in dit topic!
Mijn Welsh E Yellow is zadelmak.Heb er 1x aan de hand opgezeten in stap en de volgende dag ging hij al gewoon los door de baan.
Super braaf en leuk is hij!
Afbeelding

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:42

@Ambre, leuk!! En wat een leukerd is het ook onder het zadel.

Heps paar wkn geleden rondje oefen dressuur gedaan, had haar voor de gelegenheid helemaal opgetut :D bij echte wedstrijden vlecht ik nooit een voorpluk (dat is heiligschennis namelijk bij een fjord) en rij alleen met springen met peesjes etc. :+
Afbeelding

Afbeelding.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:54

Vind ik juist mooi met zo'n knot!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:57

Was jaren geleden dat ik een knot had gevlochten (cross of springen), maar je snapt dat het bij fjorden eigenlijk not done is om die toef in vlechtje te stoppen. Zat wel halve bus mousse in om hem bij elkaar geplakt te houden, vond hem wel gelukt, dat dan weer wel. :D
En de boog vond ik briljant! Zo'n nette heb ik nog nooit gehad, Sjol had een bezembak met haar, wel 4 x zoveel en veel dikker haar, dacht altijd dat ik niet kon knippen, maar haar haar was gewoon het probleem :Y)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:06

En met een tondeuse lukt het niet?Ik kan helemaal niet knippen.
Lesklantje van me vlecht ook altijd de voorpluk van haar fjord dus ik weet niet beter.
Ze loopt er wel parmantig bij!